Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

A apărut nr. 68 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 68 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ. Numărul se deschide cu Cea de-a IV-a ediție națională a Olimpiadei de Religie Ortodoxă, găzduită de Oradea.

În pagina 2, un fotoreportaj – În vizită la Banca Transilvania; protagoniștii fotoreportajului sunt elevii clasei a III-a B, a VII-a A și B, de la Școala „Dacia” din Oradea, coordonați de prof. Diana Zlibuț, Nicolina Mihuț și Elena Platona. Acțiunea s-a desfășurat în cadrul proiectului „CONTează pe educație”.
Duminică, 1 aprilie, evenimentul nr. 1 în Centrul „Don Orione” din Oradea a fost Sărbătoarea Paștelui în Familia Don Orione din Oradea. „S-a ales această zi, după cum aflăm de la părintele Mihai Fechetă, deoarece cu ocazia Paștelui elevii au vacanță și nu toți ar fi putut participa alături de colegi și prieteni la acest eveniment important în viața unei comunități creștine”. În pagina Alma Mater, trei știri: Șase candidați pentru funcția de rector al Universității din Oradea – primul scrutin se va desfășura, luni, 23 aprilie; A.S.C.O.R. organizează Tabăra națională studențească de etnografie „Perspectiva civilizației românești” (în perioada 27 aprilie - 1 mai); joi și vineri, „De vorbă cu florile”, la Facultatea de Protecția Mediului. În pagina Administrației locale, Biroul de presă ne face cunoscute: Colegiul Național „Iosif Vulcan” a oferit trecătorilor o lecție de ecologie, Gojgiștii – un exemplu de voluntariat, și despre „Școala altfel” la Primăria Oradea – 600 de elevi din Oradea, dar și din alte localități ale județului Bihor s-au înscris să viziteze marți (3 aprilie 2012) primăria și turnul primăriei. Elevii Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea sunt din nou exemple vii pentru tineri. Ei ne sunt prezentați în două ipostaze, făcând curățenie pe malurile Crișului Repede, în cadrul campaniei de igienizare și la Spitalul Clinic Municipal „dr. Gavril Curteanu”, cu darurile Iepurașului; la spital vin de patru ani, de Crăciun și de Paște aceiași viteji, elevii actualei clase a XII-a C, însoțiți de dirigintele clasei, doamna profesor Nicoleta Pop. Prezentându-ne Noul Cod Civil, dl notar public Cornel Gârba ne vorbește (în cel de-al XI-lea episod) despre Prelevarea de țesuturi și organe de la persoanele decedate. Alături, în aceeași pagină, putem citi despre Roboțelul gojdist al Dianei care avea să se întoarcă laureat de la Cluj-Napoca; în mijlocul revistei, un fotoreportaj (cu 10 poze) de la Târgul firmelor de exercițiu, desfășurat marți și miercuri la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, în cadrul săptămânii „Școala altfel”. În următoarele două pagini vă prezentăm un alt fotoreportaj de la Căminul Cultural din Oșorhei, unde miercuri, 4 aprilie 2012, elevi și cadre didactice de la șase școli din județul Bihor (din Căbești, Husasău de Criș, Ineu de Criș, Oșorhei, Roșia și Săcădat (structura Săbolciu), au prezentat obiceiuri și tradiții de Paște în cadrul celei de-a II-a ediții a proiectului educațional județean „Tradiții folclorice românești între tradiție și modernitate”, inițiat de prof. Claudia Tișe de la Școala din Oșorhei. În cadrul săptămânii „Școala altfel”, prof. Monica Toader și elevii săi din clasa a III-a C de la Eco Școala „Avram Iancu” au petrecut câteva zile la poalele Munților Pădurea Craiului; în Rubrica sa, Adrian Crăciunaș ne fericește cu un Colind de Florii. La liceul german, prof. Vasi Krisztina și elevii săi din clasa a IV-a A, de la secția germană, au făcut-o lată în săptămâna „Școala altfel”, în parteneriat cu liceenii din a XI-a A, cu preșcolarii grădinițelor 23 și 46 (de la secțiile de germană), după care au plecat la Ciucea și Cluj-Napoca. La Școala „Oltea Doamna”, joi, legea au făcut-o agent principal Alina Paina și agent-șef Gheorghe Bredău, care i-au provocat la un concurs pe elevii claselor a IV-a B și D, conduși de înv. Szilaghi Ileana și prof. Laura Ienei. Tot joi, la Școala nr. 11, în clasa a III-a C, elevii doamnei profesor Monica Vașadi se străduiau să împodobească cea mai frumoasă sală de clasă de Paște. În paginile „Promovarea imaginii”, găzduim un colegiu și o școală gimnazială: Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea cu firma de exercițiu CARTA-LIBRE, care tocmai s-a întors de la New York, unde a participat la două evenimente: la Virtual Enterprises International și la Global Business Challenge; cea de-a doua școală prinsă în obiectivul promovării imaginii este Școala „Dacia” din Oradea cu un proiect în premieră (națională) – proiectul „CONTează pe educație”.
Acestea au fost subiectele și școlile care au încăput în cele 16 pagini ale numărului 68 al revistei „OviDan”, apărut marți, 10 aprilie 2012. (Moise-Ovidiu DAN)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:11:51 Ora standard a Europei de Est