Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Temporary Status - expoziție și publicație

La Centrul de artă Röda Sten din Göteborg

Temporary Status - expoziție și publicație

În perioada 11 februarie – 18 martie 2012, artistul Pavel Brăila și dramaturgul Nicoleta Esinencu vor participa la proiectul Temporary Status organizat de Centrul de artă Röda Sten din Göteborg, în colaborare cu Institutul Cultural Român de la Stockholm, European Cultural Foundation și University College of Arts, Crafts and Design din Stockholm.

Proiectul, curatoriat de Corina Oprea, cuprinde o publicație și o expoziție. Alături de artiștii moldoveni, la proiect mai participă ACT Collective (Armenia), Diana Hakobyan (Armenia), Goran Hassanpour (Suedia) și Johan Tirén/Christian Hillesø (Suedia).
Temporary Status pornește de la o serie de vizite în Republica Moldova și Armenia și propune un exercițiu de imaginare a unor discursuri socio-politice alternative și de reformulare a ideii de politică și spațiu politic. Expoziția va prezenta trei lucrări noi, produse special pentru acest proiect, și anume: un film al artistului Pavel Brăila, o instalație a dramaturgului Nicoleta Esinencu, inspirată de cele mai recente alegeri prezidențiale din Rusia, și o intervenție a artistului Goran Hassanpour. Piesa-cult Art Demonstration a grupului „ACT” din Yerevan va fi de asemenea prezentată în premieră în afara spațiului fostei Uniuni Sovietice. Expoziția este însoțită de publicația Temporary Status – A project book on political imagination.
 Cu ocazia vernisajului expoziției va fi lansată publicația Temporary Status – A project book on political imagination. Duminică, 12 februarie, va avea loc o discuție între curatorii Edi Muka și Corina Oprea și artiștii Pavel Brăila, Nicoleta Esinencu, Diana Hakobyan, Goran Hassanpour, Johan Tirén, Gustav Hellberg.
 Pavel Brăila (n. 1971) este artist și realizator de film. Performance-urile și lucrările sale video au fost prezentate în numeroase expoziții și festivaluri de film începând cu mijocul anilor ’90. Pavel Brăila locuiește și lucrează la Chișinău.
Nicoleta Esinencu (n. 1971) este cea mai apreciată voce a dramaturgiei tinere din Republica Moldova. Textele ei au fost puse în scenă în România, Moldova, Suedia, Germania, Rusia, Japonia, Franța și Austria, cea mai cunoscută piesă a sa fiind FUCK YOU, Eu.ro.Pa! (2005).
Corina Oprea (n. 1981) a absolvit programul de studii curatoriale Curator Lab al University College of Arts, Crafts and Design din Stockholm și în prezent este doctorand la Loughborough University - School of the Arts, Marea Britanie.
Expoziția Temporary Status face parte din Platform #2, un proiect prin intermediul căruia Centrul de artă Röda Sten sprijină cercetarea artistică și curatorială. Alături de Temporary Status, vor mai fi prezentate și expoziția Obstruction - o instalație realizată de Gustav Hellberg și performance-ul site-specific Without/Within, al grupului Flytande Galleriet. (Ioana Leca)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:14:59 Ora de vară a Europei de Est