Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O Eco-tabără la poalele Munților Pădurea Craiului

În săptămâna „Școala altfel”

O Eco-tabără la poalele Munților Pădurea Craiului

Așa după cum ne-am propus încă de la nașterea colectivului clasei noastre, în clasa întâi am organizat o excursie de o zi, în clasa a II-a, una de două zile, iar în clasa a III-a ni s-a ivit posibilitatea organizării acestei tabere în săptămâna „Școala altfel”.

După consultarea cu părinții elevilor, ne-am planificat unde vom merge, cât timp vom sta, ce vom face și de ce avem nevoie.
Ne-am bucurat de încrederea celor 27 de părinți de a pune în aplicare acest proiect. Deși în vara trecută organizasem o tabără la Mamaia - Constanța, cu zece elevi, acum am avut cu mine toată familia albinuțelor clasei a III-a C de la Eco Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea.
Ca la fiecare început și acum am avut parte de emoții inerente, dar o dată instalați la locul faptei, ne-am integrat repede în program și astfel ne-am realizat toate obiectivele. Timp de cinci zile, copiii au avut parte de un program lejer, dar organizat ca la carte, cu o sumedenie de activități. Consider că tabăra a fost un real succes, deoarece am îmbinat într-un mod interdisciplinar utilul cu plăcutul.          
Dintre activitățile desfășurate
*Vizionarea unor prezentări și materiale realizate de colegii lor în anul precedent, pe tematica biodiversității
*Vizionarea filmului „Fram, ursul polar”
*Organizarea unor activități practice - „Ne hrănim sănătos”
*Activități destinate învățării utilizării aparatului de fotografiat pentru a putea „vâna” imagini din natură și nu numai
*Participare la însămânțările de primăvară
*Vizitarea obiectivelor turistice din împrejurimi (Peștera Unguru Mare din Șuncuiuș, atelierul unui meșter olar din Vadu Crișului, ferma de animale a unei familii din Bălnaca)
*Studierea unor plante și animale din zona geografică respectivă
*Ecologizarea malurilor râului Crișul Repede
*Învățarea unor cântece cu tematică eco
*Lecturarea unor texte care să aibă ca temă mediul înconjurător/protejarea plantelor și animalelor
*Jocuri sportive/de cunoaștere/de conversație/amuzante/de societate/de gândire
*Înviorarea de dimineață
*Concursuri privind menținerea curățeniei în cameră/ comportarea la masă/crearea unor texte având ca temă tabăra
*Petrecere tematică
*Foc de tabără
Rezultatele obținute
Integrarea și socializarea în grup a elevilor
Respectarea unui anumit regulament din interiorul taberei printr-un comportament civilizat
Servirea celor trei mese pe zi fără a  face mofturi, în lumina bunelor maniere
Menținerea unei igiene corporale corespunzătoare
Păstrarea curățeniei în jur (cameră, baie, natură, pensiune)
Cunoașterea unor plante și animale din mediul înconjurător
Participarea cu interes la jocurile și activitățile propuse
Realizarea unor scurte creații literare
Surprinderea cu aparatul de fotografiat a celor mai interesante momente/aspecte din tabără
Însămânțarea cu ceapă a unui teren agricol dintr-o gospodărie
Aprecierea muncii și tradițiilor populare din mediul rural (meșterul olar/ crescătorul de animale)
Obținerea unor recompense și diplome pentru rezultatele la jocuri, concursuri și activități
Au cuvântul copiii
Cel mai mult mi-a plăcut baia în jacuzzi. Această tabără a însemnat pentru mine o experiență extraordinară. (Sânziana)
A fost o săptămână de școală altfel pe care o doresc tuturor elevilor. (Emilia)
Mi-a plăcut atunci când am ajutat gazdele să planteze ceapă în grădină. Această tabără a însemnat o schimbare în viața mea de școlar. (Bogdan G.)
M-a încântat Peștera Ungurul Mare, iar tabăra a fost superbă! (Adi)
Îmi plac drumețiile, iar programul ne-a oferit distracție multă. (Luana)
Focul de tabără din ultima seară ne-a luminat și ne-a încălzit sufletele. (Diana)
Cel mai mult mi-a plăcut să văd cum fac olarii vasele. (Casian)
Mi-au plăcut animalele domestice de la fermă, iar această săptămână va rămâne de neuitat prin tot ceea ce am văzut și am simțit. (Andrei)
Concluziile fiind trase chiar de principalii beneficiari, nu-mi rămâne decât să-i felicit pentru ascultare, hărnicie și cumințenie, pentru performanță și dăruire!
Mulțumim gazdelor noastre grațioase (dna Dana, dl Florin și buni Onița), dar și părinților care ne-au înțeles și susținut spre a rămâne ceea ce suntem – o mare familie! Monica Toader
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O Eco-tabără la poalele Munților Pădurea Craiului.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 19:32:54 Ora de vară a Europei de Est