Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Balul bobocilor... pentru partenerii francezi

După seara românească

Balul bobocilor... pentru partenerii francezi

În cadrul celui de-al cincilea proiect Leonardo, 11 tineri francezi care învață meseria de zidar la Centrul de formare din Bordeaux au fost oaspeții brâncușienilor orădeni timp de trei săptămâni.

„Prima săptămână, partenerii francezi au petrecut-o în școala noastră. A fost o perioadă de socializare, de acomodare și de învățare a limbii române. În celelalte două săptămâni, cei 11 tineri din Bordeaux au făcut practică, în regim de voluntariat, pe șantierele firmei SC Deniflor, iar după-amiază, noi le-am propus o gamă variată de activități cultural-distractive, pentru a cunoaște municipiul Oradea, obiceiurile și tradițiile noastre, pentru a-și petrecere timpul liber într-un mod cât mai plăcut, dar și cu folos. În seara de adio, cum se spune, le-am dat ocazia să vadă un bal al bobocilor ...”, ne-a declarat directorul Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși”, dna inginer Aurora Tabacu.
La adunat garoafe, ceapă și cartofi
Joi seara (17 noiembrie 2011), în sala festivă a școlii s-a încins un bal în toată regula, coordonat de prof. Daniela Pusta și Kristo Tunde, Daniela având și rolul de prezentator. Miza balului a constituit-o dobândirea râvnitelor titluri de Miss și Mister boboc 2011. Bătălia pentru înaltele titluri s-a dat între opt boboci din clasele a IX-a, grupați în patru perechi (Mădălina Gligan din IX B – Sebastian Florea, IX B; Mădălina Găvruța, IX A – Mădălin Bodnar, IX C; Ioana Simuț, IX A – Borbely Norbert, IX B; Silagyi Melinda, IX B – Koteles Mihaly, IX C). Pentru a-i testa în fel și chip, organizatorii le-au pregătit șase probe de concurs, iar juriul a fost cu ochii pe ei. Din juriu au făcut parte: doamna director ing. Aurora Tabacu – președintele juriului, prof. Ana Maria Iova – director adjunct, bibliotecar Florica Roibu, prof. Simona Indrecan și prof. Ana Drăgian.
După prezentare, bobocii au fost invitați pe ringul de dans, unde au putut să-și etaleze măiestria într-ale dansului („să se rupă în figuri”, cum spun „specialiștii”), individual și în perechi, pe ritmuri din cele mai diverse, pregătite de DJul serii, dl prof. Eugen Szakacs (fost redactor la radio „Sonvest”). Legați la ochi, băieții trebuiau să adune garoafele împrăștiate pe jos, fiind ghidați de partenere. Tot ei, privind gesturile de mimă ale partenerei, trebuiau să descifreze ce voia aceasta să-i transmită prin acele semne „disperate” (Moș Crăciun, iepure, sanie, iarna); tot suflând spre un balon umflat, concurenții trebuiau să-l mențină în aer cât mai mult timp; bobocii au fost puși apoi în situația de a bărbieri un balon umflat, dat cu cremă din belșug; la cea din urmă probă, fetele, legate la ochi și ghidate de parteneri, trebuiau să adune de pe jos ceapă și cartofi, fără a le confunda cu merele nevinovate.
 Artiști de artiști
 La final de concurs, juriul s-a retras pentru deliberare. Probele, însă, nu s-au ținut lanț, printre ele, organizatorii au introdus în scenă artiști de artiști, de diferite vârste (campioni și viitori campioni): o pereche de dansatori campioni de la Club „Feeling Dance” Oradea: Raluca Jurcuț – Alexandru Zaboș; o trupă de copii de la Casa Tineretului: Glad, Mihnea, Șerban, Răzvan, Andrei – Andrei, trupa „Chip Munkzz”, cei mai mici componenți ai familiei H2O, instruită de Andrei Simina; și H2O avea să evolueze în fața francezilor, dar în componență restrânsă: doar opt băieți și trei fete. De la bal nu putea lipsi prezentarea de modă. Trupa de manechine „20-Ella” (în traducere liberă: Agenția „Ella Mode”, în cel de-al 20-lea an al existenței sale) a dorit să transmită următorul mesaj: „NU anorexiei! NU bulimiei!” Toți tinerii sunt frumoși (fiecare cu farmecul său), iar pentru a prezenta niște ținute de vestimentație nu e nevoie de o cură specială de slăbire!
Deliberarea și încoronarea...
Titlurile au fost cucerite de Melinda – Miss și Sebastian – Mister.
Pe locul II – Ioana și Mihaly, pe III – Mădălina Găvruța și Norbert, iar premiul de popularitate – Mădălina Gligan și Mădălin.
Melinda este din Diosig, are 16 ani (născută în 11 ianuarie), 1,65 m și 52 kg; e brunetă cu ochi verzi. Sebi e din Oradea, are 15 ani (născut în 4 februarie), 1,81 m și 57 kg; e șaten cu ochi verzi.
Oradea este un oraș al contrastelor...
La sfârșitul balului, gazdele și-au sărbătorit oaspeții, invitându-i la o cântare (Marseillaise - imnul Franței) și o felie de tort special, în culorile drapelului, cu un contur și denumirea localității Bordeaux și cu turnul Eiffel în mijloc.
Discutând cu însoțitorii grupului de tineri francezi (Jacques Ineichen, Jeannie Girard și Ioana Buran – studenta din Baia de Arieș, aflată la studii în Bordeaux, în al doilea an de Master), aveam să aflăm cum ne percep alții. Oradea este un oraș frumos, un oraș al contrastelor, atât din punct de vedere uman, cât și din punct de vedere arhitectural, cu clădiri remarcabile arhitectural, dar care trebuie renovate, cu multe și felurite biserici, cu comercianți reci, cărora le lipsește surâsul... profesional! Practica lor pe șantiere s-a desfășurat în foarte bune condiții, chiar dacă firma nu le-a putut oferi ocazia de a zidi, ci de a tencui...
Una peste alta, francezii s-au simțit bine în Oradea, plecând cu amintiri plăcute din municipiul de pe Crișul Repede. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Balul bobocilor... pentru partenerii francezi.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:00:01 Ora de vară a Europei de Est