Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Centrarea reală pe problemele cetățeanului...”

Primăria Oradea își propune să ofere cele mai bune servicii din țară

„Centrarea reală pe problemele cetățeanului...”

Primarul Ilie Bolojan a prezentat luni, 16 ianuarie 2012, în cadrul unei conferințe de presă, proiectul de îmbunățățire a serviciilor publice oferite cetățenilor de instituția Primăriei Oradea.

„Printre principiile pe care le urmărim se numără centrarea reală pe problemele cetățeanului, dar și realizarea unui management instituțional bazat pe cifre și fapte –singurul care poate reflecta problemele sau lipsurile unei instituții. Un alt principiu care va sta la baza acestui proiect este centrarea pe proces, care ne va arăta din câte operații e construită emiterea unui document, lucru extrem de important, deoarece într-o instituție putem să creștem productivitatea doar dacă diminuăm timpii morți”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Una dintre măsurile de diminuare a timpilor morți, prevăzute de proiectul de îmbunătățire a serviciilor publice oferite de Primăria Oradea este reducerea numărului de semnături necesare eliberării unui document.   Dacă, până acum, se pierdeau între 3 și 5 zile pentru semnarea diferitelor avize/autorizații de către mai mulți funcționari, acum numărul semnăturilor va fi redus la minimum.
Municipalitatea are în vedere pentru punerea în practică a acestui proiect de îmbunătățire a serviciilor publice două abordări: una bazată pe inovație și investiții (deja pusă în practică prin crearea noului Centru pentru relații cu publicul, care adună toate serviciile primăriei la parter, cetățeanul nemaifiind astfel purtat prin toată clădirea pentru rezolvarea diverselor probleme administrative) și alta bazată pe reducerea birocrației în exces și încurajarea inițiativei angajaților.
Avantajele realizării Centrului pentru relații cu publicul se reflectă și în diminuarea reclamațiilor, care veneau de la cetățenii nemulțumiți de serviciile oferite.
„La începutul lunii februarie, în noul Centru pentru relații cu publicul vor mai fi amenajate două ghișee, unde anumite solicitări ce țin de Urbanism vor fi rezolvate pe loc. Dacă o regularizare se realiza în 7-14 zile, acum aceasta se face pe loc. Certificatul de urbanism se emite în 5 zile, în loc de 14, iar autorizația de construcție se eliberează în termen de 15 zile în loc de 30”, a precizat primarul Ilie Bolojan.
O altă măsură inovativă pusă în practică de municipalitate a fost mutarea înregistrării nașterilor de la primărie la maternitate. Oradea a devenit unul din puținele orașe din România care are acest sistem, de care au beneficiat până acum peste 4000 de părinți, scutiți în acest fel de un drum în plus  până la primărie, necesar înregistrării nașterii copiilor.
„Va trebui să schimbăm cultura acestei organizații, de la o instituție care încasează taxe, la o instituție care furnizează servicii cetățenilor. Ne angajăm față de orădeni să le oferim cele mai bune servicii din România. În acest sens, vom fixa termene și etape de lucru, pentru a atinge performanța, vom analiza și vom implementa cele mai bune practici”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Printre obiectivele pe care municipalitatea le are în acest trimestru se numără și realizarea accesului pietonal din curtea interioară la parter, pentru a încuraja astfel parcarea în curtea interioară. Totodată, vor fi  reabilitate toate spațiile de la parterul instituției, pentru ca cetățeanul să beneficieze de condiții decente. (Biroul de presă)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 17:48:21 Ora de vară a Europei de Est