Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Înșir-te mărgărite”, de Victor Eftimiu

Cronica spectacolului de teatru școlar

„Înșir-te mărgărite”, de Victor Eftimiu

În ziua de 5 aprilie 2012, la Școala nr. 16 din Oradea a avut loc cronica spectacolului de teatru școlar „Înșir-te mărgărite”, de Victor Eftimiu.

Evenimentul mult așteptat, atât de către membrii trupei „Micul Actor”, cât și de către spectatori, a avut loc joi, 5 aprilie 2012, în sala special amenajată, la Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea. Spectatorii au fost elevii claselor a V-a A, B și a VI-a C, împreună cu diriginții acestora, doamna director adjunct Burcă Smaranda și părinți ai elevilor. Trupa continuă tradiția prezentării spectacolelor cu prilejul diferitelor evenimente școlare. Elevii talentați și dornici de afirmare, îndrumați de profesoara de limba română Furtos Daniela, sprijiniți de întregul colectiv al școlii, susțin și în acest an școlar reprezentații dramatizate ale textelor literare considerate a fi valoroase. Săptămâna cu activități, numită „Școala altfel” a oferit un cadru propice etalării cunoștințelor, priceperilor și deprinderilor însușite în ultima perioadă. Trupa fiind mixtă (elevii din clasele: V A, D, VI C, VII B, C, VIII B, C), repetițiile au avut loc preponderent în activități pe grupuri și individual, doar la început și în ultima săptămână reunindu-se trupa completă. Timp de o oră am fost introduși într-o atmosferă de basm, pe parcursul celor șase acte ale spectacolului. Basmul spune că în vremuri nedeterminate, la Curtea lui Alb Împărat, care avea trei fete de măritat, au venit nenumărați pețitori, cu origini nobile și plini de calități. Fetele mofturoase refuză căsătoriile de conveniență, voinicii se vor răzbuna la un moment dat, conduși de voinicul Buzdugan. Fetele cele mari, Maranda și Milena, acceptă cu greutate să se căsătorească cu pețitorii aleși de către părinți (Voie Bună și Þară Bună). Fata cea mică, Sorina, refuză căsătoria și este alungată de împărat în pădure, urmărită de blestemul părintesc de a fi gonită de cel dintâi care avea să-i placă. Din actul al II-lea intră în scenă alte personaje fabuloase: Zmeul și Făt-Frumos, care se vor confrunta atât pe calea armelor, cât și psihologic. Intervențiile vrăjitoarei - Baba Vraga și ale ajutoarelor sale Kunda și Sura determină răsturnări neașteptate de situații. Atmosfera specifică de basm de la curtea împărătească de la început, datorită Crainicului și a tipicului care impunea o solemnitate generală, a fost transformată la final într-o stare de bună dispoziție generală (în actul al VI-lea) cu specific românesc, datorită personajelor Păcală, Făt-Frumos și Ileana Cosânzeana. La această stare au contribuit și ritmurile specific românești: doina și hora. Nota de modernitate adusă reprezentației a constat în maniera de prezentare în care urgisitul Zmeu și mama lui, Vrăjitoarea, sunt umanizați, având sentimente, fiind vrednici de compasiune. Datorită fluierului magic găsit în pădure de către voinicul Buzdugan, toate firele nevăzute ale vrăjilor încâlcite de Baba Vraga au fost netezite. În final toate personajele au fost cuprinse de o armonie deplină. Rolul personajelor negative a fost jucat cu succes de către elevii: Sabina Călinescu și Valentin Trânc (VI C), Adela Petruș (V D), mult ajutați de costumația adecvată și machiajul pe măsură. Intonația, gesturile și mimica au completat perfect ideile literare în cazul voinicilor curajoși: Sergiu Matei, Vlad Floruța, Sebi Ghiurău și George Hanga (V A), Petrișor Pătrașcu (VI C), Bogdan Faca și Beniamin Sălăjan (VII C), ori în situații în care era reprezentată delicatețea, suavitatea domnițelor: Lavinia Buda, Mădălina Micula, Alexandra Radvanszky(VI C), Adriana Sas (VII B), Sandrina Sere (VIII B). Fondul muzical a fost asigurat de eleva Lisa Velimirovici (VIII B). Emoțiile nu ne-au copleșit, au fost constructive. Impresia cu care am rămas după acestă reprezentație este că am devenit mai buni, mai curați, mai înălțați. Așteptăm următorul spectacol al trupei „Micul Actor”, probabil în jurul zilei de 1 Iunie. (Daniela Furtos)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:57:05 Ora de vară a Europei de Est