Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Carnaval pentru alungarea iernii

Luni, la Școala nr. 11 din Oradea

Carnaval pentru alungarea iernii

Cei 29 de elevi ai clasei a II-a B, alternativa Freinet (secția maghiară), de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, asistați de circa 65 de părinți, frați și bunici, au organizat un carnaval de carnaval pentru alungarea iernii.

Poate vă întrebați și nu vă puteți explica o asemenea audiență!?
Noi care „monitorizăm” de mai mulți ani activitatea de excepție a doamnei învățătoare Maria Kor, am subliniat de fiecare dată maniera în care un dascăl de carieră se preocupă de calitatea și impactul programelor și proiectelor pe care le derulează. Doamna învățătoare șochează mereu, lansând provocări părinților, pe care îi ține în priză pe întreaga perioadă de derulare a activităților. Așa s-a întâmplat și luni, când părinții au fost antrenați și „testați” în nenumărate situații-problemă.
Pe scena carnavalului au urcat: indieni, rege și regină, Zorro, Ninja, Scufița Roșie, vânătorul, medicul, bancarul, ofițerul, caugirl, domnișoare, țigăncușe, vrăjitoare, mămăruță, ghiocel, Zâna Primăvara, schelet, tigru...; prezentarea lor a fost unul dintre punctele tari ale spectacolului. Fiecare s-a străduit să fie cât mai surprinzător, original și incisiv prin text sau versuri.
Zâna Primăvara (alias Csegodik Katinka) ne-a uimit cu poezia sa (de cinci minute), un băiat a fost atât de bine deghizat în țigăncușă (Gergely Szabolcs), încât nici colegii lui de clasă nu l-au recunoscut; la fel de reușit a fost și strugurele (Gergely Dora). „Copiii și părinții știu de-acum cât de mare preț pun pe creativitate și originalitate; i-am determinat pe cât posibil ca măștile și costumele să fie creația lor și nu preluarea sau închirierea unor măști și costume de la alții”, a ținut să sublinieze doamna învățătoare. Următorul moment a constat în prezentarea a două scenete: „Strugurele fermecat” și „Păcăleala”.
În cele peste trei ore de program interactiv în care au alternat jocurile și activitatea pe ateliere și-au găsit locul: dansul statuietelor, jocul cu mătura și baloanele; momentul dulce (gustarea pregătită de acasă), chestionarul hazliu pentru părinți și jocul puzzle pentru copii (în echipe de câte patru elevi), fișe de lucru pentru părinți (găsirea unor cuvinte noi cu ajutorul prenumelor date), descopunerea unor cuvinte în cât mai multe variante de sine stătătoare; găsirea perechilor de cuvinte; pentru copii, jocul „Plimbatul popcornului” suflând printr-un pai și transportul mărului ținut între genunchi.
„Scopul principal al acestei noi manifestări cultural-educative a fost antrenarea elevilor și părinților în diferite activități și jocuri distractive, menite să le solicite atenția, gândirea, spiritul de observație și răbdarea, dar mai cu seamă să-i bine dispună pentru o cât mai armonioasă socializare”, a conchis doamna învățătoare Maria Kor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Carnaval pentru alungarea iernii.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:51:23 Ora de vară a Europei de Est