Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cu dragoste de țară, un cântec istoric și o inimă fierbinte!

De Ziua României

Cu dragoste de țară, un cântec istoric și o inimă fierbinte!

Miercuri seara, artiștii Școlii „Dacia” au evoluat pentru ultima oară în vechea sală de sport, dacă e să ne luăm după ce spun gurile „rele”, sala cea nouă fiind ca și pregătită pentru inaugurare...

Dl director, profesor dr. Florian Hava, nu s-a pronunțat, preferând să aștepte momentul oportun pentru declarații. Din fire, domnia sa este mai rezervat și cumpătat.
În deschiderea evenimentului, dl profesor de istorie Petre Pasula a însuflețit asistența cu o prezentare emoționantă a evenimentelor care au condus la înfăptuirea Unirii celei Mari de la 1 Decembrie 1918.
Ca în fiecare an, programul artistic a fost prezentat de distinsul profesor Doru Conta, cu ochiu-i și flerul său inegalabil în a vedea și a citi printre rânduri, în a aduce ineditul și a stârni emoții...
Multiplu laureat, grupul vocal al școlii, înnobilat de doamna profesor Irinel Băjenaru, ne-a sensibilizat cu trei piese (Imnul eroilor, Colind și Sârba în căruță); în aceeași tonalitate și cu aceeași vibrație ni s-a adresat în versuri elevul dnei înv. Aurora Feier – Cristian Galchiș, recitând „1 Decembrie – o mare sărbătoare”; Nicole Barna (eleva dnei înv. Lucia Leț) ne-a oferit o „lecție” de gimnastică ritmică; de la înălțimea sa,  Alexandra Popovici poza a vedetă de mondiale, abilă și fermecătoare, și totuși parcă vrăjită, și ea și mingea! Diana Ghender și Laurențiu Gondor (elevii dnei înv. Maria Iagăr) au jubilat într-un număr de dans sportiv de mare efect; Maria Șumălan e o „așchie” de artistă, o genă nobilă, iar mami a sorbit-o din ochi, la fel ca și învățătoare sa, Florina Zach, în timp ce recita „Cinste lor!” Roxana Mureșan și-a depășit vârsta și condiția de elev, devenind o interpretă de top, cu premii naționale și internaționale, alături de grupul „Vivere”, sub bagheta dnei Valeria Dinu Mișcuția. Și ea și Patricia Ciobotaru, colege la „Vivere, au căpătat titlul de vedete, în sensul nobil și adevărat al unei performanțe artistice de excepție! Am regretat ascultându-le doar cu câte o piesă, când ele sunt în stare de un recital incendiar; două clase, două învățătoare și doi dansatori (II E și III B, Lucia Leț și Diana Zlibuț) – Milan Maghiar și Rareș Lipovan, într-un număr de dans de societate; Daiana Hojbotă (din a III-a C, înv. Aurora Feier) a recitat „Dragoste de țară”; Giulia Romocea (eleva dnei înv. Elena Heteș) pare a fi constituită din același „aluat” nobil ca și Patricia Ciobotaru (eleva dnei Teodora Sâncelean); lor li s-au alăturat cu succes Moise Lorenzo și Denis Corbu (din a III-a F – înv. Maria Iagăr). Lorenzo poartă tot marca „Vivere”, strălucitor și de neoprit! După uriașa infuzie și terapie „Vivere”, Ada Muntean (din clasa dnei Aurora Feier) a recitat „Patria română”, iar Ilinca Lianu (eleva dnei înv. Simona Fabian) s-a mișcat precum o „prințesă a naiului”; printre artiștii-primari (ai ciclului primar), s-au strecurat două grupuri de-a V-a (C și E), recitatorii dnei prof. Monica Moza, actorii, artiștii și dansatorii dnei prof. Alexandra Zamfir, care ne-au cucerit de-a binelea cu recitalul lor: „Hora Unirei”, Scrisoarea III, o parodie după „Lacul lebedelor” și un dans hip-hop. Mica „jurnalistă” Mara Abrudan (eleva dnei înv. Maria Floruț) a plutit într-un număr special de balet, în lumina orbitoare a blitzurilor; majoretele de ieri ale dnei înv. Teodora Sâncelean și-au prezentat noua carte de vizită într-un număr de dans modern; ghinioniștii serii nu puteau fi alții decât membrii formației de dansuri populare „Dacia” (elevii dnei înv. Aurora Avram), pregătiți să ridice sala în picioare cu un dans de Oaș, așa cum au făcut-o în vară și în această toamnă, cucerind inimile bihorenilor, dar nu numai, îmbogățindu-și necontenit palmaresul cu premii din cele mai strălucitoare! CD-ul le-a jucat feste, eliminându-i din competiție. Nu meritau un asemenea „tratament”... chiar în fața colegilor de școală și a dascălilor, pregătiți să-i răsplătească pentru brandul pe care l-au făurit, în numele școlii pe care o reprezintă cu mândrie și cu cinste pe toate scenele!
De organizarea serbării închinate Zilei Naționale a României, s-au ocupat domnii profesori Nicolina Mihuț și Marin Bica, absolut nevinovați de incidentul cu CD-ul nărăvaș.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cu dragoste de țară, un cântec istoric și o inimă fierbinte!

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 11:59:26 Ora standard a Europei de Est