Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul „Educație antreprenorială”

Între 15 și 18 noiembrie, la Barajul Leșu

Proiectul „Educație antreprenorială”

Comitetul local Oradea al AIESEC a organizat, în colaborare cu comitetele locale din Brașov și Timișoara, o reuniune de proiect, în perioada 15 - 18 noiembrie 2007, la Barajul Leșu.

Scopul proiectului - „Educație antreprenorială” este lesne de intuit – îmbogățirea cunoștințelor participanților  (celor 130 de studenți, din cele trei centre universitare - din toți anii de studii) în domeniul antreprenoriatului, dezvoltarea abilităților de comunicare și munca în echipă.
S-a dorit ca proiectul să aibă un impact extins, de rețea, în regiunea Transilvaniei.
Pentru o mai bună receptare a mesajului și o eficiență sporită a acțiunilor întreprinse, manifestările au fost structurate în trei categorii: training-uri, simulări și dezbateri, care au vizat, în principal, trei teme: leadershipul în antreprenoriat, domeniile de dezvoltare ale mediului economic din România, și tendințe din mediul economic.
Temele au fost prezentate și conduse, după caz, atât de reprezentanți ai unor companii din mediul economic orădean – Diana Cseke (EXIMTUR) și Sorina Mocuța (XL WORLD) -, cât și de membri AIESEC cu experiență în training și antreprenoriat.
Evaluare cunoștințelor dobândite s-a făcut atât la sfârșitul fiecărei activități, sub forma unui chestionar, cât și la finalul reuniunii, în cadrul ședinței comitetului de organizare.
Proiectul a fost finanțat de Agenția Națională pentru Tineret, prin Direcția Județeană pentru Tineret Bihor. De la D.J.T. Bihor, am solicitat 1.149,25 RON, iar restul fondurilor (până la 1.739,65 RON, suma totală la care s-a ridicat costul proiectului) le-am obținut prin sponsorizări și contribuție AIESEC.
Dorim să vă reamintim că AIESEC este o organizație internațională de tineri prezentă în 100 de țări, care oferă membrilor săi oportunități de dezvoltare a abilităților de leadership și oportunități de stagii de practică plătite în străinătate. Este singura organizație care pune accentul pe dezvoltarea membrilor ca lideri pentru a avea un impact pozitiv în societate.  Anamaria RADU

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:35:58 Ora standard a Europei de Est