Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Cerul nu-l puteam vedea decât în rarele ieșiri”

Nicolae Balotă – „Lumini în abisul comunist”

„Cerul nu-l puteam vedea decât în rarele ieșiri”

După calupul de lumină și oxigen pe care ni l-a furnizat joi, în Aula Magna a Universității orădene, vineri (4 noiembrie 2011), în sala mare a Primăriei Oradea, Nicolae Balotă avea să ne taie respirația povestind despre anii de detenție.

Cine nu a ajuns încă în temniță să-l asculte pe Nicolae Balotă povestind despre tot ce-a trăit la Pitești și Jilava...
În prezetarea „vieții strașnice” a lui Nicolae Balotă și a importantei sale opere „care stă sub semnul inspirației divine”, am ascultat-o pe dna profesor Carmen (Niță) Andrei, pe care am și citat-o în ceea ce privește viața distinsului eseist, critic, istoric și teoretician literar clujean. „Orice carte a sa este o aventură spirituală”, pentru că „adevărata sa patrie este limba română pe care n-a părăsit-o niciodată”, după cum a ținut să ne asigure tot doamna profesor Carmen Andrei.
„Trăirea personală a fost esențială”
Secolul trecut a fost unul sângeros, după cum în consideră dl Nicolae Balotă. „Secolul XX are acest sinistru privilegiu de a fi fost sângeros. Să ne gândim la cele 20 de milioane de morți și dispăruți în cele două războaie mondiale, 40-50 de milioane de victime ale totalitarismului comunist, plus încă vreo 60-70 de milioane numai în China. Am trăit două mari experiențe ale totalitarismului nazist și comunist. Am reflectat adesea asupra acelor ani, dar nu cu revoltă sau mânie, ci cu mâhnire. O să definesc totul în câteva trăsături, caracteristici, o să vorbesc în pilde și exemple.
Prima caracteristică a experienței mele abisale a fost situația limită, experiența limită din primii ani duri ai regimului lui Gheorghe Gheorghiu Dej, când cu toții am trăit traume, temeri, iar anxietatea ținea de situația limită. A doua caracteristică a fost închiderea. Nu toți au fost închiși, dar destui. Închisoarea mare închidea altele mai mici, închisori în închisoare. A treia caracteristică este cea a coborârii, spre cele de jos, spre Infern. A patra este tenebrul, întunericul. În închisoare șapte ani am văzut lumină continuu, încât jinduiam după întuneric. Chiar și în lumină era ceva din ceea ce înseamnă tenebros. A cincea trăsătură a experienței mele abisale ar fi antisacrul, împotriva sacrului, a valorilor absolute încorporate în capodopere consacrate.
Toate aceste trăsături generale le-am trăit, ele caracterizează experiența mea abisală. Să dau câteva exemple pe linia trăirii experienței abisale. Ce ne-a ținut să supraviețuim? Pentru că mereu auzeai, ți se spunea: „Aici îți vor putrezi oasele!”
„Am văzut atâția murind în jurul meu”
Aveam atât de puternică încredere că voi ieși. În prima mea detenție din Cluj, era în 1948, un început de toamnă. Vedeam oameni opacizând, vopsind ferestrele. În pivnițele acelea, în celule era întuneric beznă. În fiecare celulă erau șase locuri de dormit, câte doi în fiecare pat, iar al 13-lea stătea pe dușumea. Era situația de coborâre în tenebre...” Cel mai groaznic a fost la Pitești – în închisoarea rezervată trădătorilor. În „Abisul luminat”, Nicolae Balotă vorbește despre subpământa din Pitești, un fel de mormânt mare, subteran. Partea luminoasă a detenției a constituit-o părintele Ioan Iovan – călugărul care purta lumina, care lumina în jur în zilele foarte grele. Pe când împlinea 35 de ani, Nicolae Balotă era închis la Pitești. „Sufeream cumplit, o suferință pe care nu puteam să o încredințez. Vedeam cum trec anii mei cei mai buni, fără să fac nimic...” Ne-a povestit în ce condiții inumane trebuiau să trăiască, murdari, mirosind ca niște animale infecte... „Afară mă interesau mai mult cărțile decât oamenii. Acolo m-au interesat mai mult oamenii. M-am străduit să-mi mențin sentimentele umane, blândețea, mila, calmul. Am văzut atâția murind în jurul meu. Erau într-un hal ultim de slăbiciune. A lucra pentru mine însemna a–i învăța pe alții franțuzește, nemțește. Le-am dat câte ceva din spiritul academic. Nu am încetat activitatea și rugăciunea...” La rându-i a fost răsplătit de părintele Ioan Iovan cu bobițe de cuminecătură; acolo nu mai conta religia. Erau de admirat cum își făceau turcii și tătarii din Dobrogea rugăciunea... „înmuindu-și degetul în cănița de tablă...” „Politicii nu erau scoși la lucru. Era un privilegiu să muncești, să vezi cerul. Afară ningea plăcut, dar tu nu știai...” A fost multă lumină în închisoare. Prea multă lumină, dar cerul nu-l puteam vedea decât în rarele ieșiri...” Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Cerul nu-l puteam vedea decât în rarele ieșiri”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:04:27 Ora de vară a Europei de Est