Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

A apărut nr. 59 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 59 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.
Numărul se deschide cu un remember (în imagini), apropo de încheierea mandatului dlui rector prof. univ. dr. ing. Cornel ANTAL.

În pagina 2 – două știri, conținând informații despre proiectul de amenajare a Dealului Ciuperca (ce vizează dezvoltarea zonei verzi a orașului) și o știre caldă de la Banca Transilvania, despre Planul de economisire și protecție; la încheierea vizitei chilienilor, directorul Colegiului Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, dl prof. Viorel Mititean, conchide: „Pentru noi, schimbul cu Chile a reprezentat o experiență unică!” În pagina Alma Mater, știrea despre evenimentul nr. 1 al zilei de miercuri, 8 februarie – Alegerea rectorului și membrilor Senatului la Universitatea din Oradea; în pagina de noutăți, trei vești: despre ultima întâlnire a fostului ministru al Educației cu reprezentanți ai angajatorilor privați din România pe tema dezvoltării învățământului profesional și tehnic (învățământ pe care înainte vreme l-a pus la colț), despre Programul de perfecționare „Managementul european educațional” și despre debutul seriei a II-a de formare din cadrul proiectului „Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii”. În pagina Eveniment – despre manifestările festive de la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, organizate în cadrul „Zilelor școlii”; în rubrica sa juridică, distinsul notar public Cornel Gârba ne prezintă (în serial) Noul Cod Civil; alături veți putea citi despre Simpozionul național organizat de conducerea Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” din Oradea, intitulat „Rolul activităților extracurriculare desfășurate în cadrul parteneriatelor cu instituții de cultură și educație”; la mijlocul revistei, două pagini despre Colegiul Tehnic „Transilvania”, prezentat de managerul său, doamna prof. ec. dr. Maria Ruge, colegiu care, potrivit planului de școlarizare pe 2012 - 2013 făcut cunoscut de către conducerile Inspectoratului Școlar și Primăriei Oradea, din toamnă va avea toate ciclurile de învățământ, prin arondarea Grădiniței nr. 42 – „Maria” și absorbția Școlii cu clasele I-VIII „Octavian Goga”. În acest număr, debutează „Pagina jurnaliștilor sportivi”; din paginile jurnaliștilor sportivi aflăm despre succesele sportivilor campioni orădeni de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” (bronz pentru judoka LPS, aur câștigat de fetele de la judo, Larisa Florian – campioană europeană la judo, precum și un semnal despre cele două volume ale dnei profesor Carmen Þirban, conducătorul cercului „Micul jurnalist” de la L.P.S. „Bihorul”. La Eco Școala „Avram Iancu” a fost marcată Ziua Mondială a Zonelor Umede; la „Cântarea zilei”, Adrian Crăciunaș publică versurile cântecului „Flămând, dar nu de pâine”; vineri, la A.P.M. Bihor au fost înmânate premii (și diplome) câștigătorilor și participanților la concursul de educație ecologică „Jucându-ne reciclăm!”, la care s-au înscris 19 grădinițe orădene; în 24 ianuarie, elevii din Hidișelu de Sus și Mierlău au marcat Unirea Principatelor prin cântec și joc, iar în premieră absolută, elevii doamnei director Camelia Bocor (Diana Crupca, Raluca Găvruța, Denisa Turcău și Diana Suciu) au participat cu lucrări (creație literară și desene) la Simpozionul internațional „Mihai Eminescu – poet național și universal”, desfășurat la Iași; chiar doamna director a participat cu lucrarea „Probleme de ideologie literară în concepția lui Mihai Eminescu”. În acest număr (dar și în numărul următor), vă supunem atenției Calendarul Cultural 2012 – „un instrument foarte util personalului din sistemul educațional”, vorba dnei prof. dr. Mariana Barna, cuprinzând principalele evenimente și aniversări culturale ale anului...
Acestea sunt subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan” nr. 59, apărut marți, 7 februarie 2012. (Ovidiu Dan)
P.S. Felicitări dlui prof. univ. dr. ing. Cornel ANTAL pentru un nou mandat de rector al Universității din Oradea!

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:48:19 Ora standard a Europei de Est