Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Salvați Pământul!

Ziua Pământului la Școala din Sîntandrei

Salvați Pământul!

Ca în fiecare an, de Ziua Pământului (22 aprilie), Școala din Sîntandrei nu rămâne indiferentă.

„Vis sau realitate, Paradisul e unul singur. Omul e incapabil să construiască paradisuri autentice. De altfel, nici nu e demn de Paradis. Vedem de foarte multe ori: omul este ființa care și-a ratat șansa. A fost în Paradis, apoi, din vina sa, a fost alungat din Paradis și a rămas cu dureroasa reminiscență a Paradisului. Încă de la începuturi, a căutat, mereu, pe Terra, primordialul Eden. Orice rămășiță a acestui Paradis, omul o distruge și azi, la fel de insensibil și nepăsător, fără să conștientizeze. O singură zi pe an, o singură dată, preț de câteva ore în 365 de zile, ne aducem aminte de ceea ce ar trebui să facem în fiecare zi, să strigăm Salvați Pământul! Oare nu e prea puțin?”
Cu această introducere am început activitatea organizată cu prilejul Zilei Pământului, prin care am dorit să-i determinăm pe elevii școlii noastre să conștientizeze că rolul lor civic devine din ce în ce mai important în producerea unor schimbări vizavi de situația actuală a Pământului și a mediului înconjurător.
Elevii au înțeles că trebuie să fim uniți în a sărbători fiecare colț verde care a rămas neatins, fiecare animal care aleargă liber și necondiționat în mediile naturale curate, neatinse de om, fiecare pasăre care-și cântă libertatea, fiecare om care se apleacă să ridice gunoaiele lăsate de alții, fiecare persoană care face cel mai mic gest pentru a schimba situația actuală a planetei Pământ; împreună am învățat să sărbătorim aerul curat, mirosul florilor de primăvară și unicitatea Pământului în Univers!
Programul din acest an dedicat Zilei Pământului a fost din nou unul reușit.
Acum doi ani am reușit să ne facem auziți cu Imnul Pământului, anul trecut, l-am transpus în limba engleză pentru a putea fi înțeles de întreaga umanitate. În acest an, am realizat un Flas Mob. Ce înseamnă Flash Mob?
Conceptul de Flash Mob a apărut prin 2003, inițial ca o formă de artă stradală, ulterior, un mijloc de a observa reacțiile „omului social” în situații neașteptate, în final fiind adaptat la protestele inopinate ale diverselor organizații în special ale organizațiilor pentru protecția animalelor și a mediilor naturale. Un moment de câteva minute unde omul, necondiționat, devine solidar în mișcări cu ceilalți. O unitate între oameni care apare natural și neprogramat. Această unitate am dori-o și în acțiunile de „salvare și protejare” a planetei.
Membrii trupei de dans a școlii, coordonați de prof. Mezea Andrada, au fost leaderii Flas Mob-ului. Ei au mai pregătit un dans tematic pentru această zi. Toți elevii școlii au reacționat, toți au fost trup și suflet... Cei mici și-au exprimat sentimentele și dorința de a schimba ceva în bine, prin desene (pe asfalt) și versuri.
Corul școlii, dirijat de dl prof. Jula Mihai, ne-a reamintit acordurile Imnului Pământului, devenit emblematic pentru școala noastră.
Pentru trei ore la Școala din  Sîntandrei s-a strigat „Salvați Pământul!”
Mulțumim consilierului educativ, doamna profesor Clonda Veronica și dlui director, profesor Ban Sorin, pentru sprijinul acordat în realizarea acestei activități. (Mezea Andrada)

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 11:43:11 Ora standard a Europei de Est