Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Relații Internaționale și Studii Europene – performanță națională și internațională

Promovarea imaginii

Relații Internaționale și Studii Europene – performanță națională și internațională

Prezent la Târgul educațional, organizat (vineri, 25 noiembrie 2011) de Universitatea din Oradea, Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene, unul dintre cele mai eficiente, performante și dinamice din Universitate, ne-a prezentat oferta sa educațională.

Vorbim de trei programe de licență: Relații Internaționale și Studii Europene (specializare acreditată), Relații Internaționale și Studii Europenelimba de studiu engleză (specializare acreditată), Studii de Securitate (specializare autorizată). Aceste programe au ca principale obiective: înțelegerea de către studenți a fundamentelor procesului de construcție europeană; dezvoltarea accentuată a componentei pragmatice în pregătirea acestora prin cursuri referitoare la relațiile internaționale contemporane, economie mondială,  politici europene, relații transfrontaliere etc; asigurarea competențelor generale și specifice, care oferă studenților posibilități multiple de inserție pe piața muncii locală, regională, națională sau internațională. Abilitățile profesionale sunt extinse datorită pachetelor de discipline formative (managementul resurselor umane, tehnici de comunicare, secretariat și asistență managerială, finanțe-bănci etc), dar și de posibilitatea de a studia cel puțin două limbi străine și cele mai noi tehnici de comunicare în IT. Desigur, pregătirea profesională a absolvenților de licență este continuată în cadrul ciclului II de studii universitare, Departamentul  propunând patru programe de masterat în domeniul Relațiilor internaționale și studiilor europene.
Performanță națională
Performanțele studenților sunt susținute de un colectiv de cadre didactice, relativ tinere, care au reușit să exceleze în activitatea de cercetare. Rezultatele Exercițiului Național de Evaluare a Cercetării - ENEC publicate de curând de către echipa de management a proiectului strategic „Doctoratul în Școli de Excelență – Evaluarea calității cercetării în universități și creșterea vizibilității prin publicare științifică”, plasează activitatea științifică a colectivului din cadrul Departamentului pe primul loc la nivel național. Evaluarea a fost făcută de o echipă de experți români și străini după criterii care au vizat rezultatele obținute în activitatea de cercetare, mediul de cercetare științifică, recunoașterea în comunitatea academică, respectiv resursele financiare atrase în acest sens, acumulând un total de 77,5 puncte, din cele 100 posibile.
Vizibilitate internațională
Toate cadrele didactice ale Departamentului au beneficiat de-a lungul timpului de numeroase mobilități europene de predare sau formare, ceea ce contribuie la calitatea actului didactic în favoarea studenților. Aceștia din urmă beneficiază, de asemenea, de posibilitatea de a obține burse Erasmus de studiu - care contribuie la perfecționarea profesională - sau de plasament - care contribuie la îmbunătățirea abilităților practice. Departamentul are încheiate acorduri de colaborare cu peste 60 de universități de referință din majoritatea țărilor din Europa, încurajând participarea studenților la aceste schimburi de experiență, benefice și din perspectiva dezvoltării unor relații interumane și interculturale. (A.S. & Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Relații Internaționale și Studii Europene – performanță națională și internațională.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:31:43 Ora standard a Europei de Est