Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Statutul profesorului psihopedagog în învățământul românesc

Asociația Națională a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont” (ANPPO) Oradea

Statutul profesorului psihopedagog în învățământul românesc

Miercuri, 29 februarie 2012, la sala de ședințe a Consiliului Județean Bihor, a avut loc Conferința de lansare a Asociației Naționale a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont” (ANPPO) Oradea, având ca temă „Statutul profesorului psihopedagog în învățământul românesc.

Lansarea s-a realizat în colaborare cu Consiliul Județean Bihor, Universitatea din Oradea – Facultatea de Științe Socio-Umane, Departamentul de Științe ale Educației, Departamentul de Psihologie, Inspectoratul Județean Bihor și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” Oradea, fiind onorată de prezența unor distinși invitați: reprezentanți ai Consiliului Județean Bihor, consilierii Pășcuți Laurențiu și Bejan Loredana, reprezentați ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor – inspector școlar general adjunct, prof. Ungur Nicolae Marcel și inspector școlar de specialitate - prof. Gyori Doina, reprezentanți ai Universității din Oradea, conf. univ. dr. Chelemen Ioan, conf. univ. dr. Blândul Valentin, lector univ. dr. Drugaș Marius, lect. univ. drd. Peter Karla, prep. univ. drd. Onicaș Raluca, prep. univ. drd. Perțe Andra, prof. dr. Tiurbe Virginia - director al Casei Corpului Didactic și prof. Hinț Simina – director C.J.R.A.E. Bihor...
În deschiderea adunării au luat cuvântul prof. dr. Marușca Angela Ioana - președintele asociației și prof. Drugaș Ioana – vicepreședinte al asociației (membri fondatori), care au prezentat misiunea și obiectivele asociației, beneficiarii și structura organizatorică; desemnarea membrilor de onoare ai ANPPO s-a realizat cu înmânarea de diplome.
În cadrul evenimentului a avut loc și o lansare de carte: „Poezia dragă mie, Mă învață tot ce știe!” – o culegere de poezii terapeutice pentru copii, avându-le ca autoare pe prof. Drugaș Ioana și prof. Potra Ioana Grațiana.
A urmat o sesiune plenară în care s-au abordat diferite teme, prezentate atât de către invitați, cât și de către membrii asociației. Prima sesiune plenară i-a avut ca moderatori pe dna prof. Doina Gyori - inspector școlar de specialitate al I.S.J. Bihor și pe prof. psihopedagog Ioana Drugaș, a doua sesiune plenară fiind condusă de lector univ. drd. Karla Peter și vicepreședintele ANPPO, dna prof. Elena Erdeli (director adjunct al Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont”). În cadrul celei de-a doua sesiuni s-au prezentat proiectele ce se desfășoară la nivelul C.S.E.I. „Orizont”: „S.O.S Natura”- proiect multilateral Comenius (coordonat de prof. Petruț Raluca și Erdeli Elena); „Magia naturii ne invită la joacă”- proiect multilateral Comenius (prof. Balla Eniko și prof. dr. Marușca Angela Ioana); Jurnal…de festival – Festivalul Național „Flori de mai” (prof. Ficuț Adriana); „Nașterea Domnului - dar de Crăciun” (prof. Cristea Cristina și Maier Daniela); „Inimi pentru inimi” - proiect cu implicare națională dedicat Zilei Internaționale a Persoanelor cu Handicap (prof. Maier Daniela); „Curiozitate și adevăr” (prof. Denes Melinda); „Cu părinții alături”- proiect educațional al profesorilor de sprijin și itineranți (prof. Benyi Carmen și prof. Ungur Maria); „Podul prieteniei” - proiect concurs internațional (coordonat de prof. Erdeli Elena).
Bune practici ale profesorului psihopedagog
La ultimul punct al programului conferinței, intitulat „Bune practici ale profesorului psihopedagog”, au fost prezentate modele de activități practice desfășurate la clasă sau în cadrul proiectelor educaționale, inclusiv proiectul Comenius.
Alături de membrii fondatori (prof. dr. Marușca Angela Ioana, prof. Drugaș Ioana, contabilul șef Hodișan Florica) și invitați, la conferință au participat
membrii ANPPO (de la C.S.E.I. „Orizont”): prof. psihoped. Petruț Raluca, prof. psihoped. Canalaș Liliana, prof. psihoped. Turcuș Sanda, prof. ed. Bealcovschi Mariana, prof. psihoped. Mladin Nicoleta, prof. psihoped. Deneș Melinda, prof. psihoped. Badea Mariana, prof. psihoped. Pup Adelina, prof. psihoped. Ursuț Mirela, precum și profesori - directori de la celelalte centre școlare pentru educație incluzivă și grupuri școlare orădene (prof. Vese Alina, prof. ing. Varga Ileana, prof.  Lezeu Rodica, prof. Moldovan Mihaela, prof. Ficuț Silvia, prof. Carmen Ilisie și alții).
Membrii Comitetului de organizare și desfășurare al ANPPO mulțumesc tuturor colaboratorilor și partenerilor din celelalte județe (Cluj și Timiș), dornici să se implice în activitățile ce se vor desfășura în cadrul celor patru departamente: proiecte și parteneriate, cercetare și formare, publicații și programe terapeutice recuperatorii.
Și pentru că astăzi este 1 Martie, dorim să vă mai dăm o veste... pe post de „mărțișor”: a apărut primul număr al revistei „Inimi pentru inimi” (tot un simbol al primăverii și iubirii). Echipa de redacție mulțumește tuturor celor care s-au implicat, iar coordonatoarea de proiect (prof. Daniela Maier) îi felicită și se mândrește cu toți colaboratorii plini de creativitate, entuziasm și dăruire. (Maria Ungur)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Statutul profesorului psihopedagog în învățământul românesc.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 07:25:22 Ora standard a Europei de Est