Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Școala altfel” - o provocare

La C.S.E.I.S. Oradea

„Școala altfel” - o provocare

Ideea programului educațional „Școala altfel” a constituit o provocare pentru copiii, cadrele didactice și părinții de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială din Oradea.

Obiectivul principal al programului a permis implicarea tuturor copiilor preșcolari, a elevilor, a cadrelor didactice, a părinților, a elevilor voluntari de la Liceul de Artă din Oradea. Activitățile desfășurate au răspuns intereselor și preocupărilor diverse ale copiilor preșcolari și elevilor, au pus în valoare talentele și capacitățile acestora în diferite domenii, au stimulat participarea lor la acțiuni variate, cu strategii didactice activ participative și  tematică diversă, în contexte nonformale, așa cum ne-au confirmat dir. prof. Lezeu Rodica și consilierii educativi, dnele  profesoare Ivănescu Maria și Vesa Ramona.
Tematica activităților din program a vizat cinci mari centre de interes din domeniul Noilor educații:
*Grădina celor cinci simțuri - educație senzorială specifică profilului instituției;
*Lăsați copiii să vină la Mine! - educație religioasă;
*Iubim și ocrotim natura - educație ecologică și de protecție a mediului;
*În lumea fermecată a poveștilor - educație pentru lectură, pentru lumea mirifică a basmelor,  pentru petrecerea eficientă a timpului liber,
*Mănânc sănătos să cresc mare și voios - educație nutrițională.
Astfel, prima zi a programului  a cuprins activități specifice instituției sub genericul „Grădina celor cinci simțuri”, concretizate prin: masa rotundă „Experiențele senzoriale în viața copilului cu dizabilități”,  teatru experiențial  „Bucurii de primăvară”, activități practice de amenajare  și  de explorare  a grădinii senzoriale, activități coordonate de doamnele profesoare Coneac Angela, Oprea Eva,  Todea Stela, Gal Orsolya, Cioca Adriana, Bar Emoke.
Ziua de 3 aprilie a fost dedicată apropierii Sărbătorilor Pascale „Lăsați copiii să vină la Mine!” și a cuprins activități artistico-plastice desfășurate la „Orășelul copiilor”, împreună cu elevii voluntari de la Liceul de Artă din Oradea, vizionare DVD „Vine vine iepurasul”, organizarea unei expoziții cu lucrările copiilor, activități în parteneriat în cadrul proiectului „Două mâini dibace”, o întâlnire cu preotul de la biserica din apropierea grădiniței și o  slujbă religioasă. Aceste activități s-au desfășurat sub coordonarea dlor prof. Vesa Ramona ,Crișan Adriana, Ovănescu Elena, Hoduț Ana, Bala Adela.
Explozia de bucurie a copiilor a fost pusă în evidență și prin activitatea ,,Iubim și ocrotim natura!”, materializată printr-o excursie la Băile Felix ce a cuprins: zooterapie la SC Leodan SRL Haieu, jocuri senzoriale în pădure, jocuri de mișcare, parcursuri aplicative cu implicarea elevilor voluntari de la Liceul de Artă Oradea, concurs pe teme ecologice –Micii ecologiști, coordonate de dnele prof. Lezeu Rodica, Drimba Rita, Opriș Aurelia, Costea Mihaela, Manea Adina, Ivănescu Maria.
 În cea de-a patra zi a programului ne-am cufundat „în lumea mirifică a basmelor” prin activități organizate la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” pentru familiarizarea copiilor din grupele mari, pregătitoare și clasa de nevăzători  cu instituțía și oferta bibliotecii, lecturarea unor povești din cărți în Braille, audiție de povești, dar și prin confecționarea de măști pentru carnavalul  vesel, jocul - concurs „Ghicește personajul” și dramatizarea „Ridichea uriașă”. Acțiunile au fost coordonate de Gheorghiu Valentina, Kover Monica, Varga Tunde, Borzași Simona, Kirei Gabriela.
Creativitatea și fantezia copiilor, elevilor și a cadrelor didactice a fost pusă în evidență în ultima zi a programului, prin acțiunea de educație nutrițională „Mănânc sănătos, să cresc mare și voios!” care a cuprins o activitate practic–gospodărească – concurs „Meșteri bucătari”, realizată împreună cu toți copiii din instituție, organizarea expoziției culinare, desene pe asfalt „Fructul / Leguma preferată”, jocuri senzoriale și distractive,  întâlnirea cu specialistul - nutriționist dr. Dumbravă Larisa, întâlnire de proiect în cadrul parteneriatului cu copiii din Grădinița Satu Barbă,  apoi, degustarea produselor finale din expoziție, premierea câștigătorilor concursului „Meșteri bucătari”, acordarea de diplome câștigătorilor. Activitățile au fost realizate sub îndrumarea dnelor prof. Moldovan Mihaela, Dobran Viorica, Pleș Gabriela, Buboiu Bianca, Butcovan Lucica, Drugaș Crina.
Putem afirma cu certitudine că acțiunile proiectate și desfășurate au stârnit interes și entuziasm, atât în rândul copiilor, elevilor, cât și a cadrelor didactice, a părinților și partenerilor educaționali. Incontestabil, modul de implementare a activităților a contribuit la realizarea coeziunii grupului de cadre didactice și la valorificarea muncii în echipă. De asemenea aptitudinile și achizițiile  copiilor și elevilor pot fi valorificate în mod superior în activități viitoare. (Maria Ivănescu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala altfel” - o provocare.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 13:20:18 Ora standard a Europei de Est