Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Bucuriile toamnei”

În parteneriat cu Grădinița nr. 22

„Bucuriile toamnei”

Profitând de timpul frumos și de faptul că Zâna Toamna și-a etalat peste tot cu nonșalanță frumusețile și bogățiile, învățătorii Grupului Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” din Oradea (director - prof. Cozma Cărăbaș Adina, director adj. - prof. Lascău Daniela) au organizat un regal autumnal, în parteneriat cu preșcolarii Grădiniței nr. 22 (director, profesor Șandor Costea Lidia)

Domnii învățători (Firtean Alina, Cotro Lavinia și Pașca Dorina) au invitat partenerii preșcolari să le fie alături la „Bucuriile toamnei”. Preșcolarii au răspuns cu drag invitației, însoțiți de doamnele educatoare: Bumb Maria, Balaj Florica, Ristea Dorina, Pășcuț Liana și Silaghi Ioana.
Balul toamnei – cu mască și fără mască
La clasa a IV-a A (înv. Alina Firtean), școlarii și preșcolarii grupei pregătitoare (ed. Maria Bumb) s-au întrecut în versuri și ghicitori despre legume și fructe, după care preșcolarii au identificat în îmbelșugata expoziție legumele și fructele cuprinse în răspunsurile la ghicitori. Apoi, împărțiți pe echipe au confecționat măști simbolizând diferite fructe și legume. S-au făcut poze, s-au audiat cântece („Lasă-mi toamnă pomii verzi”, „Balada unui greier mic”, „E toamna iar”). În încheiere, copiii au servit sucuri naturale și fructe.
,,Surprizele toamnei îmbelșugate”
La clasa a III-a A (înv. Cotro Lavinia), activitatea a început prin vizualizarea expoziției de către preșcolarii grupei mijlocii (ed. Ristea Dorina), după care s-a încins o discuție despre toamnă. S-a subliniat faptul că toamna se culeg fructele și legumele, iar pentru acest lucru avem nevoie de coș; prilej cu care s-a propus confecționarea unor coșulețe pentru fructe (nuci). După explicarea tehnicii de lucru, elevii au început să decupeze fructe, pe care le-au lipit pe coșuleț. La terminarea sarcinii de lucru, copiii au fost invitați să culeagă nuci dintr-un colțișor amenajat în clasă. Drept recompensă li s-au oferit sâmburi de nucă.
„Toamnă, toamnă, darnică!”
Elevii clasei I (înv. Pașca Dorina) și-au așteptat partenerii, preșcolarii din grupa mijlocie (ed. Pășcuț Liana), cu o expoziție de lucrări artistico-plastice, reprezentând peisaje de toamnă, legume, fructe și animale..., dar și colaje cu frunze uscate. Activitatea lor comună s-a desfășurat sub forma unui recital de cântece și poezii despre toamnă (Toamna, de Octavian Goga, Toamna, de Otilia Cazimir, cântece: Plecarea păsărelelor, Toamna harnică, Cântecul toamnei), iar la final, în cadrul activităților pe grupe, au lipit pe coșulețe fructe și legume din hârtie glasată. (A. F.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Bucuriile toamnei”.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 17:43:45 Ora de vară a Europei de Est