Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Singura participare românească la Virtual Enterprises International

Elevii Colegiului Economic au impresionat la New York

Singura participare românească la Virtual Enterprises International

După succesul răsunător obținut la lansarea firmelor de exercițiu, ediția 2011-2012, F.E. CARTA-LIBRE S.R.L., formată din colectivul clasei a XI-a A de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea, a avut șansa de a participa la Târgul Internațional al Firmelor de Exercițiu de la New York (Virtual Enterprises International Trade Fair).

Dl director al colegiului, prof. ec. dr. Răzvan Vonea, le-a oferit șansa de a participa la acest târg internațional al firmelor de exercițiu, ca răspuns al performanțelor obținute de elevii colegiului, fiind și o formă de motivare a elevilor care obțin rezultate la concursurile școlare și extrașcolare. „Participarea la acest târg este rezultatul acțiunilor noastre de motivare a elevilor înspre continuarea demersurilor acestora pentru obținerea de performanțe școlare și extrașcolare”, spune dl director Răzvan Vonea.
Echipa firmei de exercițiu CARTA-LIBRE a fost reprezentată de elevii: Arusoaei Andrada, Berghian Larisa, Bejan Denisa, Pandrea Cristina și Buzlea Adrian, coordonați de dna prof Vașadi-Santău Marioara-Aurina. Ei au mai fost însoțiți la New Zork de către dl director, de consilierul educativ, dna prof. Koteles Maria, dl prof. Jurcuț Teodor și elevele: Lorincz Paula, Lăzău Eveline și David Mădălina, din clasa a XII-a D, reprezentante ale firmei de exercițiu „Morărița”.
În săptămâna 26-31 martie, la New York s-a organizat Youth Business Summit, program dedicat viitorilor antreprenori din întreaga lume. În cadrul acestuia, tinerii orădeni au avut ocazia să participe atât la târgul firmelor de exercițiu, cât și la Global Business Challenge; întrucât la New York au avut loc două evenimente: Târgul internațional al firmelor de exercițiu „Virtual Enterprises International” și Global Business Challenge.
Târgul a însumat 148 de întreprinderi virtuale participante, venite din toate colțurile lumii. Sute de elevi din toate colțurile lumii au expus și vândut produsele și serviciile pe o piață competitivă, virtuală.
Outstanding Booth Design
Din România, FE CARTA-LIBRE a fost singura firmă de exercițiu participantă la aceste două evenimente competitive, aceasta participând la două dintre categoriile acestui concurs, obținând unul dintre premiile pentru cel mai bun, remarcabil stand: Outstanding Booth Design.
Cea de-a doua competiție, Global Business Challenge, a constat în formarea a 20 de echipe multinaționale, fiecare având câte 6 membri, al căror obiectiv era rezolvarea unei probleme din mediul economic real și prezentarea soluției în fața unui juriu specializat. Berghian Larisa și Buzlea Adrian s-au calificat în primele 6 echipe finaliste, Adrian obținând chiar premiul III. Echipajele participante la această competiție au provenit din Austria, Belgia, Brazilia, Bulgaria, Germania, Indonezia, România, New York, California, Carolina de Sud, Carolina de Nord, Virginia. Echipajele au avut 2.5 ore la dispoziție pentru analiza problemelor economice și deliberarea soluțiilor, după care le-au prezentat în fața juriului specializat, format din profesori și oameni de afaceri.
Elevii Colegiului Economic „Partenie Cosma” Oradea au demonstrat încă o dată care sunt capacitățile lor, și-au cinstit profesorii și colegiul și au îmbogățit palmaresul liceului, ridicându-se la nivelul colegilor lor din întreaga lume. (V. R.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:02:56 Ora de vară a Europei de Est