Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Sunt foarte mândru de prestația noastră de la Târgu Mureș”

Impresii de la Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor

,,Sunt foarte mândru de prestația noastră de la Târgu Mureș”

Vineri, s-a încheiat Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor, desfășurată la Târgu Mureș în perioada 9-13 ianuarie 2012.

Județul Bihor a fost reprezentat de o delegație alcătuită din: Novac Andrei (președinte CJE), Lukacs Mark (vicepreședinte CJE), Domokos Carla-Cinthia (secretar CJE), Han Denisa (avocatul elevului) și profesorul consilier Cadar Ioan.
Sarcina cea mai importantă a participanților a fost aceea de a alege membrii noului Birou Executiv al Consiliului Național al Elevilor. În funcția de președinte al CNE a fost ales Petre Andrei, din județul Constanța, secretar general al departamentului de relații interne - Răzvan Azamfirei, din județul Mureș, iar secretar general al departamentului de relații externe - Epure Giorgiana, din județul Sibiu.
Alegerile au putut fi vizualizate live de cei de-acasă pe platforma oficială a consiliului, WEDU.ro, iar noutățile au fost postate în timp real și pe conturile de Twitter și Facebook ale WEDU.ro
În prima zi, delegații și-au făcut auzită vocea în cadrul unor dezbateri pe tema „Consiliul Național al Elevilor ar trebui să fie mai funcțional în 2012”; o dezbatere după modelul Karl Popper, organizată de ARDOR (Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică).
 Marți a avut loc deschiderea oficială a Adunării Generale, unde au ținut discursuri doamna secretar de stat Oana Badea și alte oficialități centrale și locale, precum și invitați speciali.
 Miercuri a fost ziua alocată atelierelor de lucru ale delegaților elevi; s-a lucrat la strategia CNE pentru 2012, la revizuirea regulamentului, prilej cu care au fost propuse proiecte naționale; atelierele au mai vizat probleme ale comunicării interne și externe, ale structurilor suport (formatori, seniori, profesori coordonatori) și traininguri.
 Joi s-au votat hotărârile luate în cadrul atelierelor de lucru, după care elevii s-au bucurat de activități outdoor, precum: vizitarea centrului istoric al orașului și a grădinii zoologice.
 Vineri, după o evaluare generală și o prezentare a concluziilor, delegațiile s-au îndreptat spre casă, urmând să se pună pe treabă.
Vocea delegaților bihoreni  
Membrii delegației noastre ne-au împărtășit impresiile:
 ,,Sunt foarte mândru de prestația noastră de la Targu Mureș. Pot afirma faptul că mă simt mulțumit de modul în care au decurs lucrurile și sunt onorat că am avut ocazia de a reprezenta elevii bihoreni. Mulțumesc tuturor celor care cred în potențialul meu” - Andrei Novac, președinte al Consiliului Județean al Elevilor Bihor.
 ,,A fost o săptămână plină, în care am reușit să îmbinăm utilul cu plăcutul. Am cunoscut oameni noi, am legat noi prietenii, dar am și muncit realizând scheletul de lucru al programului pe 2012. Cel mai mult mi-a plăcut faptul că m-am simțit ca într-o familie mare și unită” - Han Denisa, avocatul elevului al Consiliului Județean al Elevilor Bihor.
,,Am rămas profund impresionată de organizarea Adunării Generale de la Târgu Mureș. În urma acestei întâlniri am căpătat mult mai multă experiență și am învățat lucruri noi. Cel mai interesant este faptul că am făcut parte din atelierul de comunicare externă, care se ocupă de modul de promovare a consiliului și de abordarea problemelor jurnalistice. Pot spune că a fost o experiență extraordinară” - Domokos Cinthia, secretara Consiliului Județean al Elevilor Bihor.
 ,,Adunarea Generală a fost o experiență extraordinară. În ciuda programului încărcat și a stresului provocat de neîncetata dorință de a face față provocărilor, s-au închegat prietenii. Am pornit spre casă cu mult mai multă experiență și cu mai mare respect față de oamenii ce sprijină educația și lucrul bine făcut” - Lukacs Mark, vicepreședinte al Consiliului Județean al Elevilor Bihor.
,,Eu cred în școala românească și în elevii pe care îi formează. Consiliul Național al Elevilor este o dovadă” - Ioan Cadar, profesor coordonator al Consiliului Județean al Elevilor Bihor.
În concluzie, în urma acestei experiențe, Andrei, Denisa, Cinthia și Mark sunt mult mai încrezători în propriile forțe. Ei vin acasă cu un bagaj de cunoștințe mult mai bogat, cu noi deprinderi și idei inovatoare. Poate că cel mai important lucru pe care l-au realizat este schimbul de experiență pe care l-au avut cu tineri de vârsta lor din celelalte județe ale țării.
Alexandra Lăcătuș, director al departamentului Formare, Informare, Mobilitate și Consiliere
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Sunt foarte mândru de prestația noastră de la Târgu Mureș”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 11:42:47 Ora de vară a Europei de Est