Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Lansarea proiectului „Centrul Național de Informare și Promovare Turistică - Bihor”

Marți, la sala de ședințe a C.J. Bihor

Lansarea proiectului „Centrul Național de Informare și Promovare Turistică - Bihor”

Consiliul Județean Bihor a lansat marți (1 noiembrie 2011) „cel mai important proiect, pentru județul Bihor, în domeniul turistic, finanțat din fonduri europene”, așa după cum avea să-l considere dna dr. Aurelia Dumiter – managerul executiv al proiectului.

Este vorba despre un proiect finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului, Domeniul de intervenție 5.3. - Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică, Operațiunea - Crearea centrelor naționale de informare și promovare turistică (CNIPT) și dotarea acestora.
Proiectul a fost semnat pe 3 octombrie 2011 între Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, în calitate de Organism Intermediar pentru Turism, în numele și pentru Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Regional 2007-2013 și UAT județul Bihor, în calitate de beneficiar.
Din cuvântul managerului coordonator, dl Dumitru Voloșeniuc, aveam să aflăm ce se urmărește prin implementarea acestui proiect: „valorificarea patrimoniului natural, istoric și cultural al județului Bihor în particular și al României în general, pentru includerea acestora în circuitul turistic și promovarea lor în scopul atragerii  turiștilor. De asemenea se urmărește îmbunătățirea gradului de atractivitate a regiunii și crearea de noi locuri de muncă prin dezvoltarea turismului și realizarea cadrului logistic necesar facilitării schimbului de informații în sectorul turistic între instituții și centrele de informare în zonele turistice, inclusiv introducerea serviciilor moderne de informații și dezvoltarea unui sistem unitar de informare turistică...”
Amenajarea și modernizarea unei clădiri spre a fi transformată în CNIPT
 Proiectul se adresează turiștilor români și străini, cu precădere vizitatori ai municipiului Oradea și ai județului, dar și rezidenților străini de pe teritoriul României și turiștilor străini care tranzitează județul Bihor, dar nu numai.
Valoarea totală a proiectului este de 1.690.097,52 lei, iar valoarea totală eligibilă: 1.367.477,00 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR: 1.162.355,45 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 171.121,55 lei, co-finanțarea eligibilă a beneficiarului: 34.000,00 lei; proiectul este implementat pe o perioadă de 24 de luni. Proiectul vizează amenajarea și modernizarea unei clădiri din patrimoniul județului Bihor (situată în strada Patrioților, nr. 2), pentru a fi transformată în Centrul Național de Informare și Promovare Turistică, dotat cu mobilier și echipamente specifice.
În cadrul intervenției sale, managerul executiv, dna dr. Aurelia Dumiter, a prezentat principalele activități ale proiectului: lansarea, procedurile de achiziții, realizarea efectivă a amenajărilor interioare ale centrului, dotarea centrului, realizarea materialelor publicitare, realizarea site-ul de promovare, iar în final inaugurarea centrului (peste doi ani); în continuare, dl Mihai Palcu (managerul tehnic) ne-a furnizat câteva date tehnice invitându-ne să privim imaginile (în power point), dar și machetele, graficele și pozele expuse pe panouri.
Așadar, avem în față un proiect îndrăzneț, deosebit de valoros și util, menit să dea o altă dimensiune promovării patrimoniului natural, istoric și cultural al județului nostru. La implementarea lui vor lucra în echipă nu mai puțin de nouă cadre: Dumitru Voloșeniuc - manager coordonator, Aurelia Dumiter – manager executiv, Mihai Palcu – manager tehnic, Liana Ardelean - coordonator administrativ, Mihai Dascălu – coordonator tehnic, Cristina Micula – responsabil achiziții publice, Florin Sotoc – coordonator investiții, Mariana Vanț – responsabil financiar și Cornelia Bulzan – asistent manager. (Ovidiu DAN)

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 15:27:48 Ora de vară a Europei de Est