Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Domnule ministru Cătălin Baba, poate doriți să aflați ce s-a întâmplat la Olimpiada Națională de Astronomie!

Legile fizicii sunt valabile numai când vor mușchii lor,

Domnule ministru Cătălin Baba, poate doriți să aflați ce s-a întâmplat la Olimpiada Națională de Astronomie!

Azi dimineață, ne-am întors de la București, unde am plecat înainte cu o săptămână. Am fost cazați separat: pe cei mari i-au dus chipurile la Măgurele, de fapt la niște pensiuni pe centură... Eu am preferat să stau cu cei mici care au fost cazați la Brănești, exact în partea opusă, la vreo 2 ore de mers de la unii la alții.

Evident că acolo după opinia celor din comisie aș fi stat clandestin, pentru că ei intenționau să mă despartă de elevi și să mă trimită la Măgurele, dar nu le-a reușit, nu m-am lăsat intimidat, deși au încercat să mă șantajeze spunând că nu-mi vor ștampila delegația și o să plătesc transportul din banii mei pentru cei 4 elevi și pentru mine. Un lucru mi-a plăcut și anume faptul că fiind cazați la seminarul teologic am reușit să mă rog în fiecare zi în paraclisul aflat la ultimul nivel al clădirii. Mâncarea pe care le-au dat-o copiilor a fost la minima subzistență, evident lipsindu-i de caloriile necesare efortului. Doamna profesoară Berchez Daniela le-a atras atenția celor de la bucătărie asupra acestui fapt, dar nu au ținut cont. După ce s-au corectat lucrările și s-au depus contestațiile, a început să iasă la iveală ceea ce mă așteptasem: legile fizicii sunt valabile numai când vor mușchii lor, ca să folosesc o expresie la modă care descrie perfect atitudinea sfidătoare a celor care fac nedreptăți pe față și îți zic clar că oricum o să fie cum vor ei și tu nu ai ce să faci.
Au cerut mai mult în barem decât precizaseră în subiect
Unii dintre profesorii prezenți la moderarea contestațiilor au privit copiii ca pe niște „infractori”, arătându-se revoltați pe cei care au cutezat să depună contestații... Și au încercat să-i intimideze, iar unii copii au început să plângă în fața unei asemenea atitudinii dușmănoase. Poate vreți să aflați ceea ce a pățit David al nostru. La o problemă au cerut mai mult în barem decât precizaseră în subiect și au refuzat să fie corecți, depunctându-i pe cei care nu au scris ceea ce de fapt nu li se ceruse și nu aveau de unde să știe că li se va imputa. La altă problemă, a rezolvat perfect până la capăt, iar în loc de 10 puncte a primit 2,25! I s-a „argumentat” că n-ar fi corectă relația care descrie legea a 3-a a lui Kepler pe care a folosit-o. De asemenea, a fost considerată nevalabilă și relația care stabilește poziția centrului de masă. La altă problemă au recunoscut că trebuia să-i dea mai multe puncte, dar i-au zis în față că dacă o să-i dea acele puncte, atunci sigur o să i le scadă din altă parte, așa că ar fi mai bine să renunțe la contestație. Eu nu am avut voie să fiu prezent acolo ca să reușească să-l intimideze. Cam astea au fost argumentele „științifice” cu care se rezolvau contestațiile, cu o singură excepție, pe care o voi descrie în cele ce urmează. La seniori, dacă erai de la ICHB (liceul internațional de informatică din București) primeai ușor câte puncte aveai nevoie ca să urci în clasament, dar dacă erai din provincie se aplicau metodele descrise mai înainte. Vom înțelege lesne de ce în lotul de seniori din 10, 6 sunt de la ICHB. Þinând seama de toate cele întâmplate, am decis să nu particip la festivitatea de premiere, în semn de protest, și m-am dus cu David direct la gară.
Și ca să vezi până unde merge mârșăvia, vă spun că la colegul de la Fălticeni, prof. dr. Petrica Crăciun, care are meritele principale pentru performanța echipei României la olimpiada internațională de astrofizică, i s-a interzis să calce în județul Ilfov pentru că fiica sa concura la seniori, dar în schimb au fost mai mulți profesori în comisie care aveau elevi în concurs și au propus subiecte și au corectat lucrări, evident nu fără unele succese pentru elevii lor. Sesizând aceste nereguli celor responsabili de la Ministerul Educației, am devenit persona non-grata și exclus de la pregătirea lotului, la fel au pățit toți colegii care nu s-au lăsat călcați în picioare de acest grup de interese ce formează comisia națională. Unii vor să meargă să se plângă la ministru, dar eu știu că „corb la corb nu-și scoate ochii”, așa că prefer să ajungă aceste lucruri în presă. Îmi asum responsabilitatea că cele scrise sunt în totalitate adevărate!
prof. Bica Marin Dacian, fostul coordonator al lotului național de astronomie

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 09:08:55 Ora de vară a Europei de Est