Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Primăria dă o altă față Parcului Liniștii

O zonă importantă de relaxare și destindere

Primăria dă o altă față Parcului Liniștii

Lucrările de amenajare a Parcului Liniștii din Oradea, începute în luna septembrie a anului trecut, au avansat, fiind realizate în proporție de aproximativ 70% și urmează să fie finalizate în luna iunie a acestui an.

Primăria Oradea dorește modernizarea parcului existent prin crearea unor noi spații de agrement și joacă pentru copii și tineri, prin amenajarea scuarului central ca spațiu de relaxare, dar și prin delimitarea unui spațiu destinat animalelor de companie.
Lucrările sunt executate de S.C. Drumuri Bihor S.A, care lucrează în asociere cu S.C. Selina S.R.L, S.C. Ritmoteh S.R.L, S.C. Paniman S.R.L.
Valoarea contractului de execuție este de 2.522.065 lei.
Amenajarea parcului prevede mai multe categorii de lucrări, respectiv amenajare a 1.366,36 ml de alei pietonale, fântână  arteziană și scuar, teren minibaschet  (28/15 m),  teren skateboard (25/17 m),  teren minifotbal (40/20 m).
Scuarul central, denumit și scuar central de relaxare este amplasat în zona central-sudică a parcului, și are o suprafață de cca 300 mp. Accesul la scuar se realizează pe cele 6 părți, prin cele 5 alei existente (care se intersectează aici) și prin aleea nr. 3, nou creată, prin care se realizează și accesul din strada principală.
Proiectul mai cuprinde amenajarea unui teren în suprafață de aproape 500 mp, destinat proprietarilor de animale în vederea plimbării patrupedelor, amenajarea unui WC public, plantări de arbori/arbuști, extinderea rețelei de apă (660 m), realizarea unui sistem de irigare dotat cu 330 de aspersoare rotative.
Amenajarea Parcului Liniștii presupune și realizarea rețelei electrice (124 de stâlpi de iluminat), dotarea corespunzătoare a locului de joacă pentru copii, dar și dotarea cu mobilier stradal a parcului.
Stadiul actual al lucrării
Astfel aleea nr. 9 (aleea pentru bicicliști) a fost bordurată și pavată, iar la restul aleilor încă se lucrează.
La cele două WC-uri acum se lucrează la realizarea instalațiilor interioare.
De asemenea, cele 8 pergole de lemn, care vor servi ca sprijin pentru cățărarea trandafirilor au fost montate: 6 la intrarea în scuarul central, iar două la fântâna arteziană.
Terenul de minifotbal se află la stadiul de finisări, urmând să fie montat gazonul sintetic. Pentru amenajarea terenului de minibaschet lucrările sunt în curs de desfășurare, iar terenul de skateboard este gata, urmând doar să fie montată aparatura specifică.
În ceea ce privește amenajarea cu mobilier urban, au fost montate 100 de bănci, urmând să mai fie montate și în interiorul scuarului central – care a fost gândit ca o zonă de relaxare și destindere. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 11:02:26 Ora standard a Europei de Est