Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiect Comenius cu parteneri din Turcia, Franța, Spania, Italia și Ungaria

La Biharia se desfășoară cea de-a IV-a reuniune

Proiect Comenius cu parteneri din Turcia, Franța, Spania, Italia și Ungaria

Școala cu clasele I-VIII „Gaspar Andras” din Biharia (structura de la Cauaceu – Școala cu clasele I-IV „Csokonai Vitez Mihaly”) reprezintă România în cadrul proiectului Comenius „În lumina reflectoarelor cultura europeană și capitalele culturale ale Europei”.

Proiectul se află în cel de-al doilea an de derulare, iar în perioada 7-11 noiembrie 2011, la Biharia și Cauaceu se desfășoară cea de-a IV-a reuniune de proiect. Aseară (luni, 7 noiembrie), în sala festivă a Școlii din Biharia a avut loc deschiderea oficială a manifestării. Întâlnirea a fost deschisă de directorul instituției, dna profesor Popovici Magdolna, care a salutat distinșii invitați și partenerii de proiect din Franța, Spania, Italia, Turcia și Ungaria. Coordonatorul principal al proiectului, Erika Oros, le-a lansat invitația să se prezinte și să prezinte produsele pe care le-au pregătit pentru această întâlnire, potrivit temei fixate – „Constantin Brâncuși, activitatea și opera”. Tot ca și temă ei au avut de pregătit pentru a interpreta live cântecul Andrii Popa. Prima întâlnire de proiect a avut loc în octombrie 2010 în Ungaria, a II-a în martie 2011 în Italia, iar cea de-a III-a în luna mai în Turcia. Următoarele două reuniuni se vor desfășura anul viitor, în martie în Italia, iar în luna mai în Spania. La întâlnirea de la Biharia și Cauaceu participă 33 de elevi și profesori (16 elevi și 17 profesori) din cele cinci țări partenere; gazdele au aliniat o echipă formată din 13 elevi și șase cadre didactice (Popovici Magdolna – directorul școlii, Erika Oros – coordonatorul de proiect, Ispan Andrea, Bondar Piroska, Lorincz Edina și Benchiu Mihaela).
Activitatea pe ateliere  
La festivitatea de deschidere, au onorat cu prezența viceprimarul comunei Biharia, dl Szeglmi Gyozo, preotul reformat Csernak Bela și preotul catolic Szabo Ervin, iar în partea a doua (începând cu ateliere de lucru), li s-a alăturat și doamna primar Nagy Gizela. Demn de remarcat este faptul că de la școala gazdă s-au mobilizat toate cadrele didactice, de la educatoare la profesori. „Þin să subliniez faptul că pentru această reuniune s-a mobilizat întreg colectivul de cadre didactice. Toți ca unul, acționând într-o echipă unită!”, ne-a declarat doamna director Popovici Magdolna. La intare, oaspeții au fost primiți cu pâine și sare, iar câțiva copii îmbrăcați în costume populare maghiare le-au urat (în engleză) „Bun venit în România!” Pentru crearea atmosferei (de bună dispoziție), în deschiderea evenimentului, primul cuvânt l-au avut membrii formației de dansuri populare maghiare „Szelrozsa” (instruiți de Barczag Katalin și Hosszu Anna). În partea a doua a reuniunii, la cele cinci ateliere pregătite, echipele de proiect au desfășurat o actrivitate practică de umplere a sticluțelor cu un conținut foarte divers și colorat: mălai, mac, orez, rumeguș, griș, boabe de porumb, cafea, condimente... La final sticluțele au fost închise cu un material legat cu câte un șnur tricolor, aceste sticluțe constituindu-se în suveniruri pentru fiecare participant.
La Alba Iulia și Sibiu...
Potrivit programului reuniunii, oaspeților le-au fost rezervate și o seamă de surprize: lecții deschise, activități sportive, jocuri și concursuri, excursii, vizite, seri culturale, o cină țărănească..., la Cauaceu, Biharia, Alba Iulia, Sibiu, Băile Felix și Oradea, cu vizitarea unor biserici și muzee, plimbare cu căruța, baie termală la Băile Felix, precum și pregătirea unor surprize dulci, specifice.
Una peste alta, programul îmbină activitățile utile cu cele cultural-distractive, deconectante pentru a bine dispune oaspeții și a rămâne cu amintiri cât mai plăcute din (și despre) România. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (85 de poze), accesați Galeria foto: Proiect Comenius cu parteneri din Turcia, Franța, Spania, Italia și Ungaria.  

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 10:36:30 Ora de vară a Europei de Est