Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„M-am spovedit pe hârtie!”

„Amintiri din prezent”, de Grațian Lascu

„M-am spovedit pe hârtie!”

Nu am citit cartea lui Grațian, deci nu am cum să vorbesc (să scriu) despre ea, ci despre evenimentul de vineri seara de la Continental Forum.

O fi planificând cineva lansarea cărții „Amintiri din prezent” a elevului economist chiar de Dragobete? Nu știm dacă a fost cu intenție sau dacă cineva a dorit să ne furnizeze o poveste de iubire tocmai în 24 februarie.
Despre eveniment, noi am aflat de la Ioana Ștef, nici de la distinsul profesor Virgil Blage, nici de la dl director Răzvan Vonea. Bag seamă că totul s-a „lucrat” cu rapiditate și în ascuns, fără tam-tam, ca să nu-i supectăm pe unii chiar de mușamalizare.
Poate că era bine ca domnul director să fi adunat toată suflarea colegiului, vineri, la ultima oră de curs, în fosta sală de sport a liceului, să prezinte cartea și autorul. Mulți viteji după război, nu-i așa? Și totuși cine a decis lansarea cărții într-un salon luxos, neîncăpător și la o oră nepotrivită! Nu întrebăm, ne mirăm!
E impropriu spus: Grațian și-a lansat cartea. Alții i-au lansat-o. Cred că el și-ar fi lansat-o pe scările și coridoarele școlii, acolo în campus, pentru că de acolo își trage seva. Acela este prezentul. De acolo vin amintirile.
Erich von Daniken a scris „Amintiri despre viitor” (Enigme nedezlegate ale trecutului)... „Ca o reacție la certitudinile și automatismele vieții moderne...”
„Literatura nu este un exercițiu al fericirii”
Grațian s-a spovedit pe hârtie, după cum avea să recunoască vineri seara, de Dragobete, deși unii fac alergie la tot felul de sărbători. Însă și ele sunt utile. Cum am trăi (în prezent, apropo de cartea lui Grațian), dacă nu ar fi aceste evenimente? Dar nici în sala de sport nu era bine. Aflau prea mulți despre carte, iar mâine-poimâine, se trezea domnul director la ușă cu o groază de scriitori, vorba dlui Florin Ardelean: „E un risc foarte mare. Riscul de a ne trezi cu toții scriitori. Autorul nu ascunde nimic, nici măcar numele unor personaje... Literatura nu este un exercițiu al fericirii. Nu scrii atunci când nu mai poți de bine. Cei care se simt bine nu scriu literatură...”. „E un text de iubire? Nu cred. Tot ce ține de iubire are un sirop de zmeură...”
„Tânărul în oglindă...”
Mai devreme, Florin Budea, cel dintâi cuvântător, invitat să vorbească despre carte ne-a recomandat-o „cu multă dragoste și căldură”. Domnia sa a citit-o și a scris și Cuvântul introductiv – „Tânărul în oglindă, jurnalul unei povești de dragoste, un roman de generație, în care tânărul iubește așa cum trăiește.”
Domnul Mircea Bradu, moderatorul și cel care „se face vinovat” de publicarea cărții la Editura Arca, e un om de aleasă cultură și probitate, un om de bine, cu deschideri spre tineri și evenimente de cultură. Prin urmare, nu putea fi un altul mai potrivit să o facă din moment ce ai casei au tăcut chitic. Dl Bradu are mult respect pentru toată lumea și o slăbiciune pentru jurnaliști și scriitori, pentru care are numai cuvinte de laudă, de aici și aprecierile pe care le face la adresa celor care merită cuvinte mari. După un jurnalist și un scriitor (și profesor la facultatea de jurnalism), dl Mircea Bradu a invitat „la microfon” un profesor, pe distinsul profesor de economie al lui Grațian.
„Să aplaudăm un debut promițător!”
Domnul profesor Virgil Blage l-a „altoit” pe Grațian cu 1 (nota 1) în teză, dar a venit cu tema făcută și a vorbit despre carte, cât toți ceilalți la un loc.
„În patru ore am citit-o și mi-am făcut și o notă. I-am dat 1. Morala? Am câștigat un om care mă respectă... Nu pot suporta să fiu jandarm. Pentru mine copiatul este un furt și lipsă de respect pentru cel pe care îl furi...
Vorbind despre carte, pe mine m-a atras titlul. Să definim prezentul; prezentul lui, dar și al nostru...”
Domnul profesor a tratat cartea pe reperele prezentului autorului: blogul, școala (locul unde este posibil orice), scara blocului, psihologul (un semnal al falimentului spovedaniei), țigările (ieftine de contrabandă), clubul (dulce cuib al pierzaniei și al uitării de sine), femeile (domnișoarele), misoginii, sexul (erotismul), criza, hip-hop, house, Eliade, Proust...; ultimele două repere: mult talent și sensibilitate. Și totuși, ultimul reper suntem noi cei de față. Ca nespecialist spun: să aplaudăm un debut promițător!” a conchis dl profesor Virgil Blage.
„Cartea va porni alte războaie”
„După ce l-am „pălmuit”, să-i dăm cuvântul și autorului”, a decis dl Mircea Bradu.
„Azi s-a împlinit un vis... Așa m-am regăsit, așa am scris, așa am vrut, așa am iubit. Am scris din prostie, de unul singur într-o casă cu patru camere... Încercam să uit primul eșec în viață. Pentru mine înseamnă mult, foarte mult. S-a vorbit despre sinceritate, despre brutalitate. Totul e normal și real pentru vârsta mea, mi-au spus unii. Așa simțim... M-am spovedit pe hârtie...
Drumul a fost destul de greu, destul de lung pentru că editurile nu ne vor. Editura vrea profit, nu vrea să promoveze valori. Un regret cred că am. Am făcut o invitație specială pentru o anumită persoană. Ea nu este în public. Cartea va porni alte războaie... Așa am simțit, așa am scris...”
Apropo de sală, Grațiane, să știi că în public au fost și mulți dascăli (de-ai tăi) de la Școala nr. 11, inclusiv doamna învățătoare!
A urmat „sesiunea” de acordare de autografe. Noi ne-am retras (în fugă) să prindem un alt eveniment care pornise de 15 minute la Oradea Shopping City... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „M-am spovedit pe hârtie!”  

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:46:04 Ora standard a Europei de Est