Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

“Lecția” crudă a fumatului și consecințele sale incredibile!

15 noiembrie – Ziua națională fără fumat

“Lecția” crudă a fumatului și consecințele sale incredibile!

Sala de lectură a bibliotecii de la Grupul Școlar Sanitar “Vasile Voiculescu” din Oradea a găzduit, ieri (joi, 15 noiembrie 2007) o activitate educativă organizată de fundația “Încrederea”, în parteneriat cu Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog și Autoritatea de Sănătate Publică, pentru informarea elevilor în legătură cu consecințele nefaste ale fumatului.

De Ziua națională fără fumat, elevii claselor a XI-a A și a XII-a C, însoțiți de prof. Daniela Lascău, director adjunct al liceului, și Georgeta Gug, profesor de de biologie, precum și un grup de elevi de Școala de Arte și Meserii “George Barițiu” (partenerii lor în cadrul programului SNAC) au avut ocazia să vadă până unde poate duce fumatul, având în față un om nenorocit pe viață (Daniel Silaghi, în vârstă de 53 de ani, cu ambele picioare amputate).
“Am fumat mai mult din cauza anturajului”
Tânăr și fără minte, plin de elan, “devotat” prietenilor, la 16 ani, Daniel Silaghi își începea “cariera” de fumător, deși era mare sportiv, și avea destule preocupări și toate motivele pentru a nu fi practicat și acest “sport” fatal – fumatul a 4 - 5 țigări pe zi. Încet, dar sigur, după 35 de ani de fumat, Daniel avea să ajungă un nenorocit, un ratat pe viață, cu ambele picioare amputate. Ieri, se căia și le povestea liceenilor cum a ajuns el în această situație după ce s-a îmbolnăvit de arteriopatie obliterantă (gangrenă) – o boală arterială care determină reducerea progresivă a diametrului arterelor, cu scăderea fluxului sanguin ce ajunge la țesuturi și apare în 99% din cazuri la fumători.
“Medicii mi-au spus că dacă nu fumam, nu ajungeam în această situație. Am fumat mai mult din cauza anturajului, să fiu în rând cu prietenii, din bravură, așa cum fac cei mai mulți, nu pentru că mă simțeam mai bine...
Dincolo de această cumplină nenorocire care s-a abătut asupra mea din cauza fumatului, pe banii pe care i-am fumat în cei 35 de ani, puteam să-mi cumpăr mașină, apartament sau vilă...”,conchide Daniel Silaghi.
Statistici alarmante!
Prin prezentări power point, asistentul social Ioan Radu (de la fundația “Încrederea”) a tras nenumărate semnale de alarmă prezentând statistici triste privind consecințele fumatului, după care i-a provocat pe elevi la un concurs cu premii. Anterior activității, elevii clasei a XII-a C au răspuns la un chestionar (test) pe această temă, iar acum au fost premiați de organizatori (pe primele trei locuri s-au situat: Dorina Pop, Delia Ciontoș și George Jurcuțiu). Elevii au avut apoi posibilitatea să pună întrebări reprezentanților C.P.E.C.A. (psiholog Georgeta Popescu) și A.S.P. - Biroul de promovarea sănătății (doctor Kertesz Krisztina), și să câștige premii (dulciuri și pixuri), răspunzând întrebărilor fulger puse de Ioan Radu – moderatorul manifestării.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: “Lecția” crudă a fumatului și consecințele sale incredibile!

Trimite email
joi, 16 ianuarie 2025, 23:28:01 Ora standard a Europei de Est