Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”

Miercuri, la Hotel Forum Continental

Conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”

Hotel Forum Continental Oradea a găzduit, ieri (miercuri, 25 ianuarie 2012), în sala Paladium, conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”, organizată de conducerea Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”, director, prof. dr. ec. Ruben Filimon, în cadrul proiectului internațional „School Governance to Build a Learning Community” (SGoLC).

În deschiderea conferinței, directorul colegiului, dl prof. dr. ec. Ruben Filimon, a salutat prezența la eveniment a dnei subprefect Adelina Coste, a dnei viceprimar Florica Cherecheș, a dnei inspector Felicia Săndulescu - coordonator regional București-Ilfov, a dlui inspector școlar Ilie Crăciun, a colegilor directori din Oradea și județ, parteneri și cadre universitare.
Ca dascăl, doamna subprefect Adelina Coste s-a arătat încântată de subiectul conferinței exprimându-și încrederea că dascălii noștri sunt în măsură să reacționeze pozitiv la o asemenea provocare și oportunitate.
Ce este, de fapt, o comunitate de învățare?
În principal, o comunitate de învățare este un grup de oameni care împărtășesc aceleași emoții, valori sau convingeri și sunt implicați activ în procesul de învățare colectivă, învățând unii de la alții, prin crearea de deprinderi...
Cunoscând foarte bine activitatea conducerii colegiului, doamna viceprimar Florica Cherecheș a felicitat-o pentru nenumăratele proiecte de mediu pe care le derulează în parteneriat cu Primăria Oradea.
Mentori, formatori și modele
„Referitor la tema conferinței, doresc să felicit colectivul de cadre didactice pentru dorința continuă de inovare, de schimbare. Fiecare profesor trebuie să fie convins de faptul că elevii vă privesc ca pe niște mentori și formatori. Elevii vă consideră drept modele vii. Ei vă copiază și vă imită în tot ce faceți și spuneți, încă de la   intrarea în școală... Vă doresc să aveți un schimb de bune practici și să luptați cu inerția acelora care se opun schimbării”.
Moderatorul conferinței, doamna profesor Marinela Filip, a invitat coordonatorul de proiect pe dna profesor Delia Mela să prezinte proiectul SGoLC.
SGoLC se adresează cadrelor didactice (profesorilor formatori, mentori și consilieri, inspectori, directorilor și directorilor adjuncți), managerilor școlari, organizațiilor implicate în educarea adulților... și urmărește îmbunătățirea competențelor liderilor de școală, pentru a dezvolta și promova o comunitate de învățare, îmbunătățirea procesului de formare a profesorilor, crearea, testarea, îmbunătățirea și diseminarea unui model de formare.
Despre comunitatea de învățare văzută din perspectiva metodelor andragogice – concept și aplicabilitate a vorbit lector dr. Adela Bradea. Tot domnia sa a coordonat și primul workshop – „Aplicațiile comunității de învățare”. Cel de-al doilea lector al conferinței, dl lector dr. Alexandru Constăngioară, a abordat „Orientarea strategică – planificarea strategică”. După prezentarea și evaluarea produselor (posterelor) făurite în cadrul workshop-ului, coordonatorul regional București-Ilfov, doamna inspector Felicia Săndulescu, a concluzionat, lansând câteva reflecții asupra conferinței și subliniind eficiența activității din cadrul workshop-ului.
Să mai spunem că echipa de proiect a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” este formată din: prof. dr. ec. Ruben Filimon - manager de proiect, prof. Delia Mela - coordonator proiect, prof. Ovidiu Jurcă - șef catedră limbi moderne, prof. Marinela Filip - membru în consiliul de administrație al școlii, prof. Florina Musca, prof. Szuiogan Nadia și prof. Duma Mirela.
În cadrul proiectului internațional „School Governance to Build a Learning Community” (SGoLC), Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” are drept parteneri instituții valoroase din Italia, Grecia, Olanda și Suedia: Consorțiul Institutelor Profesionale din Italia (în calitate de aplicant și coordonator de proiect), Directoratul Educațional Regional din Învățământul Primar și Mediu al Egeei de Nord din Grecia, Universitatea din Tesalia - Grecia, PA Group din Italia, Departamentul de Administrația Afacerilor și Management al Universității din Brescia - Italia, ROC Midden - Olanda și Institutul de Educație Internațională al Universității din Stockholm - Suedia. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:54:26 Ora de vară a Europei de Est