Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Clipe altfel, clipe dragi...

În săptămâna altfel, la C.T. „Unirea”, Ștei

Clipe altfel, clipe dragi...

Au fost zile în care elevii liceului nostru (C.T. „Unirea” din Ștei) au petrecut cu diriginții și profesorii lor, care cum s-au priceput, care cum au binevoit, clipe dragi, clipe altfel, clipe în care am învățat împreună pentru toată viața, nu pentru o notă, ci pentru noi.

Ce am învățat? În primul rând am învățat să ne cunoaștem mai bine pe noi înșine, pe colegii noștri și zona Munților Apuseni, dar și să schimbăm opinii noi între noi - clasele a X-a K, a XI-a K, a IX-a E, noi și cei care ne-au fost gazde - în cazul claselor care au călătorit în Craiova cu un proiect școlar de Consilierea carierei elevilor.
Noi,
dirigentele claselor a X-a K, prof. Moraru Oana, și a XI-a K, prof. Kovacs Anamaria, am fost onorate cu prezența și activitatea lor de către domnii Kuti Ludovic - președinte al Asociaților Salvatorilor Montani Voluntari din Ștei și Olenici Mihai – consilier, reprezentant al Primăriei Ștei, care a lucrat ca profesor colaborator pe problemele alcoolului – drogurilor - tutunului, acum câțiva ani cu adolescenți din anumite școli din județul nostru. Dl Kuti Ludovic a prezentat elevilor zona Munților Apuseni din județul Bihor din prisma iubitorului de munte, a voluntarului dispus să-i ducă în drumeții pe doritori, a salvamontistului cu suflet față de oameni, a alpinistului îndrăgostit de creste, stânci, păduri, râuri și cărări de munte. Dl Olenici Mihai i-a provocat pe tineri la un dialog pe tema alcoolului și a urmărilor acestuia de la extaz la agonie, de la bucurie la dependență, de la „cine mi-s că pot bea mult” până la boala fizică și distrugerea psihică a celui (alcoolicul) în cauză și a familiei acestuia.
Am
purtat discuții în fiecare zi, am adus cinematograful la noi în clasă, deoarece mulți adolescenți proveniți din medii modeste nu au avut șansa să vadă un film într-un cinematograf - și am învățat - din filmul celebru de Oscar din 1997 - că „La vita e bella” („Viața e frumoasă”), dacă adopți atitudinile potrivite în situații de viață concrete sub semnul fericirii (iubirea față de „Principesa” inimii și față de copilul iubit), dar și al agoniei (războiul, lagărul).
To
t în această săptămână am discutat cu grupul de adolescenți și cerchiști beiușeni despre feminism – feminitate – „războiul” dintre sexe - la Biblioteca Municipală „Constantin Pavel” din Beiuș, la Ora de literatură de miercuri, pornind de la fragmente din cărțile „Al doilea sex”, de Simon de Beauvoire și „Thalassa”, de Alexandru Macedonski.
Îmbinând utilul cu plăcutul
În perioada 1 – 4 aprilie 2012, o echipă de la Colegiul Tehnic „Unirea” din Ștei, formată din profesorii: Constantin Cristian Vieriu, Mădălina Ropa, Anamaria Georgiana Tocoian și elevii: Cristina Florina Blidar, Marius Florin Burcă, Andrei Marius Burta, Ciprian Ionuț Hambaraș, Alexandra Ioana Hora, Claudia Mândru și Ana-Maria Muntean, a participat la a III-a reuniune a proiectului interregional de parteneriat educațional „Orientarea profesională în contextul european actual”, cu tema „Consilierea carierei elevilor”, care s-a desfășurat la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară și Grupul Școlar „Traian Vuia” din Craiova, Dolj.
Alți elevi și profesori au plecat la Arieșeni, unde au cunoscut bucuria zăpezii și a jocurilor de iarnă; alții au ajuns să vizioneze un spectacol la Teatrul de Stat „Regina Maria” din Oradea și să viziteze Muzeul Þării Crișurilor, însoțiți de profesorii lor, coordonați de consilierul educativ, prof. Bici Viorica..., însă aceasta este povestea lor și clipele lor dragi, pe care le respect, precum un spectator, însă eu port în căușul sufletului, asemeni scriitorului Camil Petrescu, „ceea ce am simțit, am trăit autentic”, alături de elevii clasei mele, a XI-a K și ai clasei a X-a K, a bunei mele colege Moraru Oana.
(Anamaria Kovacs)
P.S. Pentru mai multe poze (40 de poze), accesați Galeria foto: Clipe altfel, clipe dragi...

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:05:24 Ora standard a Europei de Est