Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Mai atent, mai în siguranță la școală!”

Miercuri, la Școala „Oltea Doamna”

„Mai atent, mai în siguranță la școală!”

„Polițiștii de proximitate orădeni au inițiat, începând cu al doilea semestru al anului școlar, Proiectul de Security Marketing, intitulat „Mai atent, mai în siguranță la școală!”, care are drept scop reducerea numărului de infracțiuni comise în unitățile de învățământ sau în apropierea acestora, cu victime și/sau autori din rândul elevilor”, după cum aveam să aflăm de la agentul – șef Gheorghe Bredău.

Pe lângă alte formațiuni din cadrul I.P.J. Bihor, parteneri în cadrul acestui proiect sunt: Primăria Oradea, Autoritatea Teritorială de Ordine Publică și Inspectoratul Școlar Județean Bihor. Dintre activitățile desfășurate în cadrul acestui proiect, un impact deosebit îl au întâlnirile cu elevii, în cadrul cărora polițiștii le prezintă acestora materiale cu caracter preventiv-informativ, pentru a nu deveni victime ale unor infracțiuni sau a nu ajunge chiar ei în situația de a comite fapte antisociale.
„Știu să mă feresc de pericole?”
O primă activitate de acest gen a avut loc miercuri (8 februarie 2012), la Școala cu clasele I - VIII „Oltea Doamna” din Oradea, cu elevii claselor a II-a B și a II-a E, învățătoare Diana Borz, respectiv Gabriela Codorean. Polițiștii de proximitate (agent- șef Gheorghe Bredău și agent Alina Paina) au organizat un concurs între elevii celor două clase, prezentându-le chestionarul-joc, intitulat „Știu să mă feresc de pericole?”, prin care au urmărit să stabilească în ce măsură sunt ei pregătiți pentru a face față unor posibile situații de pericol, ca participanți la traficul rutier, în clasă, în drumul spre casă sau la locul de joacă. Protagoniștii au intrat cu entuziasm în joc, au răspuns corect în majoritatea cazurilor, demonstrând că știu cum se păstrează bunurile de valoare, cum să procedeze dacă au colegi agresivi, dacă sunt acostați de persoane necunoscute, ce reguli trebuie să respecte pentru a nu cădea victime ale unor infractori. Concursul s-a încheiat cu un scor egal, astfel că participanții au primit diplome de apreciere, precum și „premii”, constând în pliante cu recomandări preventive.
Vineri, pentru gimnaziști - „Delincvența juvenilă”
Tot în cadrul Proiectului de Security Marketing „Mai atent, mai în siguranță la școală!”, vineri (10 februarie 2012), cei doi polițiști de proximitate orădeni (agent-șef Gheorghe Bredău și agent Alina Paina) au desfășurat o activitate preventiv-informativă de această dată pentru gimnaziștii Școlii „Oltea Doamna”, cu elevii claselor a VII-a B (diriginte Bocoi Liliana) și a VII-a D (diriginte Zbârcea Claudia); tema abordată a fost „Delincvența juvenilă”. Prin intermediul unei proiecții, elevii au aflat ce este delincvența juvenilă, cauzele care o favorizează, cum poate fi evitată, sancțiunile și pedepsele care se pot aplica minorilor. Elevii au fost informați despre consecințele penale ale săvârșirii unor infracțiuni, cum să evite să comită infracțiuni sau alte fapte care contravin legii, lăsându-se influențați de persoane majore, din teribilism sau sub influența anturajului.
La final, polițiștii au răspuns întrebărilor puse de elevi, iar drept recompensă pentru interesul manifestat, le-au distribuit pliante cu conținut preventiv-informativ. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:„Mai atent, mai în siguranță la școală!”

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 07:11:02 Ora standard a Europei de Est