Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Gânduri din buzunarul de la piept

În luna florilor

Gânduri din buzunarul de la piept

Mi-am așezat pentru o vreme gândurile în buzunarul de la piept. Am dorit să stau de vorbă cu mine însămi, să mă știu cine sunt, răsfrântă în oglinda timpului, despre a cărui veșnicie am tot auzit vorbindu-se...

Poate te întrebi, uneori, dragă prietene, de ce îți scriu din când în când!
Pentru că am învățat că atunci când îți deschizi sufletul, renunți de fapt la zidurile cu care te-ai înconjurat toată viața. Și mai am un motiv, poate puțin egoist, mi-e teamă că aș putea să ajung să simt că m-am născut doar pentru a avea de unde muri... și nu vreau asta!
Am tot privit în jurul meu în ultima  vreme și s-a iscat în mine întrebarea „Ce câștigă un om dacă își pierde sufletul?” Cred că este o întrebare potrivită pentru vremurile în care trăim. Sau, mai degrabă, cred că este o întrebare potrivită și pentru ieri și pentru mâine...
 Mă uit cu durere la cei din jurul meu care, cu cât au mai mult, cu atât își doresc mai mult. Au ajuns să vrea mai mult decât și-au dorit vreodată! Mă doare și mă descumpănește pustiul din sufletul lor, dorința de-a călca în picioare, de-a umili doar pentru a ajunge cât mai sus... Doamne, cât de săraci sunt! Cât de nefericiți!
De mi-ar sta în putință, aș da o lege prin care fiecare să fie obligat să-și facă timp să respire, să adulmece mireasma pământului, să se lase pătruns de senzații ce vin de pretutindeni și de nicăieri, să se bucure de cei dragi, să știe să se apropie de ei cu căldură...
Cred din tot sufletul că fiecare dintre noi trebuie să facă tot ce-i stă în putință să se simtă diferit, să înflorească asemeni florilor câmpului, să fie cald ca soarele, să lase să coacă în el doar gânduri bune, așa cum și grâul se umflă din seva pământului...
 Am avut putere să sper în repetate rânduri și să îndur tot atâtea decepții, dar mi-am dorit cu ardoare să rămân Om și am luptat cât am putut... Se spune că cine nu cade, nu se poate înălța! După fiecare cădere m-am ridicat cu sufletul cântând de nădejde ca cerul toamna de cocori...
M-am tot întrebat dacă ne cunoaștem cu adevărat destinul sau suntem doar o pană de pasăre pe care vântul jucăuș o poartă de colo-colo... Cred că și una și alta! La un moment dat, cele două se întretaie... Suntem oare ceea ce trecutul ne-a făcut să fim sau suntem ce ne-am dorit? Poate că doar de noi depinde! Fiecare „călătorește” până unde poate sau până unde-și dorește, după cum își alege prioritățile... Existența noastră se împarte între viață și moarte... Pe prima o trăim, pe cealaltă doar ne-o imaginăm... Și poate că ar trebui să ne gândim la faptul că moartea nu vine odată cu anii, ci odată cu uitarea...
Ce vreau să spun de fapt? Că rostul nostru este să lăsăm o urmă a trecerii noastre prin lume, că la un moment dat, trebuie să avem putința să spunem împăcați cu noi înșine: „Te-am trăit, nu te-am visat doar, viață!”
Cer iertare clipei în care te vei opri din truda de zi cu zi ca să-mi citești gândurile ce-au năvălit peste mine odată cu ploaia de-afară... Știu că toate acestea nu țin de foame și nici de cald, știu că poate pentru multă lume sunt doar un visător incurabil, dar cred cu tărie în puterea noastră de-a fi buni și frumoși, și mai știu că nimeni și nimic nu poate să ne înstrăineze, să ne îndepărteze de noi înșine... Stă în puterea fiecăruia să caute singur adevărul, libertatea și fericirea..., iar viața nu înseamnă număr de respirații, ci clipe care să-ți taie respirația... (Anna)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:59:28 Ora de vară a Europei de Est