Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Tradiții și obiceiuri românești de Paște în Câmpia de Vest și județul Bihor”

Miercuri, la Căminul Cultural din Oșorhei

„Tradiții și obiceiuri românești de Paște în Câmpia de Vest și județul Bihor”

Căminul Cultural din Oșorhei a găzduit miercuri (4 aprilie 2012), cea de-a doua etapă a proiectului educațional județean „Tradiții folclorice românești între tradiție și modernitate”, inițiat de prof. Claudia Tișe de la Școala cu clasele I-VIII din Oșorhei și sprijinit de conducerea școlii și conducerea Primăriei Oșorhei și Consiliul local.

Prima etapă, desfășurată în 22 decembrie 2011, tot la Căminul Cultural din Oșorhei, a fost o reușită pe toate planurile.
La manifestarea de miercuri au participat (ca și la prima etapă) elevi și cadre didactice de la șase școli (din Căbești, Husasău de Criș, Ineu de Criș, Oșorhei, Roșia și Săcădat (Săbolciu). Invitații speciali au fost dl primar Ioan Pop și inspectorul școlar Ilie Crăciun. În deschiderea reuniunii de proiect, dl primar Ioan Pop a salutat distinșii oaspeți și parteneri ai școlii coordonatoare din Oșorhei, felicitându-i pentru strădania lor de a păstra și promova tradițiile locale legate de marele praznic împărătesc al Învierii Domnului nostru Iisus Hristos. La rândul său, directorul școlii coordonatoare, doamna profesor Adriana Camelia Indrie, a făcut cunoscute numele echipajelor participante le cea de-a doua etapă a proiectului și programul de desfășurare. Pe mese și panouri speciale, au fost amenajate mini standuri cu produse și expoziție de pictură pe sticlă, pe tema tradiției de Paște în mediul rural românesc (iconițe, obiecte ornamentale de Paște), precum și expoziție cu ouă de Paște pictate (încondeiate) de către elevi.
„Legendele creștine leagă simbolul ouălor roșii de patimile lui Iisus”
În cadrul primului moment al programului, reprezentanții celor șase echipaje, îmbrăcați în costume populare specifice locului, și-au prezentat costum (pe care l-au îmbrăcat).
A existat și de această dată (ca și în decembrie) un moment artistic, constând în prezentarea unui obicei tradițional local de Paște, respectiv masa de Paște.
Ca și la prima etapă, am remarcat seriozitate, responsabilitate și creativitate, atât la elevi, cât și la cadrele didactice coordonatoare, preocuparea de a prezenta obiceiuri specifice locului, folosind chiar graiul regional neaoș al locuitorilor pe care îi reprezintă.
„Legendele creștine leagă simbolul ouălor roșii de patimile lui Iisus. Se spune că Sfânta Maria, venind să-și vadă Fiul răstignit, a adus niște ouă într-un coș care s-au însângerat stând sub cruce. Răstignirea și învierea reprezintă eterna legătură dintre moarte și viață, așa precum renaște natura în fiecare primăvară când se reia ciclul. Oul, el însuși purtător de viață, devine un simbol al regenerării, al purificării, al veșniciei...”
 I-am citat pe membrii echipajului de la Husasău de Criș (Camelia Drugaș, Diana Gheran, Mihaela Bucur, Bianca Ciordaș și Patricia Pantea). Tot ei au vorbit apoi despre obiceiul înroșirii ouălor în Joia Mare și al ciocnirii lor, obiceiul de a purta haine noi în semn de respect pentru această aleasă sărbătoare...
„Ați luat din lăzile cu zestre ștergarele, prosoapele, ați încondeiat ouă...”
E de subliniat (așa după cum avea să remarce la final și dl inspector școlar Ilie Crăciun) faptul că toți protagoniștii manifestării s-au prezentat la înălțimea mesajului pe care l-au purtat. Elevii au fost încântători prin ținută și noblețea mesajului, produsele, posterele și planșele expuse au avut încărcătura emoțională potrivită momentului și temei prezentate. „Ați luat din lăzile cu zestre ștergarele, prosoapele, ați încondeiat ouă, v-ați prezentat costumele în limbajul neaoș, neîntinat, ați dovedit că sunteți vrednici păstrători ai obiceiurilor și tradițiilor. Aș dori să felicit pe inițiatorul proiectului, profesor Claudia Tișe, pe toți colegii, în frunte cu managerii școlilor pe care le reprezentați... Am rămas profund impresionat de ceea ce ați pregătit și realizat. Se vede că o scară nu se urcă cu mâinile în buzunar. Vă urez o primăvară fericită!”
L-am citat pe dl inspector școlar Ilie Crăciun.
Nu ar fi drept să încheiem reportajul nostru  înainte de a vă face cunoscuți interlocutorii noștri în materie de prezentare a costumelor  populare, cât despre artiști, aceștia au fost mult prea mulți pentru a-i putea cuprinde pe toți, dar o să vi-i prezentăm prin intermediul imaginilor sugestive...
În prezentarea costumelor, Căbeștiul a fost reprezentat de Olivia și Cristian Barnoș, profesor coordonator Mirela David; de la Husasău de Criș: Bianca și Daniela Ciordaș, prof. Diana Gheran; Școala „Puiu Sever” din Ineu de Criș i-a mandatat pe: Angela Balog și Misaroș Gabriel, prof. Karacsony Zoița; de la Oșorhei: Andreea Indrie și Ionuț Guiaș, prof. Claudia Tișe; de la Roșia: Cosmina Pup și Raul Morar, prof. Gheorghe David, iar de la Săcădat (structura Săbolciu) – Alina Tărău, prof. Mihaela Biriș. Desigur, echipajele fiecărei școli au fost  mult mai numeroase. Spre exemplu, colectivul de dascăli de la Husasău de Criș, era alcătuit din: Cristian Ortanța, Șandor Teodor, Cseke Sanda, Ioana Popa și Ioana Miron; la Ineu de Criș, pe lângă dna Karacsony Zoița, au fost prezenți: Kecskes Gabriela, Urdea Patricia și Giurgiu Florentina; la Căbești, Mirela David și Ana Tirla; la Săcădat: Ioan Pașca, Mihaela Biriș și Simona Sotoc (iar la prezentarea expoziției elevii Melania Negruț și Bianca Maghiar); la Roșia – Adrian Micula și Ghiță David, plus eleva Florina Pup la prezentarea expoziției și a mesei pascale.
Una peste alta, miercuri, am avut parte de o ediție la fel de reușită precum cea din decembrie, iar concluziile le-ați aflat de la dl inspector școlar Ilie Crăciun. (Ovidiu DAN)
PREMIILE
MOMENTUL ARTISTIC:
            LOCUL I –ȘCOALA CU CLS. I-VIII ROȘIA
            LOCUL II - ȘCOALA CU CLS. I-VIII CĂBEȘTI
            LOCUL III - ȘCOALA CU CLS. I-VIII SĂCĂDAT
                             -  ȘCOALA CU CLS. I-VIII  PUIU SEVER INEU DE CRIȘ
EXPOZIÞIA DE ICOANE:
            -LOCUL I: ȘCOALA CU CLS. I-VIII OȘORHEI
            -LOCUL II: ȘCOALA CU CLS. I-VIII CĂBEȘTI
            -LOCUL III: - ȘCOALA CU CLS. I-VIII HUSASĂU DE CRIȘ
                                - ȘCOALA CU CLS. I-VIII  PUIU SEVER INEU DE CRIȘ
MASA TRADIÞIONALĂ DE PAȘTE:
            -LOCUL I: - ȘCOALA CU CLS. I-VIII OȘORHEI
            -LOCUL II: - ȘCOALA CU CLS. I-VIII SĂCĂDAT
            -LOCUL III: - ȘCOALA CU CLS. I-VIII HUSASĂU DE CRIȘ
ÎNCONDEIERE OUĂ:
            -LOCUL I: ȘCOALA CU CLS. I-VIII CĂBEȘTI
            -LOCUL II: ȘCOALA CU CLS. I-VIII SĂCĂDAT
            -LOCUL III: ȘCOALA CU CLS. I-VIII OȘORHEI
                               - ȘCOALA CU CLS. I-VIII ROȘIA
PREZENTARE DE COSTUME POPULARE:
            -LOCUL I: ȘCOALA CU CLS. I-VIII CĂBEȘTI
            -LOCUL II: ȘCOALA CU CLS. I-VIII ROȘIA
             -LOCUL III: - ȘCOALA CU CLS. I-VIII  PUIU SEVER INEU DE CRIȘ
PREMII SPECIALE:
            -prezenței insp. ILIE CRĂCIUN
                            și reporterului OVIDIU DAN
            - premiul pentru Pasca de PAȘTE - ȘCOALA CU CLS. I-VIII SĂCĂDAT
PREMII DE PARTICIPARE :
            - ȘCOALA CU CLS. I-VIII CĂBEȘTI
            - ȘCOALA CU CLS. I-VIII SĂCĂDAT
            - ȘCOALA CU CLS. I-VIII OȘORHEI
            - ȘCOALA CU CLS. I-VIII ROȘIA
            - ȘCOALA CU CLS. I-VIII PUIU SEVER INEU DE CRIȘ
            - ȘCOALA CU CLS. I-VIII HUSASĂU DE CRIȘ.
P.S. Pentru mai multe poze (107 poze), accesați Galeria foto: „Tradiții și obiceiuri românești de Paște în Câmpia de Vest și județul Bihor”.  

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 09:57:58 Ora de vară a Europei de Est