Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ioana Daiana Bologa – campioana gojdiștilor

Sportul de performanță și campionii săi

Ioana Daiana Bologa – campioana gojdiștilor

Așa a început totul...
În urmă cu șapte ani, în clasa a III-a, pe când eram elevă la Școala „Oltea Doamna”, la ora de educație fizică, doamna profesoară ne-a pus, pentru prima oară, să sărim la groapa cu nisip.

Pe parcursul săriturilor mele, rezultatul era din ce în ce mai bun, așa încât doamna profesoară mi-a sugerat să merg la un concurs între școli sâmbăta următoare. După ce am căzut de acord și cu părinții, sâmbăta, am fost prezentă la concurs. În urma competiției, cu locul II la lungime, un antrenor, domnul Florin Indrie, mi-a spus că ar fi bine să merg de trei ori pe săptămână la antrenamente, ceea ce era o veste nemaipomenită, așa că am fost legitimată la C.N. „Mihai Eminescu”.
După mai multe antrenamente, a sosit și primul cantonament și al doilea..., multe concursuri și rezultate bune. Asta timp de patru ani, până când s-a anunțat un concurs la Debrecen - Ungaria, unde am participat la proba de lungime (locul VI) și aruncarea mingii de oină (locul II). După competiție, antrenorul Liviu David a ținut să vorbească cu părinții despre progresul meu în sport, la aruncarea mingii de oină. După discuții lungi și antrenamente la ambii antrenori, am hotărât să mă axez pe un singur drum: am ales aruncarea mingii de oină, iar în timp, aruncarea suliței, fiind legitimată la L.P.S Bihor.
Nu este simplu să faci sport de performanță
Aici au apărut concursuri mai importante și rezultate deosebite, cum ar fi:
Campionatul național de aruncări lungi din 8 martie 2009 - locul II
Campionatul național de aruncări lungi din 18 iunie 2009 - locul II
Campionatul național de aruncări lungi din 9-12 martie 2010 - locul I
Campionatul național de aruncări lungi din 16-17 iunie 2010 - locul I
Campionatul național de aruncări lungi din 8-10 martie 2011 - locul I
Campionatul mondial de copii din Ankara - Turcia 2011 - locul III
Campionatul național de aruncări lungi din iunie 2011 - locul III și să sperăm că mai urmează...
Pe parcursul acestor ani, mi-am dat seama cu ajutorul antrenorului și al lui David Andrei (care este și el elev la „Gojdu”, în clasa a IX-a G și coleg de suferință la antrenamente, având de asemenea rezultate excelente la o probă comună: aruncarea suliței) că nu este simplu să faci sport de performanță...”
Pentru sportul de performanță trebuie să faci sacrificii
După experiența acumulată pot să precizez câteva lucruri pe care le-am descoperit:
Când am început să fac sport nu m-am gândit la ce va fi peste ani, ce se va întâmpla cu școala, cu notele mele, cu ieșirile în oraș, cu prietenii și examenele (Doamne ajută, că am trecut cu bine peste ele!). După gimnaziu, a început să-mi fie mai greu, având în vedere că am intrat la C.N ,,Emanuil Gojdu”: având mai multe antrenamente și mai multe lecții de învățat, dar mă bucură faptul că profesorii sunt înțelegători. Au trecut ani buni și încă învăț că pentru sportul de performanță trebuie să faci sacrificii. Nu mai ai timp să ieși cu colegii, nu poți să mergi în toate excursiile pentru că ești obosit după antrenamente; nu poți să-ți petreci nopțile prin cluburi sau să lipsești de la antrenamente pentru că „nu ai chef”, și totuși, e ceva deosebit, care compensează totul. Mi se întâmplă de fiecare dată când merg pe stadion, chiar dacă în ziua respectivă am acumulat stres la școală, pe teren mă relaxez pur și simplu și mai uit, pentru o oră jumate, două, de note, școală și de alte chestii care ne stresează pe noi copiii.
Mulțumiri oamenilor speciali!
În încheierea acestor rânduri, vreau să le mulțumesc următorilor oameni speciali: domnilor antrenori Liviu David și Florin Indrie, fostei diriginte Sarca Maria Nicoleta și profesorilor din gimnaziu și liceu, în special actualilor diriginți Maria Niță și Adrian Niță; de asemenea, le mulțumesc părinților și sorei mele pentru răbdare și mai ales pentru sprijinul și încurajările cu care au contribuit în toți acești ani la succesul meu. (Ioana Daiana Bologa)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:41:41 Ora de vară a Europei de Est