Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Captivitate...” și „Re-Writing Women with Michele Roberts”

Prof. Carmen Þirban a publicat două volume în scop pur didactic

„Captivitate...” și „Re-Writing Women with Michele Roberts”

Pe vremea când a scris materialul pentru cele două volume ale sale, Carmen Þirban nu s-a gândit, o clipă, că poeziile și însemnările sale vor fi publicate în volum.

Prin urmare, nu cu acest scop au fost scrise. Versurile s-au născut pur și simplu din simțirea sa, fiind mesajul sufletului aflat la vârsta adolescenței, când orice tânăr așterne pe hârtie trăirile momentului; când din preaplinul său, sufletul erumpe, rodește nebănuite nestemate versificate. Atunci, scrii mânat de un imbold emoțional, stârnit și de o muză care pe cei mai dotați și mai sensibili îi caută mai des. Inspirația vine în urma unor evenimente plăcute sau mai puțin plăcute, ca o senzație de împlinire sau în cel de-al doilea caz ca o „revoltă” sau o refulare (cu tine însuți) împotriva firii sau a unor stări de fapt, lucruri sau ființe. „Captivă” sieși, Carmen a simțit mereu că trebuie să cocheteze cu poezia pentru a exprima ceea ce simțea. Așa s-au născut versurile poeziilor: Dorințe, Zi, Noapte albă, Iubește-mă, Toamnă, Noiembrie, Tu,... Mai apoi, dezrobită de „păcatul” cel dintâi, a căzut în melancolie și în cugetare voită și „dirijată” – Implorație, Așteptare, Regret, Păcat, Trădare...
Devenită profesor de engleză (franceză), Carmen a socotit nimerit (potrivit) să traducă (la propriu) în engleză și franceză acele poezii, în scop pur didactic, fiindu-i utile în munca la catedră. Ca profesor de engleză și franceză, Carmen Þirban le  arată concret elevilor săi cum sună niște versuri exprimate (în trei limbi) de un suflet adolescentin, în volumul „Captivitate/ Captivity/ Captivite”. Distinsul profesor (poet) Miron Blaga privește și apreciază volumul din postura de profesionist, atât ca dascăl de română, cât și ca poet, și constată: „O poezie adolescentină, marcată de o sinceritate dezarmantă și de o atitudine tinerească degajată..., o diversitate de tonuri și voci..., o poezie a dragostei adolescentine, a căutării de sine și a primelor experiențe existențiale..., un document liric al unei anume vârste, ilustrând tensiunea spirituală a acesteia, reprezentativă, totuși, pentru evoluția unei poete în plină efervescență”.
„M-a făcut să mă simt mândră că sunt femeie”
Cel de-al doilea volum („Re-Writing Women with Michele Roberts), scris în limba lui Shakespeare, se adresează celor ce îndrăgesc această limbă și doresc să se perfecționeze în deprinderea scris-cititului în engleză. Așadar și acest volum a apărut din necesități pur didactice, fiind un produs didactic folositor la orele de engleză.
În  „Cuvânt înainte”, Carmen Þirban ține să precizeze când și cum s-au născut acele însemnări: de pe vremea studenției sale, când a cunoscut-o, întâlnit-o, pe scriitoarea britanică (Michele Roberts), la un Colocviu româno-britanic de literatură contemporană (1998), organizat de Universitatea din Oradea și Consiliul Britanic. Iar „această carte nu ar fi putut vedea lumina tiparului fără ajutorul neprețuit al doamnei conf. univ. dr. Ecaterina Hanțiu, profesoara mea iubită de literatură engleză, care m-a încurajat și a explorat alături de mine ungherele ascunse ale sufletelor feminine ale secolului nostru”, notează autoarea. Înainte de toate, Michele a impresionat-o pe Carmen prin modul ciudat de a-L iubi pe Dumnezeu – „văzându-L în tot ceea ce iubim, în tot ce ne înconjoară... De fapt, începând cu acel moment, L-am văzut pe Dumnezeu cu alți ochi. Am început să îl iubesc din ce în ce mai mult. Am început să îl înțeleg... Mi-a arătat cum să mă apropii de Dumnezeu, și m-a făcut să mă simt mândră că sunt femeie...”, ne explică doamna profesor Carmen Þirban. (Ovidiu DAN)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 10:59:18 Ora de vară a Europei de Est