Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Grupul pentru drepturi studențești dorește o nouă ordine!

O alternativă la sistemul clasic

Grupul pentru drepturi studențești dorește o nouă ordine!

Grupul pentru drepturi studențești este format din studenți voluntari, dornici să contribuie la o dezvoltare adecvată a tinerilor care pătrund în mediul universitar, alineată la nivel european.

Grupul s-a născut din dorința de a oferi studenților o alternativă la sistemul clasic în care studenții senatori reprezentau mai mult interesele facultății decât pe cele ale studenților, datorită modului adesea netransparent în care aceștia erau aleși. Alternativa va avea la bază un program clar ce urmează a fi implementat odată cu alegerea membrilor grupului în Senatul Universității din Oradea. Candidatura și munca în echipă este singura care poate apăra drepturile studenților grav afectate de Legea Educației Naționale (nr.1) pentru că împreună suntem mai puternici și putem realizat multe proiecte benefice.
Considerăm că a sosit momentul unei noi generații de lideri studențești, o generație care să creeze noi proiecte, mai actuale și mai apropiate de problemele colegilor noștri, dar și una mult mai agresivă atât de necesară vremurilor în care trăim. Pentru noi ar fi o onoare să reprezintăm studenții Universității din Oradea și să avem șansa de a ne implica în rezolvarea problemelor tinerilor din această comunitate.
Principalele direcții ale mandatului nostru:
1. PROMOVAREA EDUCAÞIEI CENTRATĂ PE STUDENT, în care studentul este centru universului educațional, profesorii și personalul auxiliar trebuind să ajute și să coordoneze studentul pentru o carieră de succes în viitor!
2. Promovarea unor hotărâri de Senat prin care Orarul și programul de la secretariat să fie în interesul studentului nu al profesorului și/sau al secretarelor. STUDENTUL DIN SENAT VA FI VOCEA STUDENÞILOR PE CARE ÎI REPREZINTĂ.
3. Urmărirea respectării drepturilor studenților, stabilite de reglementările interne și naționale și informarea continuă și în timp cât mai scurt a studenților asupra acestora.
4. Consolidarea relațiilor cu Federațiile Naționale Studențești și alte centre universitare naționale și internaționale.
5. Organizarea de evenimente studențești gen STUDFEST, săptămâni științifice, cercuri studențești, cluburi tematice și multe alte activități.
6. Consolidarea legăturilor cu autoritățile locale în vederea obținerii de avantaje și beneficii, precum:
- reduceri la spectacole de teatru, filarmonică, competiții sportive,
- înființarea Casei de Cultură a Studenților din Oradea, înființarea Clubului Studențesc etc.
7. Întărirea relațiilor cu mediul economic privat local și regional, în vederea facilitării accesului la sponsorizări pentru proiectele sau activitățile studentești propuse și alte beneficii (negocierea de reduceri la intrarea în ștranduri, piscine sau spa-uri, săli de fitness și aerobic).
8. Îmbunătățirea relațiilor cu mass-media locală și națională.
Lista studenților pe care o susține GDS
Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării - Roland OLAH
Facultatea de Științe Economice - Răzvan Lucian TAU
Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică - Ștefan-Radu MAGDA
Facultatea de Litere - Andra-Maria NISTOR
Facultatea de Protecția Mediului - Ionuț COMAN, Adrian BENEA
Facultatea de Arte - Răducu-Theodor ȘERBĂNESCU
Facultatea de Medicină și Farmacie - Lucia Raluca ARDELEAN
Faculatea de Științe Socio-Umane - Alexandra PUȘCAȘ
Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației - Romeo Vasile FILIP
Facultatea de Inginerie Energetică și Management Industrial - Gabriel CHEÞIU
Facultatea de Teologie Ortodoxă „episcop dr. Vasile Coman” - Constantin PASCARIU
Facultatea de Științe - Adina Nicoleta POP
Facultatea de Geogafie, Turism și Sport - Ștefan BAIAS (Răzvan TAU)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 04:49:06 Ora de vară a Europei de Est