Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Omul sfințește locul!

Și la Grădinița nr. 31 din Oradea

Omul sfințește locul!

S-a întâmplat ca la recentele cercuri pedagogice să ajung, în premieră, și la Grădinița nr. 31 (grădiniță cu program prelungit). Privită din stradă, unitatea nu te poate impresiona cu nimic. Ba, din contră, la această oră, te respinge, așa cum se prezintă, fără fațadă, cu tencuiala dată jos și cu meșterii cocoțați pe schele, care, chiar dacă lucrează, produc un zgomot infernal!

Pedagogia vârstei
Însă, de cum ai trecut pragul, intri într-o altă lume, una mirifică, de basm, inundată de lumină și căldură, dublate de o curățenie desăvârșită de farmacie! Fiecare lucrușor e pus în deplină orânduială ca și „plantat” la locul cel mai nimerit, pavoazarea nu este ostentativă, dar nici săracă, culoarele și sălile vorbesc despre ochiul ager și spiritul de gospodar al managerului unității, institutor Viorica Turcuț, profesionalism, tact pedagogic, simț estetic, mână de femeie și gândire practică.
Iar, abordată, îți face mare plăcere să o asculți povestind despre devenirea celor zece ani de când se află în fruntea minunatului colectiv, despre care vorbește ca și despre propria-i familie, cu mult drag și respect. S-a-ntâmplat chiar să asist, vrând-nevrând, la o discuție telefonică pe care a avut-o cu o colegă (tot director de grădiniță), situație în care se bătea, pe drept, pentru cauza unui angajat.
În 1990, în cele două corpuri de clădire (una de la 1848, iar cealaltă din 1966), pe jos era beton și linoleum, astăzi e parchet în toate sălile, s-a făcut acoperișul, s-a înlocuit instalația electrică,instalația sanitară, s-a trecut de la încălzirea cu lemne și cărbuni, la încălzirea centrală care asigură o temperatură constantă mai mult decât confortabilă. Cu înțelepciunea vârstei și experiența didactică a celor 33 de ani de apostolat, treptat, fiecare sector și colțișor a îmbrăcat o nouă haină. După schimbarea la față, a urmat dotarea. Tot cu răbdare și perseverență, mobilierul a fost înnoit în fiecare sală, începând cu măsuțele și scaunele, și terminând cu paturile și dulapurile, mochete și covoare noi. Există jaluzele peste tot …, iar materialul didactic, achiziționat prin programele MECT, dar și confecționat prin efortul cadrelor didactice, este expus în săli, după necesități ori depozitat, inventariat și clasat în cabinetul metodic, pe domenii și anotimpuri…Fiecare sală de clasă este dotată cu câte un televizor și radiocasetofon, au mai fost achiziționate câte două calculatoare și videoplayere…
După aplicarea acestei tencuieli „nobile” la exterior (constructorii promit finalizarea lucrării într-un an, nu în doi cum e prevăzut), dna directoare Viorica Turcuț trage speranță și în înnoirea instalațiilor de joacă din curtea grădiniței, având promisiunea fermă a primăriei în acest sens.
Șase grupe, din care două cu limbă de predare în engleză și maghiară
În cele patru grupe (mică, mijlocie, mare, și mare pregătitoare) cu predare în limba română, potrivit voinței părinților, se face engleză, dans sportiv și șah, ca opționale. Copiii vin cu regularitate la grădiniță fiind încântați de condițiile pe care le au, de masa îndestulătoare și gustoasă, iar părinții își văd liniștiți de serviciu, știindu-și odraslele în siguranță, pe mâini bune, de la ora 5.45 la ora 18.00. De instruirea și educarea celor 160 de copii se ocupă 13 cadre didactice, 12 titulare (și una detașată pe catedra dnei directoare), șapte având gradul didactic I, iar două gradul II. În unitate se derulează, după caz, proiecte comune tuturor unităților de învățământ preșcolar (preprimar): „Educăm așa” (în parteneriat cu părinții), „Viața are prioritate” (în colaborare cu subcomisarii Claudiu Ciuclea și Ioana Indrieș), „Kalokagathia” (alături de alte grădinițe). Recent, un echipaj al Grădiniței nr. 31 a participat cu succes la concursul „Pietonul isteț”, în calitate de partener în proiect, alături de grădinițele nr. 56 (grădinița organizatoare), 51, 22 și 44. Tot în parteneriat cu Grădinița nr. 56, anul trecut, copii de la Grădinița nr. 31 au participat la un concurs de cântece și recitări, iar la Festivalul grădinițelor, artiștii educatoarei Livia Jișa au ocupat locul II. Și tot dna educatoare Livia obișnuiește să facă vizite (în parcul Nicolae Bălcescu, la Grădina Zoologică), dar și excursii (la Băile Felix și Peștera Urșilor). Copiii din grupele mari merg de două ori pe an în vizită la Școala nr. 10 („Decebal”), cu care desfășoară activități în comun. Nu mai departe, ieri (miercuri, 5 decembrie 2007), elevi din clasa a IV-a B, de la secția maghiară, însoțiți de înv. Kor Maria, au făcut o surpriză copiilor de la grupa maghiară condusă de educatoarea Barna Aniko. Le-au bătut în geam, iar copiii au tresărit, la gândul că Moș Miculaș li s-ar putea arăta atât de matinal. În așteptarea Moșului, copiii și elevii au confecționat împreună semnele distinctive care să-l orienteze pe Moșul – să știe unde să pună darurile. „Noi ne vom revanșa de Crăciun, când vom merge să-i colindăm, ne-a spus Aniko. În toamnă, am mai avut o acțiune foarte reușită – „Balul strugurilor”, prilej cu care am aflat metodele de producere a vinului”.
Legenda bradului veșnic verde
Pentru împlinirea documentării, doamna directoare ne-a invitat să luăm pulsul în sălile de clasă, să vedem copiii și educatoarele în activitate.
În grupa de engleză, inst. Violeta Roman (absolventă a Facultății de Litere, și ultimul an la Masterat) se întreținea cu copiii doar în limba lui Shakespeare, chiar dacă pictau fulgi de nea, în așteptarea zăpezii. La grupa mică, am nimerit în timpul jocurilor de creație (activități libere alese, coordonate de ed. Silvia Hălmăjan). „Vulturii” (cei mai mari preșcolari), copiii din grupa pregătitoare, condusă de ed. Camelia Dume, consolidau numerele din intervalul 1- 5 (la matematică). Cei din grupa mijlocie pregăteau serbarea pentru întâmpinarea lui Moș Crăciun, după cum am aflat de la doamna educatoare Ana Raita. La grupa mare, figurile geometrice studiate au ajuns în cizmulițele Moșului, nu de alta, dar să afle și Majestatea Sa cât sunt de tari la matematică alde copiii doamnei educatoare Maria Pituț, iar pe deasupra i-au mai desenat și darul preferat, tot pentru o mai bună informare, ca nu cumva, moșul să încurce „borcanele” când va personaliza atențiile. Spre încântarea noastră, micii artiști și actori ai grupei mari ne-au prezentat un fragment din sceneta „Legenda bradului veșnic verde” pe care o pregătesc pentru serbarea de Crăciun.
Toate acestea le-am văzut și le-am descoperit miercuri (5 decembrie) într - o întâmplare fericită avută la Grădinița nr. 31 din Oradea, condusă (de mai bine de zece ani) de distinsa institutoare Viorica Turcuț. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (143 de poze), accesați Galeria foto: Omul sfințește locul!

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 23:07:59 Ora de vară a Europei de Est