Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Spectacol de Ziua Națională a României

Joi, pe scena Palatului Copiilor și Elevilor Oradea

Spectacol de Ziua Națională a României

Joi (29 noiembrie 2007), dascălii și elevii Școlii cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea au sărbătorit Ziua Națională a României, ca de obicei, în sala festivă a Palatului Copiilor și Elevilor, printr-un spectacol festiv cu de toate: cântece patriotice și colinde, montaj literar muzical, grup vocal folcloric și dans sportiv, soliști vocali, dans modern, recitări, dans popular și piesă de teatru…

 „Clopotele reîntregirii”
 Glasurile cristaline ale copiilor coriști, colindele, frumoasele doine și balade, cântecele patriotice ale soliștilor au răsunat sub cupola palatului precum clopotele de la Alba Iulia (și din întreaga țară), la ceasul reîntregirii României. Dl Doru Conta, profesorul de română, moderatorul manifestării, a vorbit despre semnificație actului istoric de la 1 Decembrie 1918, după care i-a lăsat pe membrii ansamblului coral al școlii (dirijat de prof. Irinel Băjenaru) să cuvânte și să cânte ca la carte! Mesajul lor a fost dus mai departe de elevii învățătoarei Ana Cuc, de grupul vocal (al clasei a II-a C), fiind preluat apoi și amplificat de elevii din a VI-a F (prof. Lăcrămioara Cabai), în cadrul montajului literar muzical „Unirea – corolar al existenței noastre”. Surorile Ungur (Maria și Nicoleta), cu „Þara noastră”, au răscolit simțămintele părinților, elevele dnei înv. Maria Costin cântând ca niște clopoței de-argint. Registrul muzical s-a schimbat apoi, lăsând dansul și sportul (îngemănate) să încânte prin grațioasele Carla Ieran și Carina Pantea (una alături de partenerul său de dans, iar cealaltă solo). Gimnaste- dansatoare (portocalii, cu cercuri tricolore) au zburdat și au dansat, fiind aplaudate la scenă deschisă (cred că erau elevele din a II-a G, înv. Teodora Sânceleanu, dacă nu cumva am încurcat „filmul” și programul…). Taragotul tânărului profesor Marius Marcu și clinchetul de clopoțel al grupului vocal folcloric (al claselor a II-a F și D) ne-au dat fiori cu „Clopotul reîntregirii”. Colegii lor (dansatorii) așteptau semnalul în fața scenei. După elevii învățătoarelor Maria Floruț și Gabriela Negruț, urmau să urce pe scenă (potrivit programului): Andrada Naghiu (din a III-a E), cu „Balada Unirii”, a lui George Þărnea, majoretele din a IV-a C (inst. Florica Hava), dansatoarele Alexandra Popovici (cu un dans cu panglică) și Alexa Prada (dans cu coardă); muzică și dans, cu reprezentanții clasei a III-a C (înv. Aurora Feier): Roxana Mureșan – muzică ușoară, iar Tudor Cozma – dans de societate (împreună cu partenera sa); Adrian Cura (din a III-a E) – Cântec, de Ioanid Romanescu; Răzvan Dobai (din a IV-a F) – „Cântecul haiducului” și „Coșarul”; prof. Rodica Măduța și elevii dnei învățătoare Elena Heteș aveau să prezinte „Noua Scufiță Roșie” (o variantă în limba engleză)…
Bănuim că toți artiștii prinși în program au și evoluat pe scenă (noi, cu regret, a trebuim să ajungem și pe la alte „case de români” care au cântat și s-au distrat la acea oră, la „No Problem”și Casa de Cultură a Sindicatelor, la un bal al bobocilor, și-apoi la concertul fără egal al lui Ștefan Hrușcă – „Dumnezeul colindelor noastre”). Ovi Dan  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Spectacol de Ziua Națională a României.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:03:13 Ora standard a Europei de Est