Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Marina Naprushkina în dialog cu Eugen Radescu

Astăzi, joi, 27 octombrie, 19.00, la Pavilion Unicredit București

Marina Naprushkina în dialog cu Eugen Radescu

O discuție despre o realitate aparent îndepărtată, despre o societate aparent închisă și despre cum putem să ne atribuim argumentele unei democrații autentice în condițiile eșecului totalitar și al lecțiilor democratice.

„The Office for Anti-Propaganda” a fost fondat în 2007 în Frankfurt. „Biroul” produce o arhivă de filme, texte și alte materiale având ca subiect propaganda politică. Atenția este îndreptată către Belarus deoarece modelul său politic poate fi transferat altor țări din Europa de Est și din America Latină, țări de la care Belarus primește suport politic. De asemenea, acest stat poate fi privit drept un exemplu remarcabil despre cum înființezi un dictatoriat modern și cum fac față democrațiile vestice problemei. „The Office for Anti-Propaganada” este rezultatul unui proces îndelungat de culegere și arhivare a materialelor propagandistice originale și a lucrărilor mai multor artiști. Lucrarea este prezentată ca o instalație sub formă de arhivă, la care orice vizitator poate avea acces: poate să aleagă și să vizioneze video-urile, să citească corespondența dintre birou și autoritățile germane sau poate parcurge literatura ideologic-patriotică din Belarus.
Despre Marina Naprushkina
Marina Naprushkina s-a născut în 1981 în Minsk, Belarus. Lucrările ei sunt un mix de domenii pornind de la pictură, video și instalații menite să dezvolte examinarea critică a puterii și structura Statului, utilizând adeseori materiale obținute din Belarusul de astăzi. O sursă bogată o reprezintă materialele propagandistice oferite de către instituțiile guvernamentale. Imaginile obținute, fie că se schimbă rapid fie că pot fi introduse în contexte diferite cu scopul de a schimba mesajul original. Strădania artistei de a diseca structurile vizuale și lingvistice ale regimului autoritar, demonstrează maniera în care autoritatea statală afectează societatea și transformă democrația într-o iluzie a celor ce trăiesc sub hegemonia persistentă a rețelei de guvernământ.
Despre Eugen Radescu
 Eugen Radescu (n. 1978) este politolog (specializat în relativism moral și etica politică), manager cultural, curator și teoretician. A scris pentru diferite reviste și ziare. A fost, printre altele, curatorul Bucharest Biennale 1, cu tema „Identity Factories” și al expoziției „How Innocent Is That?” la Pavilion București. A publicat cartea „How innocent is that?” la REVOLVER BOOKS, Berlin. Este co-editorul PAVILION – journal for politics and culture și co-directorul Bucharest Biennale (împreună cu Răzvan Ion) și președinte al board-ului organizațional al PAVILION UNICREDIT și Bucharest Biennale. Este profesor la Universitatea București și Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca. Locuiește și lucrează în București. (Diana R.)

Trimite email

luni, 1 iunie 2020