Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

„Captivitate...” și „Re-Writing Women with Michele Roberts”

Prof. Carmen Þirban a publicat două volume în scop pur didactic

„Captivitate...” și „Re-Writing Women with Michele Roberts”

Pe vremea când a scris materialul pentru cele două volume ale sale, Carmen Þirban nu s-a gândit, o clipă, că poeziile și însemnările sale vor fi publicate în volum.

Prin urmare, nu cu acest scop au fost scrise. Versurile s-au născut pur și simplu din simțirea sa, fiind mesajul sufletului aflat la vârsta adolescenței, când orice tânăr așterne pe hârtie trăirile momentului; când din preaplinul său, sufletul erumpe, rodește nebănuite nestemate versificate. Atunci, scrii mânat de un imbold emoțional, stârnit și de o muză care pe cei mai dotați și mai sensibili îi caută mai des. Inspirația vine în urma unor evenimente plăcute sau mai puțin plăcute, ca o senzație de împlinire sau în cel de-al doilea caz ca o „revoltă” sau o refulare (cu tine însuți) împotriva firii sau a unor stări de fapt, lucruri sau ființe. „Captivă” sieși, Carmen a simțit mereu că trebuie să cocheteze cu poezia pentru a exprima ceea ce simțea. Așa s-au născut versurile poeziilor: Dorințe, Zi, Noapte albă, Iubește-mă, Toamnă, Noiembrie, Tu,... Mai apoi, dezrobită de „păcatul” cel dintâi, a căzut în melancolie și în cugetare voită și „dirijată” – Implorație, Așteptare, Regret, Păcat, Trădare...
Devenită profesor de engleză (franceză), Carmen a socotit nimerit (potrivit) să traducă (la propriu) în engleză și franceză acele poezii, în scop pur didactic, fiindu-i utile în munca la catedră. Ca profesor de engleză și franceză, Carmen Þirban le  arată concret elevilor săi cum sună niște versuri exprimate (în trei limbi) de un suflet adolescentin, în volumul „Captivitate/ Captivity/ Captivite”. Distinsul profesor (poet) Miron Blaga privește și apreciază volumul din postura de profesionist, atât ca dascăl de română, cât și ca poet, și constată: „O poezie adolescentină, marcată de o sinceritate dezarmantă și de o atitudine tinerească degajată..., o diversitate de tonuri și voci..., o poezie a dragostei adolescentine, a căutării de sine și a primelor experiențe existențiale..., un document liric al unei anume vârste, ilustrând tensiunea spirituală a acesteia, reprezentativă, totuși, pentru evoluția unei poete în plină efervescență”.
„M-a făcut să mă simt mândră că sunt femeie”
Cel de-al doilea volum („Re-Writing Women with Michele Roberts), scris în limba lui Shakespeare, se adresează celor ce îndrăgesc această limbă și doresc să se perfecționeze în deprinderea scris-cititului în engleză. Așadar și acest volum a apărut din necesități pur didactice, fiind un produs didactic folositor la orele de engleză.
În  „Cuvânt înainte”, Carmen Þirban ține să precizeze când și cum s-au născut acele însemnări: de pe vremea studenției sale, când a cunoscut-o, întâlnit-o, pe scriitoarea britanică (Michele Roberts), la un Colocviu româno-britanic de literatură contemporană (1998), organizat de Universitatea din Oradea și Consiliul Britanic. Iar „această carte nu ar fi putut vedea lumina tiparului fără ajutorul neprețuit al doamnei conf. univ. dr. Ecaterina Hanțiu, profesoara mea iubită de literatură engleză, care m-a încurajat și a explorat alături de mine ungherele ascunse ale sufletelor feminine ale secolului nostru”, notează autoarea. Înainte de toate, Michele a impresionat-o pe Carmen prin modul ciudat de a-L iubi pe Dumnezeu – „văzându-L în tot ceea ce iubim, în tot ce ne înconjoară... De fapt, începând cu acel moment, L-am văzut pe Dumnezeu cu alți ochi. Am început să îl iubesc din ce în ce mai mult. Am început să îl înțeleg... Mi-a arătat cum să mă apropii de Dumnezeu, și m-a făcut să mă simt mândră că sunt femeie...”, ne explică doamna profesor Carmen Þirban. (Ovidiu DAN)

Trimite email

vineri, 18 iunie 2021