Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Lacătele din noi se deschid cu o lacrimă…”

Deschide ușa, creștine!

„Lacătele din noi se deschid cu o lacrimă…”

Miros de iarnă coboară-ncet din codrii verzi de brad înfiorându-ne ființa...

Am pornit spre școală cu sufletul vibrând, râzând împreună cu fulgii ce se jucau în părul meu. Încercam să mi-l imaginez pe Moș Viscol, în caleașca lui de gheață, azvârlind zăpada peste oameni și locuri, vrând parcă să înghită împărăția pământului... Fulgii nehotărâți pluteau în înălțimile albastre... „o minune de-o secundă”, pentru că îndată se transformau în picuri de apă ce mi se prelingeau pe pleoape și obraji...
Colinde născute sub zăpezi, aromă de brad, miros de cozonac, vin fiert și scorțișoară, aduc cu ele mireasmă de Iisus născut în iesle, Sfântă Sărbătoare ce ne binecuvântează casa și sufletul...
Există Moș Crăciun? Copii sau oameni mari, de câte ori nu ne-am întrebat dacă bătrânelul acela cu părul și barba ninse de vremea multă trecută peste el, cu ochii blânzi și calzi, c-un zâmbet șugubăț născut în colțul gurii, există cu adevărat... Vin însă și vă întreb: cum să nu existe? Cum să nu credem în Moș Crăciun? E adevărat că nu-l vedem, dar asta nu înseamnă că nu există... Ce ne-am face noi fără poveștile cu zâne? Copilăria ar mai fi la fel?
Crăciunul e Credința, Crăciunul e Speranța, Crăciunul e puterea de-a dărui și de-a primi Iubire...
Alături de copiii mei am hotărât să-l întâmpinăm pe Moșul cel bun și drag cu bucuria-nchisă-n casa sufletelor... De glasuri legănat s-a-nfiripat colindul sfânt, iar vocile tremurânde i-au recitat cum au știut mai bine, vrând să-i arate că cel dintâi semestru din viața lor de școlari a fost rodnic și cu folos... I-am povestit Moșului despre truda și vrednicia cu care zi de zi am adăugat lucruri noi la zestrea noastră de cunoaștere, despre faptele bune prin care ne-am ajutat semenii aflați în suferință, despre modul în care am contribuit la ocrotirea mediului, i-am prezentat felul în care ne-am înfrumusețat clasa, școala, pentru a cinsti cum se cuvine sărbătorile... A fost atâta bucurie, atâta frumos și stare de bine, atâta puritate, încât n-au mai contat lacrimile de peste an...
Deschideți ușa și lăsați spiritul Crăciunului să vă intre în casă! Deschideți-vă inimile și lăsați Bucuria și Împlinirea să vă intre în suflet! Deschideți larg brațele și îmbrățișarea voastră caldă, vorba bună și gândul curat să fie cel mai de preț dar pe care-l oferiți celor dragi!
Crăciun fericit și La mulți ani! (Anna Cotro)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 14:43:12 Ora standard a Europei de Est