Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Salvați Pământul!

Ziua Pământului la Școala din Sîntandrei

Salvați Pământul!

Ca în fiecare an, de Ziua Pământului (22 aprilie), Școala din Sîntandrei nu rămâne indiferentă.

„Vis sau realitate, Paradisul e unul singur. Omul e incapabil să construiască paradisuri autentice. De altfel, nici nu e demn de Paradis. Vedem de foarte multe ori: omul este ființa care și-a ratat șansa. A fost în Paradis, apoi, din vina sa, a fost alungat din Paradis și a rămas cu dureroasa reminiscență a Paradisului. Încă de la începuturi, a căutat, mereu, pe Terra, primordialul Eden. Orice rămășiță a acestui Paradis, omul o distruge și azi, la fel de insensibil și nepăsător, fără să conștientizeze. O singură zi pe an, o singură dată, preț de câteva ore în 365 de zile, ne aducem aminte de ceea ce ar trebui să facem în fiecare zi, să strigăm Salvați Pământul! Oare nu e prea puțin?”
Cu această introducere am început activitatea organizată cu prilejul Zilei Pământului, prin care am dorit să-i determinăm pe elevii școlii noastre să conștientizeze că rolul lor civic devine din ce în ce mai important în producerea unor schimbări vizavi de situația actuală a Pământului și a mediului înconjurător.
Elevii au înțeles că trebuie să fim uniți în a sărbători fiecare colț verde care a rămas neatins, fiecare animal care aleargă liber și necondiționat în mediile naturale curate, neatinse de om, fiecare pasăre care-și cântă libertatea, fiecare om care se apleacă să ridice gunoaiele lăsate de alții, fiecare persoană care face cel mai mic gest pentru a schimba situația actuală a planetei Pământ; împreună am învățat să sărbătorim aerul curat, mirosul florilor de primăvară și unicitatea Pământului în Univers!
Programul din acest an dedicat Zilei Pământului a fost din nou unul reușit.
Acum doi ani am reușit să ne facem auziți cu Imnul Pământului, anul trecut, l-am transpus în limba engleză pentru a putea fi înțeles de întreaga umanitate. În acest an, am realizat un Flas Mob. Ce înseamnă Flash Mob?
Conceptul de Flash Mob a apărut prin 2003, inițial ca o formă de artă stradală, ulterior, un mijloc de a observa reacțiile „omului social” în situații neașteptate, în final fiind adaptat la protestele inopinate ale diverselor organizații în special ale organizațiilor pentru protecția animalelor și a mediilor naturale. Un moment de câteva minute unde omul, necondiționat, devine solidar în mișcări cu ceilalți. O unitate între oameni care apare natural și neprogramat. Această unitate am dori-o și în acțiunile de „salvare și protejare” a planetei.
Membrii trupei de dans a școlii, coordonați de prof. Mezea Andrada, au fost leaderii Flas Mob-ului. Ei au mai pregătit un dans tematic pentru această zi. Toți elevii școlii au reacționat, toți au fost trup și suflet... Cei mici și-au exprimat sentimentele și dorința de a schimba ceva în bine, prin desene (pe asfalt) și versuri.
Corul școlii, dirijat de dl prof. Jula Mihai, ne-a reamintit acordurile Imnului Pământului, devenit emblematic pentru școala noastră.
Pentru trei ore la Școala din  Sîntandrei s-a strigat „Salvați Pământul!”
Mulțumim consilierului educativ, doamna profesor Clonda Veronica și dlui director, profesor Ban Sorin, pentru sprijinul acordat în realizarea acestei activități. (Mezea Andrada)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:56:59 Ora de vară a Europei de Est