Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Declarațiile ministrului Educației, Cătălin Baba

Conferința de presă din 4 mai

Declarațiile ministrului Educației, Cătălin Baba

Bună ziua, doamnelor și domnilor.
Vă mulțumesc că ați venit astăzi la o conferință de presă care vrea, pe de o parte, să prezinte un scurt bilanț al celor 78 de zile în care am avut onoarea să fiu ministrul Educației Naționale și membru al Guvernului Ungureanu și, pe de altă parte, să fie o informare în ceea ce privește programele de viitor, calendarele care ar trebui urmărite în perioada imediat următoare.

O să încerc să sintetizez în 10 minute, după care voi răspunde întrebărilor dumneavoastră, pentru că sunt sigur că aveți multe întrebări. În primul rând, aș dori să vorbesc despre învățământul preuniversitar și, în special, despre învățământul profesional. Știți că Legea Educației Naționale are o nouă viziune asupra învățământului profesional și tehnic, o viziune care se concretizează într-o structură al cărei final este obținerea nivelului de calificare european, ceea ce se numește EQF 3. Cu alte cuvinte, cei care vor alege filiera profesională sunt cei care, la sfârșitul a doi ani de zile, vor obține un nivel de calificare 3, nivelul recunoscut european. După cum vă aduceți aminte, pregătisem aproximativ 20.000 de locuri pentru această formă de învățământ, însoțită, dacă vă mai aduceți aminte, de Bursa Constantin Brâncuși”. Am spus că cei care intră în acest program urmează să primească și burse. Am trecut la constituirea Corpului Național de Experți, tot în această perioadă. Practic, selecția a constat în promovarea a 10.250 de cadre didactice care au intrat în Corpul Național de Experți. Conform Legii Educației Naționale, știți că din acest corp de experți, pe bază de concurs, consiliile școlare formate din părinți, din profesori și din reprezentanți ai autorităților locale, își vor alege directorii de școală. Altfel spus, alegerea directorilor de școală nu mai este o chestiune politică care se ia de la nivelul Ministerului Educației, ci trece complet la nivelul autorităților locale. Și, sigur, s-a constituit acest corp de experți din care se vor alege, așa cum am mai spus, directorii, inspectorii școlari generali, inspectori. Săptămâna „Școala altfel” a fost o acțiune pe care dumneavoastră ați prezentat-o. Ea s-a desfășurat în perioada 2- 6 aprilie și avem 10 școli premiate în funcție de rezultatele competițiilor pe fiecare domeniu. Codul Național de Etică în învățământul preuniversitar a fost lansat în 13 aprilie 2012. E pentru prima dată când avem un Cod Etic al învățământului preuniversitar, un cod care deschide drumuri în ceea ce privește comportamentul cadrelor didactice, felul în care trebuie să se comporte directorii, de ce nu?, legătura care trebuie să existe între părinți, profesori și elevi.
Suntem în etapa a patra a înscrierilor în clasa pregătitoare și înscrierii în clasa I și sperăm că aceasta se va încheia cu succes. După cum ați văzut, numărul de locuri prevăzut de Ministerul Educației este mai mare decât numărul de cereri. Cu alte cuvinte, așa cum am promis, nici un copil nu va ajunge în situația în care să nu se poată înscrie la școală. Sunt examenele-pilot, acele evaluări pilot despre care, din nou, vă aduceți aminte că am discutat într-o conferință de presă.
Practic, pe 9 mai se lansează evaluarea pentru clasa a IV-a, în 16 mai, pentru clasa a VI-a, iar în perioada 22-23 mai, clasa a II-a. De asemenea, știți că am dat un ordin și am discutat cu inspectorii școlari generali: instalarea camerelor video va fi obligatorie pentru bacalaureatul din acest an, un bacalaureat care sper să se desfășoare în aceleași condiții de seriozitate și de transparență ca și în anul trecut. Evaluarea clasei a VIII-a va avea loc între 25 și 27 iunie. Este un eveniment important.
În ceea ce privește învățământul superior, s-a lansat Codul Drepturilor și Obligațiilor Studentului, un document în premieră în România, care prevede drepturile studentului și care a fost semnat de toate cele trei mari structuri asociative studențești din România. Am continuat discuțiile în ceea ce privește evaluarea ierarhizării programelor de studii și, într-o întâlnire pe care am avut-o în urmă cu trei săptămâni cu rectorii nou aleși și confirmați din instituțiile de învățământ superior din România, am discutat despre faptul că este posibil și este dezirabil să se realizeze o nouă ierarhizare în toamna acestui an. Deci, cu alte cuvinte, clasificarea să rămână cea pe care o știți, dar ierarhizarea domeniilor de studii să înceapă a fi făcută din această vară, astfel încât, în luna septembrie, să avem o nouă structură de ierarhizare a programelor. Practic, toți rectorii sunt confirmați, alegerile s-au desfășurat în condiții cât se poate de corecte și de transparente și am fost în situația, desigur fericită, de a confirma practic toți rectorii din universitățile de stat și cele particulare. Am emis ordinul privind constituirea Consiliului de Prognoză și Statistică, obligație ce decurgea din Legea Educației Naționale. Am emis, de asemenea, un ordin privind Consiliul de Etică și Management, organismul care va trebui să evalueze, de exemplu, plagiatele, în cazul în care apar reclamații, dar și felul în care rectorii conduc din punct de vedere managerial universitățile lor. Aici trebuie să recunosc că m-am abținut să fac numiri pentru că acest ordin a fost emis de curând și cred că noul ministru va trebui să ia deciziile care se impun. Ordinul privind admiterea la studii l-ați expus și vă mulțumesc pentru ajutorul pe care mi l-ați dat mie și ministerului pe parcursul acestor zile. Dacă vă aduceți aminte, ordinul vorbea despre posibilitatea introducerii examenelor scrise la admiterea la facultate, lăsând universităților posibilitatea să ia deciziile. 
Referitor la relațiile internaționale, un domeniu vast de altfel, Conferința miniștrilor educației din România, Conferința Programului Bologna și Bologna Policy Forum au avut ecouri foarte bune. Ministerul Educației și țara noastră a fost apreciată în ceea ce privește organizarea, dar cel mai important lucru din punctul meu de vedere este că acel comunicat de la București este un comunicat puternic, este un comunicat pe care dumneavoastră l-ați prezentat, este un comunicat care stabilește niște jaloane foarte precise pentru dezvoltarea spațiului european al învățământului superior și al cercetării științifice. Gândiți-vă că această conferință are loc o dată la doi ani de zile, a fost a opta ediție și, practic, Bucureștiul și România intră pe harta politicilor educaționale în învățământul superior. Trebuie să spun că, de asemenea, am mai semnat câteva protocoale, memorandumuri de înțelegere, probabil că cel mai important din punctul meu de vedere a fost cel cu Federația Rusă. După cum știți, mai bine de 15 ani România nu a avut un protocol de colaborare pentru învățământ cu Federația Rusă. Din păcate, a venit moțiunea de cenzură și nu am mai avut posibilitatea să semnez acordul cu Republica Moldova, dar el este pregătit. Mai sunt și alte documente aflate în acest moment pe traseu, de pildă Hotărârea de Guvern cu cifra de școlarizare pentru învățământul preuniversitar și superior, care pune în aplicare Legea Educației Naționale. În ceea ce privește învățământul profesional, am spus, sunt cele 20.000 de locuri, în ceea ce privește învățământul superior apare această idee a finanțării multianuale pe bază de granturi și nu de locuri. Are toate avizele, dar după cum știți, a fost depusă la Secretariatul General al Guvernului, dar nu a putut să intre în ședință pentru că, guvernul odată demis, nu poate să ia decizii care să angajeze noul guvern.
De asemenea, are toate semnăturile Hotărârea de Guvern privind metodologia ARACIS de evaluare externă a programelor de licență și de master, o hotărâre importantă, pe baza căreia ar trebui să se facă evaluarea și acreditarea acestor programe. De asemenea, este pe traseu, adică la avizare, Hotărârea de Guvern privind deblocarea posturilor din învățământul superior. Este o hotărâre de pe care am văzut că și premierul desemnat și noul guvern și-o propun. Mai trebuie să spun, că este în curs de avizare la Ministerul Administrației și Internelor un memorandum privind deblocarea posturilor unice, numai a posturilor unice din învățământul preuniversitar. Practic, toate aceste documente eu le voi preda noului ministru, urmând ca în funcție de politicile guvernamentale, acestea să fie promovate sau modificate sau, de ce nu?, înlocuite complet. Ar mai fi un lucru pe care aș dori să vi-l spun, pentru că am citit Programul de guvernare în ceea ce privește crearea, sau mai exact construirea laserului de la Măgurele. Este foarte bine că noul guvern își propune să continue acest proiect. Proiectul a fost depus în februarie 2012 la Comisia Europeană și este în procedură de analiză. Va fi cel mai puternic laser din lume la ora actuală. Domnul președinte al ANCS, Dragoș Ciuparu, va fi marți la Bruxelles, într-o întâlnire cu specialiștii CE pentru a vedea răspunsul lor. Practic, ne așteptăm la un răspuns pozitiv, ceea ce înseamnă că Uniunea Europeană va deschide linie de finanțare pentru acest proiect. E un proiect care a început de multă vreme, care a avut multe faze în 2010-2011 și este un proiect esențial, cea mai mare infrastructură de cercetare pe care o are România. Nu pot decât să salut faptul că el se află între prioritățile noului guvern. Trebuie să spun că până la ora actuală s-au făcut investiții de 5 milioane de euro, avansate din bugetul Educației și Cercetării, investiții care, însă, sunt complet rambursate. Deci, în momentul în care va începe construcția acestui proiect, banii vor fi rambursați, vor fi recuperați de la Uniunea Europeană. Ar mai fi foarte multe lucruri de spus, dar aș dori să răspund întrebărilor dumneavoastră. Vă mulțumesc!
Transcriere efectuată de către BIROUL DE PRESĂ
București, 5 mai 2012

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 18:10:14 Ora de vară a Europei de Est