Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Perpetua și Felcitas și polispațiul ludic

La Teatrul Regina Maria

Perpetua și Felcitas și polispațiul ludic

Scenariul dramatic alcătuit după Actele Martirice paleocreștine publicate de Patriarhia Ortodoxă Română dar și după alte texte din secolele al II-lea și al III-lea, având ca ax Martiriul Sfintelor Perpetua și Felicitas, este conceput ca un eseu vizual postmodern despre martiraj în general, despre locul bine definit al martirului în microcosmul unei societăți dictatoriale extreme, despre relația cu totul specială care se înfiripă între călău și victima sa.

Textul este inspirat de un caz real bine documentat în textele vremii. În anii 202 – 203, în urma unui edict dat de împăratul Septimius Severus, un val de persecuții cutremură Imperiul Roman. Îi cade victimă și un grup de cinci creștini din Cartagina adepți ai sectei [eretice] montaniste, țesut în jurul figurii tinerei și bogatei matroane (22 de ani) Vibia Perpetua, foarte bine instruită (scria în grecește, cu toate că la Cartagina limba literară era latina), azvârlită în închisoare după ce născuse, alăptându-și încă pruncul la sân. Alături de ea va sta sclava sa Felicitas, care va naște la rându-i chiar în închisoare. Refuzând cu obstinație să-l considere zeu pe împăratul Romei și să-i aducă jertfe în public în pofida insistențelor de tot felul ale autorităților timpului lor, cei cinci martiri sunt finalmente condamnați să fie sfâșiați de fiare în amfiteatrul din Cartagina, ca episod al sărbătorilor organizate de municipalitate cu ocazia aniversării zilei de naștere a unuia din fiii nevârstnici ai împăratului. Cu sânii încă mustind de lapte, Vibia Perpetua este legată de coloana condamnaților și biciuită, apoi zdrobită de o vacă sălbatică în uralele mulțimii. Pentru că încă mai trăia, este decapitată.
Unicitatea evenimentului este dată de viziunile pe care Sfânta Perpetua le-a avut în perioada detenției și pe care le-a așternut pe hârtie, scrieri salvate de membrii comunității creștine și incluse în actul ei martiric (singurul dintre toate povestit la persoana întâi, ca un jurnal de infern), constituind unul din cele mai frumoase momente literare din creștinismul primitiv.
Marele apologet paleocreștin, cartaginez la rându-i, Tertullian se referă la viziunile Sf. Perpetua în tratatul său De Anima – Despre Suflet. Sfântul Augustin (tot cartaginez) a rostit la comemorarea sfintelor, la două secole după moartea lor, trei splendide cuvântări incluse azi în operele sale. În anul 1909, un arheolog francez a descoperit mormintele sfintelor în săpăturile sale din Basilica Majorum, ridicată ulterior peste ele, inclusiv inscripția pe care sunt săpate numele celor cinci care apar și în text. În ruinele amfiteatrului din Cartagina, amplasat azi în curtea interioară a Palatului Prezidențial din Tunis și prin urmare greu vizitabile se păstrează coloana la care au fost legate și biciuite – coloană care încă subzistă ca prin minune pe același amplasament.
Biserica Ortodoxă le sărbătorește pe cele două sfinte martire în 1 februarie.
concepția regizorală este insolită, spectacolul fiind dezvoltat pe două planuri întrepătrunse. Unul filmic, proiectat pe un mare ecran, în care personajele vor susține textul dramatic ajutate fiind de încadraturile propice (prim-plan, gros-plan). Altul scenic, în care aceleași personaje vor evolua simultan în momente de teatru-imagine verbal și non-verbal, descinse parcă din lumea umbrelor. Cele două planuri interferează în permanență, personajele penetrând ambele spații, fie „live”, fie filmate.
Apare cu această montare un spațiu scenic nou, film și teatru deopotrivă, numit de autor polispațiu ludic, ce se bucură de toate avantajele oferite de fiecare dintre cele două arte, îngemănate pentru prima oară la Teatrul Regina Maria din Oradea. (Ioana Ștef)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 02:21:50 Ora de vară a Europei de Est