Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Școala Discovery” - o nouă resursă de învățare pentru elevi și profesori

Un proiect dezvoltat de Discovery Networks CEEMEA în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului

„Școala Discovery” - o nouă resursă de învățare pentru elevi și profesori

Discovery Networks CEEMEA (Europa Centrală & de Est, Orientul Mijlociu și Africa), în parteneriat cu Ministerul Educației din România, anunță lansarea proiectului „Școala Discovery”, o inițiativă concepută pentru a susține educația științifică în România, încurajând elevii și profesorii să utilizeze resurse new media la orele de curs și să învețe cu ajutorul Discovery Channel.

Anunțul a fost făcut azi (duminică, 8 ianuarie 2012 – n.n.) într-o conferință de presă la care au participat, din partea Ministerului Educației, ministrul Daniel Funeriu și secretarul general adjunct Monica Anisie, iar din partea Discovery, Mark Hollinger, președinte și CEO Discovery Networks International, Ada Roseti, director de programe pe Europa de Sud-Est și Danny Forster, prezentatorul emisiunii „Inginerie extremă”, difuzată de Discovery Channel.
 „Misiunea Discovery a fost întotdeauna aceea de a satisface curiozitatea oamenilor față de lumea înconjurătoare prin intermediul unor programe care fac privitorul să-și dorească să știe mai mult. Þelul nostru este să aducem lumea Discovery în sălile de clasă și să stimulăm curiozitatea firească a elevilor față de știință. Discovery Channel a venit în România acum mai bine de 10 ani și a captivat publicul, iar acum ne dorim să facem un pas înainte și să ducem această relație mai departe, susținând educația științifică din România prin ceea ce știm noi să facem cel mai bine: televiziune de calitate. Suntem recunoscători Ministerului Educației pentru susținerea acordată și pentru feedback-ul valoros oferit în implementarea proiectului și ne dorim să fim implicați în continuare în procesul educațional din România”, a spus Mark Hollinger, președinte și CEO, Discovery Networks International.
Așadar, începând cu data de 16 ianuarie, elevii cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani vor putea beneficia de noile resurse puse la dispoziție de acest proiect. Școala Discovery are două componente principale: o linie de programe educative pe teme legate de învățământul științific difuzată pe Discovery Channel în România, și o serie de materiale didactice disponibile online, care să ajute profesorii să integreze aceste programe în activitățile didactice curente. Cele două componente au fost realizate ținând cont de programa școlară:
Televiziune: Programele educaționale vor fi difuzate pe Discovery Channel, de luni până vineri la ora 14.00, apoi în reluare - inițial a doua zi, de la ora 8.00, apoi în cadrul unui bloc de programe dedicat, sâmbăta și duminica. Programele prezintă subiecte științifice, de la chimie și matematică, fizică, biologie și ecologie până la invenții. Acestea au fost special selectate pentru a-i ajuta pe elevii claselor V - XII să înțeleagă mai bine fenomenele științifice, transmițând mesajul că știința este un domeniu interesant și captivant. În perioada 16 ianuarie - 30 martie vor fi difuzate peste 55 de episoade (ore), urmând ca acestea să fie reluate până la finalul semestrului. Programele vor fi dublate în limba română, fără a avea pauze publicitare.
Online: scoala.discovery.ro este un portal dedicat profesorilor, care pot descărca aici materiale-suport ce pot fi folosite la clasă, în interacțiunea cu elevii. Site-ul include o grilă de programe și un Ghid pentru profesori complet, despre fiecare episod, prezentând obiectivele lecției, seturi de întrebări care să îi apropie pe elevi de conținut, propuneri de activități în clasă și definiții pentru termenii de vocabular.
„Ne bucurăm să fim partenerii Discovery în această inițiativă care oferă o diversificare a resurselor de învățare pentru profesori și elevi. Această diversificare a resurselor este menită să întărească efectul mijloacelor tradiționale ale învățării și nu să se substituie lor. Îi sprijinim pe elevi să învețe mai bine, să-și facă lecțiile mai ușor utilizând forța imaginilor. Venim în completarea resurselor de învățare asistată utilizând calculatorul (SEI, prin AEL, un alt program major al ministerului) care sunt astăzi disponibile în toate școlile din România. Este prima dată când Ministerul Educației intră în parteneriat cu o rețea globală de televiziune dispusă să își ofere resursele pentru atingerea unui obiectiv comun: susținerea educației științifice și utilizarea resurselor de tip nou în școli”, a spus Daniel Funeriu, ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.
„Prin «Tehnologie extremă» și alte proiecte la care am colaborat cu Discovery, am văzut forța televiziunii de a implica și educa elevii, pe subiecte care adesea par destul de aride la clasă. Aceasta este o modalitate excelentă de a stârni pasiunea copiilor pentru știință. Mă simt onorat să mă aflu aici, la București, pentru un anunț atât de important”, a declarat Danny Forster, prezentatorul emisiunii „Tehnologie extremă”.
Pentru a măsura felul în care aceste resurse sunt folosite de profesori și elevi, cu scopul optimizării acestui proiect, Discovery Networks și Ministerul Educației au selectat un grup de 110 școli din România, care vor fi monitorizate îndeaproape și ai căror profesori vor fi instruiți să utilizeze noile instrumente de lucru. De asemenea, Discovery va facilita accesul acestor școli la cablu și/sau satelit.
Școala Discovery este un proiect dezvoltat în parteneriat cu Discovery Education, o platformă înființată în Statele Unite în 2004, care susține profesorii și elevii, aducând experiența Discovery în sălile de clasă cu ajutorul soluțiilor digitale care stimulează curiozitatea firească a elevilor. Apelând la arhiva de programe Discovery, platforma Discovery Education este acum lider în domeniul educației, ajungând la peste un milion de profesori și 35 de milioane de elevi din America. Conținutul Discovery Education, de cea mai înaltă calitate și perfect aliniat standardelor din domeniu, îi poartă pe elevi dincolo de sălile de curs, punând la dispoziția profesorilor metode eficiente și conținut media educațional care inspiră elevii să învețe mai bine. Bazându-se pe dezvoltare profesională completă, servicii de evaluare și o întreagă rețea de profesori pasionați care se ajută și se susțin reciproc, Discovery Education asigură rezultate pe termen lung, conectând procesul de învățare la lumea contemporană.
Despre Discovery Networks CEEMEA
Discovery Networks CEEMEA (Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa) este o divizie a Discovery Communications (NASDAQ: DISCA, DISCB, DISCK), compania nr. 1 în lume în domeniul programelor documentare, ajungând la peste 1,5 miliarde abonați din 210 țări. Discovery oferă oamenilor posibilitatea de a-și explora universul și de a-și satisface curiozitatea, prin intermediul celor peste 130 de rețele în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science și Discovery HD, cât și prin intermediul produselor și serviciilor comerciale și educaționale de top sau prin portofoliul diversificat de servicii media digitale, incluzând HowStuffWorks.com. În Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa, 9 branduri Discovery ajung la 147 de milioane de abonați din 105 țări, cu programe traduse în 19 limbi.
Despre Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului
Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului este o instituție a administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, cu rol de sinteză și coordonare în aplicarea Programului de guvernare în domeniul educației, cercetării științifice, dezvoltării tehnologice și inovării care definește cadrul normativ-metodologic, funcțional, operațional și financiar necesar aplicării politicilor și urmărește armonizarea legislației naționale cu cea a Uniunii Europene.
Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului este instituția care, pe baza consultării cu celelalte instituții și ministere interesate, proiectează, fundamentează și aplică strategia globală a învățământului, stabilește obiectivele sistemului de învățământ în ansamblul său, precum și obiectivele educaționale pe niveluri și profiluri de învățământ. (Biroul de presă)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:33:26 Ora standard a Europei de Est