Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

A apărut nr. 68 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 68 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ. Numărul se deschide cu Cea de-a IV-a ediție națională a Olimpiadei de Religie Ortodoxă, găzduită de Oradea.

În pagina 2, un fotoreportaj – În vizită la Banca Transilvania; protagoniștii fotoreportajului sunt elevii clasei a III-a B, a VII-a A și B, de la Școala „Dacia” din Oradea, coordonați de prof. Diana Zlibuț, Nicolina Mihuț și Elena Platona. Acțiunea s-a desfășurat în cadrul proiectului „CONTează pe educație”.
Duminică, 1 aprilie, evenimentul nr. 1 în Centrul „Don Orione” din Oradea a fost Sărbătoarea Paștelui în Familia Don Orione din Oradea. „S-a ales această zi, după cum aflăm de la părintele Mihai Fechetă, deoarece cu ocazia Paștelui elevii au vacanță și nu toți ar fi putut participa alături de colegi și prieteni la acest eveniment important în viața unei comunități creștine”. În pagina Alma Mater, trei știri: Șase candidați pentru funcția de rector al Universității din Oradea – primul scrutin se va desfășura, luni, 23 aprilie; A.S.C.O.R. organizează Tabăra națională studențească de etnografie „Perspectiva civilizației românești” (în perioada 27 aprilie - 1 mai); joi și vineri, „De vorbă cu florile”, la Facultatea de Protecția Mediului. În pagina Administrației locale, Biroul de presă ne face cunoscute: Colegiul Național „Iosif Vulcan” a oferit trecătorilor o lecție de ecologie, Gojgiștii – un exemplu de voluntariat, și despre „Școala altfel” la Primăria Oradea – 600 de elevi din Oradea, dar și din alte localități ale județului Bihor s-au înscris să viziteze marți (3 aprilie 2012) primăria și turnul primăriei. Elevii Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea sunt din nou exemple vii pentru tineri. Ei ne sunt prezentați în două ipostaze, făcând curățenie pe malurile Crișului Repede, în cadrul campaniei de igienizare și la Spitalul Clinic Municipal „dr. Gavril Curteanu”, cu darurile Iepurașului; la spital vin de patru ani, de Crăciun și de Paște aceiași viteji, elevii actualei clase a XII-a C, însoțiți de dirigintele clasei, doamna profesor Nicoleta Pop. Prezentându-ne Noul Cod Civil, dl notar public Cornel Gârba ne vorbește (în cel de-al XI-lea episod) despre Prelevarea de țesuturi și organe de la persoanele decedate. Alături, în aceeași pagină, putem citi despre Roboțelul gojdist al Dianei care avea să se întoarcă laureat de la Cluj-Napoca; în mijlocul revistei, un fotoreportaj (cu 10 poze) de la Târgul firmelor de exercițiu, desfășurat marți și miercuri la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, în cadrul săptămânii „Școala altfel”. În următoarele două pagini vă prezentăm un alt fotoreportaj de la Căminul Cultural din Oșorhei, unde miercuri, 4 aprilie 2012, elevi și cadre didactice de la șase școli din județul Bihor (din Căbești, Husasău de Criș, Ineu de Criș, Oșorhei, Roșia și Săcădat (structura Săbolciu), au prezentat obiceiuri și tradiții de Paște în cadrul celei de-a II-a ediții a proiectului educațional județean „Tradiții folclorice românești între tradiție și modernitate”, inițiat de prof. Claudia Tișe de la Școala din Oșorhei. În cadrul săptămânii „Școala altfel”, prof. Monica Toader și elevii săi din clasa a III-a C de la Eco Școala „Avram Iancu” au petrecut câteva zile la poalele Munților Pădurea Craiului; în Rubrica sa, Adrian Crăciunaș ne fericește cu un Colind de Florii. La liceul german, prof. Vasi Krisztina și elevii săi din clasa a IV-a A, de la secția germană, au făcut-o lată în săptămâna „Școala altfel”, în parteneriat cu liceenii din a XI-a A, cu preșcolarii grădinițelor 23 și 46 (de la secțiile de germană), după care au plecat la Ciucea și Cluj-Napoca. La Școala „Oltea Doamna”, joi, legea au făcut-o agent principal Alina Paina și agent-șef Gheorghe Bredău, care i-au provocat la un concurs pe elevii claselor a IV-a B și D, conduși de înv. Szilaghi Ileana și prof. Laura Ienei. Tot joi, la Școala nr. 11, în clasa a III-a C, elevii doamnei profesor Monica Vașadi se străduiau să împodobească cea mai frumoasă sală de clasă de Paște. În paginile „Promovarea imaginii”, găzduim un colegiu și o școală gimnazială: Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea cu firma de exercițiu CARTA-LIBRE, care tocmai s-a întors de la New York, unde a participat la două evenimente: la Virtual Enterprises International și la Global Business Challenge; cea de-a doua școală prinsă în obiectivul promovării imaginii este Școala „Dacia” din Oradea cu un proiect în premieră (națională) – proiectul „CONTează pe educație”.
Acestea au fost subiectele și școlile care au încăput în cele 16 pagini ale numărului 68 al revistei „OviDan”, apărut marți, 10 aprilie 2012. (Moise-Ovidiu DAN)

Trimite email
sâmbătă, 8 noiembrie 2025, 08:26:17 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00