Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Voluntariatul ca șansă de bune practici educaționale

Miercuri, la CSEI Senzorială

Voluntariatul ca șansă de bune practici educaționale

În cadrul Festivalului Național al Șanselor Tale, miercuri (7 decembrie 2011), la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială din Oradea, a fost marcat Anul European al Voluntariatului,

La masa rotundă organizată pe această temă au fost invitați partenerii fideli ai centrului, elevii-voluntari de la Liceul de Artă din Oradea, precum și directorii grădinițelor nr. 30 – „Mugurel” și 44 (prof. Lucia Negrău și Mariana Vereș), care și-au manifestat dorința de a derula activități în cadrul SNAC.
În deschiderea întâlnirii, directorul centrului, dna prof. Rodica Lezeu, vorbind despre dezvoltarea voluntariatului în lume, dar și în România, a avansat două cifre semnificative: se spune că la nivel mondial ar exista100 de milioane de voluntari, iar în România, 4 milioane de voluntari acreditați. La nivelul centrului, acțiunile de voluntariat au tradiție și o valoare educativă inestimabilă. Cei mai fideli voluntari ai centrului, elevii și dascălii Liceului de Artă, au fost lăudați și felicitați de către doamna director, fiind subliniat impactul deosebit pe care îl au activitățile de voluntariat asupra copiilor centrului. „Nu pot să nu o felicit cu această ocazie pe colega noastră, dna profesor Maria Ivănescu, promotorul și omul de suflet al acestor activități, dar și pe elevii Liceului de Artă (din clasele a IX-a A, a XI-a și a XII-a A) ca personaj colectiv foarte activ în cadrul activităților noastre de voluntariat”, a conchis doamna director.
Pentru început, dna profesor Maria Ivănescu și Ramona Vesa au prezentat (în power point) secvențe importante din multitudinea activităților de voluntariat desfășurate la nivelul centrului, dar și informații utile privind voluntariatul în general (ca angajament și  responsabilitate asumată, precum și 12 motive pentru a deveni voluntar). Toate acestea au oferit o bază de discuții. Invitații au mulțumit pentru lecția de voluntariat și pentru bunele practici oferite. În ceea ce o privește pe dna profesor Maria Ivănescu, directorul Grădiniței nr. 44 a ținut să sublinieze faptul că dna Ivănescu desfășoară astfel de activități de peste 25 de ani, chiar dacă înainte vreme se numeau altfel. În cuvântul său, prof. Mihaela Costea (de la Lic. de Artă) a subliniat valențele educative ale voluntariatului – „care ne îmbogățește sufletește”; în aceeași tonalitate s-au situat și aprecierile avansate de prof. Adina Manea: „În cadrul acestor activități, elevii se încarcă cu energie pozitivă, având parte de trăiri umane extraordinare”...Din partea voluntarilor artiști a făcut aprecieri elevul Alexandru Cosma.
Carnetul de note și colindele
În cadrul momentului artistic ce a urmat, am fost plăcut surprinși de cei patru actori din clasa a III-a, care ne-au prezentat sceneta „Carnetul de note”, în care au excelat: Alberto, Raluca, Victoraș și Paul (coordonați de prof. Kover Monica, Gheorghiu Valentina și Borzași Simona). Apoi au curs colindele, oferite cu generozitate și încântare de cei mai mici colindători, îmbrăcați în straie populare (coordonați de prof. Adriana Crișan și Viorica Dobran), iar mai apoi de liceenii artiști, și ei îmbrăcați în frumoase costume populare (însoțiți de prof. Aurica Bonțu, Nada Panait și Mihaela Costea). Din grupul liceenilor colindători, Lavinia Maria Chifor (din X B) avea să ne impresioneze în mod deosebit cu „Iisus s-a născut în sara de Crăciun”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Voluntariatul ca șansă de bune practici educaționale.   

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 03:52:36 Ora de vară a Europei de Est