Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activități extrașcolare de Halloween

La Lic. T. „Nicolae Jiga” din Tinca

Activități extrașcolare de Halloween

Halloweenul, o sărbătoare celebră pentru americani, a fost împrumutată și de către români. Dacă ține de distracție de ce nu? Prin urmare și elevii Liceului Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca au hotărât că Halloweenul nu poate trece nemarcat, și, astfel au organizat un concurs la care au participat elevii claselor a XI-a și a XII-a B.

Activitatea a avut loc luni, 31 octombrie 2011, în a XII-a B. Elevii celor două clase fuseseră anunțați cu privire la această activitate încă de săptămâna trecută, primind vestea cu mare bucurie! De fapt tot ce ține de distracție le stârnește interesul și entuziasmul imediat și ireversibil. Luni, au venit costumați în personaje care mai de care mai interesante, pentru că, până la urmă Halloweenul e o sărbătoare a groazei, a ciudățeniilor. Astfel, am putut întâlni: doctori, polițiști, vrăjitori, prințese, pădurari, pe simpatica Minnie Mouse, celebrele personaje Stan și Bran, o diavoliță, un mesager al morții, o crăciuniță, câteva țigănci, un suporter înfocat, un joker, monștri înfricoșători...
Elevii concurenți au fost împărțiți în patru grupe: „Hot Dogs”, „Powerpuff Girls”, „Happy Six Friends” și „Crazy Cats”. În cadrul primei probe de concurs, au trebuit să se plimbe cu o lingură în gură, iar în lingură aveau o minge de ping-pong. A doua probă a constat în îmbrăcarea „mumiei”... în hârtie igienică. O altă probă foarte amuzantă a fost culesul cu gura al merelor cufundate în apă de unul din membrii echipei, care trebuia să le predea partenerului, iar acesta urma să le pună în cel de-al doilea vas cu apă, tot cu gura, fără a se ajuta de mâini. Următoarea probă a constat în spargerea unui balon prin strângerea acestuia de către cei doi parteneri. La proba „culinară” s-a cerut prepararea unui fel de mâncare prin amestecul a cinci produse (ingrediente). După finalizarea „operei” „ghiveciul” urma a fi degustat de reprezentanții fiecărei echipe. Concurenții au combinat, după caz și după gust: muștar, ketchup, maioneză, ceapă, varză, piper, smântână, ouă crude etc. La ultima probă au avut de „sculptat” și modelat dovleacul. Numai astfel s-au putut naște: dovleacul pădurar, dovleacul pensat, dovleacul sinucigaș și dovleacul obez. Concursul a fost urmat de ședința foto, în care fiecare concurent trebuia să prezinte personajul ales. Până juriul a deliberat, petrecăreții au servit o gustare și au dansat nebunește...
La ora adevărului, cea mai tare echipă s-a dovedit a fi „Powerpuff Girls”. S-au mai acordat diplome pentru cel mai grozav machiaj, celei mai creative și celei mai înfricoșătoare costumații.
Activitatea a fost coordonată de doamnele profesoare de limba engleză: Burca Ana Cornelia, Iova Mirela și Ghiț Ioana, care au și jurizat concursul.
Anca Popa
Foto: Mădălina Maria
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități extrașcolare de Halloween.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 11:09:44 Ora de vară a Europei de Est