Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Festivalul național „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun” (a IV-a ediție)

Joi, la Teatrul „Arcadia”

Festivalul național „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun” (a IV-a ediție)

Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” Oradea a organizat joi, 8 decembrie 2011, la Teatrul „Arcadia”, cea de-a IV-a ediție a Festivalului național „Nașterea Domnului – Dar de Crăciun”.

„Crăciunul este o sărbătoarea foarte importantă pentru creștini: este sărbătoarea Nașterii Mântuitorului, timp al bucuriilor, al păcii și al liniștii sufletești. Este o perioadă în care primim și dăruim multă iubire și căldură sufletească” (a subliniat directorul CSEI „Orizont” – doamna prof. dr. Angela Marușca, în deschiderea festivalului).
Finalitatea acestei ediții a proiectului național a constituit-o desfășurarea activităților de expunere și prezentare în concurs a unor obiecte decorative confecționate de copiii cu CES din învătământul special bihorean și național și prezentarea unor momente artistice de calitate care contribuie la socializarea și integrarea acestor copii prin activități art-terapeutice.
Festivalul se adresează instituțiilor din învățământul special bihorean și național, precum și claselor din învățământul de masă care au elevi integrați.
Competiția s-a derulat sub formă de concurs pe teme religioase: „Bucuria Nașterii Domnului”, decorațiuni (pictura, colaj, obiecte decorative); 
Muzică/Dans (cântece, dans, instrumente muzicale); Teatru (scenete, teatru de păpuși, confecționare decor, costume).
Prin introducerea concursului în CAEN (Calendarul Activităților Educative Naționale) 2011, evenimentul a fost deschis instituțiilor din toată țara, ceea ce pentru noi reprezintă un indicator  al reușitei.
La ediția din acest an și-au anunțat participarea, în spectacol, un număr de 20 de formații artistice, coordonate de 52 de cadre didactice din 12 instituții bihorene, iar la secțiunea expoziție, au fost expuse lucrări ale copiilor cu CES, coordonați de 261 de cadre didactice, din 33 de unități școlare din întreaga țară.
Prin efortul conjugat al școlii organizatoare, al colaboratorilor, partenerilor si sponsorilor, toți copiii au fost recompensați pentru munca lor cu diplome și cadouri de la Moș Crăciun, iar din partea asistenței și a juriului, cu aplauze.
La deschiderea festivă și jurizarea tuturor activităților ne-am bucurat de prezența și sprijinul reprezentanților instituțiilor partenere: inspector școlar general adjunct, prof. Ungur Nicolae- Marcel, inspectorii școlari prof. Crăciun Ilie și Gyori Doina, manager Aron Marius, dl consilier cultural Crăciun Parasca, pr. Dobai Silviu, dir. prof. Ficuț Silvia, dir. prof. Vesa Alina, dir. prof. Varga Ileana, precum și conducerea organizatorilor festivalului, prof. dr. Marușca Angela - director și prof. Erdeli Elena- director adjunct CSEI „Orizont” Oradea.
Toate momentele au fost prezentate de coordonatoarele proiectului - prof. Ficuț Adriana, Maier Daniela și Cristea Cristina.
Colaboratorii festivalului ai fost: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”, Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Bihor, Episcopia Ortodoxă a Oradiei; instituțiile participante: C.S.E.I. Cluj-Napoca,  C.S.E.I.Senzorială Oradea, Grădinița nr. 52 Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Dacia” Oradea, Școala cu clasele I-VIII nr.11 Oradea, C.S.E.I. Popești, – clase integrate Marghita, C.S.E.I. Tileagd, C.S.E.I.. nr.1. Oradea, Grupul Școlar „Ioan Bococi” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Arany Janos” Salonta, Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” Oradea, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Szacsvay Imre” Oradea, Grădinița nr. 20 Oradea, Grădinița nr. 54 Oradea, Grădinița nr. 51 Oradea,  Grădinița „Emanuel” Oradea, C.S.E.I.  Simleul Silvaniei, C.S.E.I.  Beclean, C.S.E.I.  Târgu Mureș, C.S.E.I..Mediaș, C.S.E.I. nr 1 Sibiu, C.S.E.I. Alba Iulia, C.S.E.I.. „Elena Doamna” Focșani, C.S.E.I. Timișoara, C.S.E.I.Târgu Neamț, Liceul Teologic Greco – Catolic „Iuliu Maniu” Oradea, Liceul Teoretic Bratca, Grupul Școlar „George Barițiu” Oradea, C.S.E.I. „Orizont” Oradea; sponsori: S.C. Granitex Internațional SRL, S.C. Krysos SRL (magazine produse cosmetice bio), S.C. Deme Macarale SRL, S.C. Alzodo SRL (magazine Verbena- închirieri costume carnival),  S.C. Doiplasting (service utilaje industriale), Parohia Cheresig, S.C. Accesorii Prod (gravări pe diverse suporturi), Studio Ina (sală de remodelare corporală), Ștefani Denta (cabinet stomatologic); persoane fizice inimoase: Emilia Deme, Doina Ștefani, Corina Moldovan, precum și multe cadre didactice care nu și-au dat numele.
Tuturor participanților, organizatorii le urează Sărbători fericite și La mulți ani! (Maria Ungur)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul național „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun” (a IV-a ediție).

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:02:12 Ora standard a Europei de Est