Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Comasările continuă... încingând spiritele!

Respectând legea și executând ordinele, municipalitatea scoate castanele din foc cu mânuța primarului!

Comasările continuă... încingând spiritele!

Ne place (nu ne place), Legea Educației Naționale (nr. 1), bună (ne-bună), trebuie aplicată! Și, uite cum ajunge dl primar și consilierii să scoată castanele din foc, aplicând legea și executând ordinele, operând pe cord deschis noi comasări de unități de învățământ în municipiul Oradea. De ce să vă supărați pe noi, când îl puteți lesne înjura pe dl primar, dacă tot e liberal, nu-i așa?

 Deșteaptă mutare PDListă!!!
Primarul Ilie Bolojan a prezentat  în cadrul conferinței de presă de luni, 9 ianuarie 2012, noua rețea școlară a unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Oradea pentru anul școlar 2012 - 2013.
„În acest moment înregistrăm în învățământ un deficit la două mari categorii de cheltuieli: la fondul de salarii destinate profesorilor și la cheltuielile cu utilitățile. Cât timp primim bani doar în conformitate cu costul standard, trebuie să avem grijă de acești bani. Toate școlile la care a fost constatat un deficit mai mare de 20% au fost propuse pentru comasări sau fuziuni. Astfel, vor fi situații unde se va impune reducerea numărul de clase, dar totodată, vor fi reduse și posturile în plus. Aceasta este o etapă necesară pentru a putea realiza plata salariilor, fiind de asemenea un pas necesar pentru a construi o rețea școlară calitativă”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Metoda propusă pentru reorganizarea rețelei școlare este comasarea prin absorbție, caz în care una sau mai multe unități cu personalitate juridică își pierd personalitatea juridică prin unirea cu o altă unitate cu personalitate juridică, care își păstrează personalitatea juridică, denumirea și sediul.
În acest moment rețeaua școlară cuprinde 66 de unități însemnând 28 de grădinițe, 12 școli și 26 de licee. Propunerea înaintată de Inspectoratul Școlar municipalității și care a fost votată luni în ședință de Consiliu Local este următoarea: 45 de unități de învățământ, cuprinzând 9 grădinițe, 11 școli și 25 de licee.
„Există în prezent clase cu un număr destul de mic de elevi. Nu e același lucru să avem, de exemplu, la un liceu, 4 clase cu câte 20 de copii fiecare, când putem avea 3 clase cu câte 30 de elevi. Lucrurile diferă din punct de vedere al eficienței. În astfel de situații, Inspectoratul Școlar este cel care trebuie să gândească soluțiile corecte”, a adăugat primarul Ilie Bolojan.
Directorul economic al Primăriei Oradea, Eduard Florea, a vorbit despre principiile care au stat la baza noii rețele școlare a unităților de învățământ preuniversitar din Oradea.
„Finanțarea învățâmântului se realizează prin costul standard. Noi am avut în vedere unitățile de învățământ care nu au reușit să se încadreze în costul standard, urmărind absorbția acestora într-o unitate școlară mai mare, care să le permită încadrarea în acest cost. În ceea ce privește clasa 0, premergătoare clasei I, s-a stabilit ca acele școli, care au arondate grădinițe, să își poată organiza clasele 0 la nivelul grădinițelor”, a spus Eduard Florea, directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea.
Astfel, toate grădinițele care au mai puțin de 8 clase vor fi arondate la școli. (Biroul de presă)
Noile unități de învățământ binecuvântate!
care au câștigat cel mai mult de pe urma războiului ...
Grădinița nr. 30 a absorbit și Grădinița nr. 49.
Grădinița „Orsolya” s-a ales și cu Grădinița nr.2 (Culmea culmilor! Halal apropiere)!!!
Grădinița nr. 54 primește drept cadou Grădinița nr. 37 (Unde dai și unde crapă!)
Școala „Dacia” este binecuvântată cu trei grădinițe (Gr. nr. 43, 12 și 5).
Școala „Ioan Slavici” primește în dar Grădinița nr. 51.
Școala „Oltea Doamna” este blagoslovită cu patru grădinițe (Gr. 10, 16, 23 și 47).
Școala „Dimitrie Cantemir” este răsplătită cu Gr. 24 și 25.
Școala „Nicolae Bălcescu” se trezește cu două grădinițe arondate: Gr. nr. 22 și 1 (Culmea culmilor! Halal apropiere)!
Școala nr. 11 are sub aripa ocrotitoare Șc. „Ion Bogdan” și grădinițele: 41, 17 și 14.
Școala „Avram Iancu”  este cadorisită cu Grădinița nr. 44 (De ce nu se putea și 55?)!
Școala nr. 16 a primit în dar Grădinița nr. 35.
Colegiul Național „Mihai Eminescu” preia nivelul primar și gimnazial de la Lic. Teologic Ortodox (De ce????). Să te crucești de asemenea minți... luminate!
Colegiul Național „Iosif Vulcan” preia Grădinițele nr. 27 și 31.
Colegiul T. „Transilvania” este binecuvântat cu Șc. „Oct. Goga” și Grădinița nr. 42.
Lic. T. „Lucian Blaga” primește drept cadou grădinița din vecini, Gr. nr. 20.
Lic. T. „Onisifor Ghibu” primește în dar Grădinița nr. 56, fără Gr. 2, care a fost teleportată în buricul târgului. De ce???
Lic. T. German „Fr. Schiller” preia două grădinițe: Gr. 9 și 36.
Liceu de Artă primește în dar două grădinițe: Gr. 34 și 48.
Liceul Teologic Ortodox „ep. Roman Ciorogariu” (cel mai văduvit dintre toate liceele orădene) se mută de pe Aluminei pe Republicii, în locul C.T. „D. Leonida”, care astfel este absorbit de Liceul Teologic. Fără clase de înv. primar, gimnazial și fără preșcolari???
Asta da revoluție (capitalistă) în învățământul orădean!
Nu ne vine să credem că așa ceva se va întâmpla în toamna lui 2012!!!??? (Ovidiu DAN)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 01:50:37 Ora de vară a Europei de Est