Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cea de-a VIII-a ediție a Festivalului Național de Teatru Școlar în Limba Spaniolă

Astăzi și mâine, la Palatul Național al Copiilor din București

Cea de-a VIII-a ediție a Festivalului Național de Teatru Școlar în Limba Spaniolă

În perioada 24 - 25 februarie 2012, Ambasada Spaniei în România (prin Biroul Atașat Învățământ, Cultură și Sport), Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și Primăria Municipiului București organizează la Palatul Național al Copiilor din București, cea de-a VIII-a ediție a Festivalului Național de Teatru Școlar în Limba Spaniolă.

Deschiderea va avea loc astăzi (vineri, 24 februarie), la ora 10.00, la sala mică, în prezența Excelenței Sale, domnul ambasador al Spaniei la București, Estanislao de Grandes Pascual, directorul general al Direcției Generale de Învățământ și Educație pe tot Parcursul Vieții, doamna Liliana Preoteasa, dl președinte al Centrului de Proiecte și Programe Educaționale pentru Copii și Tineret, Florin Diaconescu, dl director executiv al Direcției Cultură, Învățământ și Turism a Primăriei Municipiului București, Emanuel Alecsandru Papageorgiu.
 Obiectivul acestui eveniment teatral este prezentarea grupurilor de teatru din unitățile de învățământ în care se susține bacalaureat spaniol. Fiecare grup de teatru va prezenta o piesă de teatru, scrisă de un autor spaniol. Piesele vor fi prezentate în limba spaniolă. Câștigătorii primelor două  locuri vor reprezenta România la cea de-a XIX-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru Școlar în Limba Spaniolă, ce va avea loc la Varșovia (în Polonia), în perioada 21-28 aprilie 2012.
Cea de-a VIII-a ediție a Festivalului Național de Teatru Școlar în Limba Spaniolă va fi deschisă într-un spațiu est-european pentru a sărbători și împărtăși, prin intermediul teatrului și glasurilor de copii, acele povestioare care de-a lungul anilor au fost prezente în istoria teatrului spaniol și care au însoțit viața popoarelor inclusiv în etapele în care intoleranța făcea dificilă prezentarea lor în public.
Acest eveniment am dori să fie un mod de a interveni asupra realității istorice a lumii contemporane spaniole. Activitatea care începe acum are în vedere, de asemenea, acțiuni posterioare.
Oradea este reprezentată de trupa Colegiului Național „Iosif Vulcan”
 La acest festival vor participa următoarele grupuri de teatru care vor interpreta următoarele piese de teatru: Liceul Bilingv „Miguel de Cervantes”  din București, „Tu vida en 65 minutos”, de Albert Espinosa; Colegiul Național „Iulia Hașdeu” din București, „La dama del Alba”, de Alejandro Casona, Grupul Școlar „Doamna Chiajna” din Ilfov, „El dván”, de Carlos Etxeba, Colegiul Național „Unirea” din Brașov, „De verdad somos libres?”, de José Luis Vega Encabo, Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, „Maribel y la extraña familia”, de Miguel Mihura, Colegiul Național „Jean Monnet” din Ploiești, „Cuadros de amor y humor, al fresco”, de José Luis Alonso de Santos, Liceul Teoretic „Eugen Pora” din Cluj-Napoca, „Amor de don Perlimplin, con Belisa en su jardín”, de Federico García Lorca, Liceul Teoretic „Jean Louis Calderon” din Timișoara, „La nieve es un lugar”, de San Jorge Gonzalo Hernández, Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” din Iași, „Encuentro en Salamanca”, de autorii spanioli Juan Mayorga y Antonio Alamo, Colegiul Național „Carol I” din Craiova, „Me gustaría decirle una cosita a ese Lorca...”, de Federico García Lorca și adaptată de Antonio Guerrero.
Ministerul Educației, Culturii și Sportului din Spania, prin intermediul Biroului Atașat Învățământ al Ambasadei Spaniei la București, va înmâna un premiu de 800 euro, câștigătorilor primului și celui de-al doilea loc la Festivalul Național de Teatru Școlar în Limba Spaniolă și de asemenea, va înmâna câte o diplomă de participare tuturor concurenților la această ediție a festivalului.  
Grupurile de teatru câștigătoare, care vor participa la cea de-a XIX-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru Școlar în Limba Spaniolă, de la Varșovia, vor avea acoperite toate cheltuielile de cazare, masă și intrări la obiective turistice. Ediția XVIII-a a avut loc la Moscova și România a fost reprezentată de grupul de teatru al Colegiului Național „Iulia Hașdeu” din București și grupul de teatru al Liceului Teoretic „Dimitrie Cantemir” din Iași.
Primăria Municipiului București, prin Centrul de Proiecte și Programe Educaționale pentru copii și tineret, va oferi premii grupurilor care vor câștiga primul și cel de-al doilea loc. De asemenea, prin intermediul Direcției Cultură, Învățământ și Turism a Primăriei Municipiului București, vor primi premii: cel mai bun actor, actriță, decor, costume și dicție în limba spaniolă, cel mai bun regizor, precum și elevii care fac parte din grupurile de teatru care vor obține primul și cel de-al doilea loc în cadrul Festivalului Național de Teatru Școlar în Limba Spaniolă.
P.S. Cristina, Larisa, Gabriela, Bianca, Giulia, Alisa, Denisa, Renata, Sonia și doamna profesor Rodica Pop, Oradea și Bihorul vă susțin! (Ov. D.)

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 11:22:34 Ora de vară a Europei de Est