Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Voluntariatul ca șansă de bune practici educaționale

Miercuri, la CSEI Senzorială

Voluntariatul ca șansă de bune practici educaționale

În cadrul Festivalului Național al Șanselor Tale, miercuri (7 decembrie 2011), la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială din Oradea, a fost marcat Anul European al Voluntariatului,

La masa rotundă organizată pe această temă au fost invitați partenerii fideli ai centrului, elevii-voluntari de la Liceul de Artă din Oradea, precum și directorii grădinițelor nr. 30 – „Mugurel” și 44 (prof. Lucia Negrău și Mariana Vereș), care și-au manifestat dorința de a derula activități în cadrul SNAC.
În deschiderea întâlnirii, directorul centrului, dna prof. Rodica Lezeu, vorbind despre dezvoltarea voluntariatului în lume, dar și în România, a avansat două cifre semnificative: se spune că la nivel mondial ar exista100 de milioane de voluntari, iar în România, 4 milioane de voluntari acreditați. La nivelul centrului, acțiunile de voluntariat au tradiție și o valoare educativă inestimabilă. Cei mai fideli voluntari ai centrului, elevii și dascălii Liceului de Artă, au fost lăudați și felicitați de către doamna director, fiind subliniat impactul deosebit pe care îl au activitățile de voluntariat asupra copiilor centrului. „Nu pot să nu o felicit cu această ocazie pe colega noastră, dna profesor Maria Ivănescu, promotorul și omul de suflet al acestor activități, dar și pe elevii Liceului de Artă (din clasele a IX-a A, a XI-a și a XII-a A) ca personaj colectiv foarte activ în cadrul activităților noastre de voluntariat”, a conchis doamna director.
Pentru început, dna profesor Maria Ivănescu și Ramona Vesa au prezentat (în power point) secvențe importante din multitudinea activităților de voluntariat desfășurate la nivelul centrului, dar și informații utile privind voluntariatul în general (ca angajament și  responsabilitate asumată, precum și 12 motive pentru a deveni voluntar). Toate acestea au oferit o bază de discuții. Invitații au mulțumit pentru lecția de voluntariat și pentru bunele practici oferite. În ceea ce o privește pe dna profesor Maria Ivănescu, directorul Grădiniței nr. 44 a ținut să sublinieze faptul că dna Ivănescu desfășoară astfel de activități de peste 25 de ani, chiar dacă înainte vreme se numeau altfel. În cuvântul său, prof. Mihaela Costea (de la Lic. de Artă) a subliniat valențele educative ale voluntariatului – „care ne îmbogățește sufletește”; în aceeași tonalitate s-au situat și aprecierile avansate de prof. Adina Manea: „În cadrul acestor activități, elevii se încarcă cu energie pozitivă, având parte de trăiri umane extraordinare”...Din partea voluntarilor artiști a făcut aprecieri elevul Alexandru Cosma.
Carnetul de note și colindele
În cadrul momentului artistic ce a urmat, am fost plăcut surprinși de cei patru actori din clasa a III-a, care ne-au prezentat sceneta „Carnetul de note”, în care au excelat: Alberto, Raluca, Victoraș și Paul (coordonați de prof. Kover Monica, Gheorghiu Valentina și Borzași Simona). Apoi au curs colindele, oferite cu generozitate și încântare de cei mai mici colindători, îmbrăcați în straie populare (coordonați de prof. Adriana Crișan și Viorica Dobran), iar mai apoi de liceenii artiști, și ei îmbrăcați în frumoase costume populare (însoțiți de prof. Aurica Bonțu, Nada Panait și Mihaela Costea). Din grupul liceenilor colindători, Lavinia Maria Chifor (din X B) avea să ne impresioneze în mod deosebit cu „Iisus s-a născut în sara de Crăciun”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Voluntariatul ca șansă de bune practici educaționale.   

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 04:50:07 Ora standard a Europei de Est