Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Învățând matematica, înveți să gândești!”

Joi, la Școala „Nicolae Bălcescu”, Matematica a fost regină!

„Învățând matematica, înveți să gândești!”

Ioana Dzițac, eleva din clasa a VII-a C, și profesoara sa de matematică, doamna Dorina Szatmari, au pus la cale joi, 29 martie 2012, un simpozion de patru ore, intitulat „Descoperă matematica altfel”, așa cum a descoperit-o și marele matematician Grigore Moisil.

De fapt, manifestarea de joi de la Școala „Nicolae Bălcescu” din Oradea a fost dedicată ilustrului matematician, părintele informaticii românești, la eveniment fiind invitată nepoata matematicianului, dna prof. univ. dr. Ioana Moisil.
Simpozionul a debutat în curtea școlii cu un careu, în cadrul căruia doamna profesor Ioana Moisil a fost primită cu aplauze și multă căldură.
În cuvântul său, directorul școlii, dl profesor Ioan Mocan, avea să motiveze faptul că „avem nevoie de modele, iar dumneavoastră puteți fi un model. Sunteți un model pentru noi!”
„Avea o minte croită pentru matematică”
Invitată să ia cuvântul, doamna prof. univ. dr. Ioana Moisil avea să-și înceapă discursul motivând că se află la Oradea datorită elevei Ioana Dzițac pe care o cunoaște de mulți ani, având relații foarte bune cu părinții acesteia, care sunt profesori de matematică la Universitatea din Oradea. A simpatizat-o pe Ioana pentru felul ei de a fi foarte deschisă, având o minte ageră, sclipitoare și pentru marea sa pasiune pentru matematică. A salutat-o apoi pe doamna profesor Dorina Szatmari, profesoara Ioanei, care s-a ocupat într-un mod cu totul special de organizarea simpozionului.
Vorbind despre unchiul său, marele matematician Grigore Moisil, domnia sa avea să sublinieze faptul că acesta „avea o minte croită pentru matematică”. Iar „meritul de a îndrăgi matematica îi aparține bunicii”, care învățătoare fiind știa prea bine că elevilor din clasa I le este frică de matematică, astfel că „bunica a găsit metode ingenioase de a-l apropia pe unchiul Grigore de matematică, predându-i matematica altfel”. G.M. a beneficiat de un profesor din Tulcea care îl pregătea în mod aparte, încât el era mereu cu an înaintea tuturor colegilor la matematică. „I-a plăcut muzica, literatura, a scris poezii, teatru..., dar acestea nu l-au rupt de viață... Matematica este frumoasă. Vă felicit pentru această inițiativă. Să priviți școala altfel... Tot unchiul meu spunea că învățând matematica, înveți să gândești”...
Mai multe lucruri despre Grigore Moisil aveam să află în cadrul prezentării pe care domnia sa a susținut-o în cabinetul de limba română, sub genericul „Matematica și arta”. Despre doamna profesor Ioana Moisil ne-a vorbit cât se poate de sugestiv în cadrul unei prezentări în power point Ioana Dzițac.
Revenind la careul din curtea școlii, trebuie să mai spunem că la final, dl director Ioan Mocan i-a înmânat doamnei profesor Ioana Moisil o plachetă în semn de aleasă prețuire.
Matematica în povești și cântece, citate și replici cu haz...
Joi, coridoarele școlii erau împânzite cu desene ingenioase realizate de elevii coordonați de profesorul de desen Ioana Klein; desenele lor cuprindeau citate și replici cu haz ale ilustrului matematician Grigore C. Moisil, copiate într-un stil aparte de elevi pe colile de desen.
În cadrul secțiunilor organizate, Ioana Dzițac a realizat grafică pe calculator, iar elevii dnei prof. Simona Vancea au abordat proiectul „EuroMath”; în cadrul aceluiași proiect, elevilor din clasa a II-a A li s-au alăturat elevi din clasele a V-a și a VI-a A, coordonați de prof. Szatmari Dorina, Văleanu Doina și Pop Angela; alți elevi au prezentat matematica în povești (cu Pufuleț și Pufuraș), (+ - plus minus) poezie; elevi de-ai dlui profesor Radu Pîrja și dnei prof. Dorina Szatmari au ilustrat (înveșmântat) anul 2012 în probleme; în cadrul unei alte secțiuni, elevii dnei profesor Simona Vancea și Ioana Dzițac ne-au încântat cu jocuri matematice. La secțiunea „Matematica în proiecte”, organizatorii s-au bucurat de participarea unor invitați speciali: elevii Vlad Pleș, Alexandru Benea și Vivia Vancea, elevii drei prof. Violeta Paruș de la Școala din Girișu de Criș, care au prezentat proiectul „Sat și oraș în același Univers” – Teoria Big-Bang; Ioana Dzițac a prezentat proiectul „Sclipirea minții” – Matematică pentru prezent și viitor; și tot Ioana ne-a supus atenției proiectul „Alinierea planetelor”, proiect privit din alte unghiuri și cu alți ochi de elevele: Miruna Pîrja, Andrada Mărcuș și Larisa Varga (din a VI-a A) și de Oanea George și Szekely Ronaldo (din a VII-a C). Simpozionul s-a încheiat cu cântece și... înmânare de diplome. Protagoniștii cântăreți au fost elevii dlor prof. Simona Vancea, Alina Zaha, Radu Pîrja, Anca Onofrei și Arvai Ladislau.
Domnul director Ioan Mocan și doamna profesor Dorina Szatmari au înmânat diplome distinșilor invitați, precum și profesorilor coordonatori care au contribuit la reușita manifestării. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (135 de poze), accesați Galeria foto: „Învățând matematica, înveți să gândești!”

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 14:29:43 Ora standard a Europei de Est