Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Viitorul copiilor - prioritatea noastră”

2011 – Anul European al Voluntariatului și la Nucet

„Viitorul copiilor - prioritatea noastră”

Sub genericul „Educație și voluntariat” (a XII-a ediție a Festivalului Național al Șanselor tale), în Săptămâna educației permanente, la Școala cu clasele I-VIII din Nucet s-au desfășurat, în perioada 5 – 9 decembrie 2011), activități de voluntariat.

Săptămâna a debutat cu dezbaterea „Viitorul copiilor - prioritatea noastră”, când doamna profesoară Benchiș Mihaela în colaborare cu o parte din elevii claselor V - VIII au încercat să sensibilizeze comunitatea locală și nu numai, cu privire la rolul în asigurarea educației, a îngrijirii și a protecției copilului, evaluarea activității concretizandu-se prin realizarea de afișe, broșuri și un clip publicitar.
 „De la copii adunate și înapoi la copii date” a fost o altă activitate de voluntariat care a constat în donații de jucării sau haine, unde coordonatorul SNAC – institutor Bota Ioana Rodica -  a reușit să sensibilizeze elevii școlii față de persoanele care au probleme de sănătate sau o situație materială și financiară precară.
În parteneriat cu Centrul Medico- Social din orașul nostru, doamna profesoară Bodenciu Florina a organizat la sala de sport a orașului activitatea „Jocul – bucuria copiilor”. La această activitate persoanele cu dizabilități psihice de la Centrul Medico – Social Nucet au participat alături de elevii școlii la activitățile propuse dovedind perspicacitate și empatie.
„Micii artiști” și „Mâini îndemânatice” sunt alte două activități care au avut ca finalitate comercializarea în scopuri caritabile a produselor realizate de copii sub îndrumarea doamnelor învățătoare Lup Dorica și Boc Claudia.
Nu în ultimul rând dorim să mulțumim elevilor, cadrelor didactice de la școala noastră și tuturor colaboratorilor. (director, Mirela Liliana Meza)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Viitorul copiilor - prioritatea noastră”.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 11:17:13 Ora standard a Europei de Est