Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul național de dans „Împreună pentru viitor”

Joi, la Era Park

Concursul național de dans „Împreună pentru viitor”

Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor și Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, împreună cu partenerul și sponsorul oficial, Era Shopping Park Oradea, au organizat joi (3 mai 2012) etapa județeană a Concursului național de dans ,,Împreună pentru viitor”.

Competiția s-a desfășurat din cadrul Strategiei Naționale pentru Acțiune Comunitară, iar concurenții au fost echipe mixte alcătuite din copii/elevi voluntari și copii/elevi beneficiari (cu certificat de încadrare în grad de handicap) din case de tip familial, centre de educație incluzivă, școli speciale, centre de plasament, cu vârsta cuprinsă între 6 și 19 ani. Concursul s-a desfășurat pe două secțiuni: dans tradițional și dans modern, iar echipele câștigătoare vor concura la etapa regională, împreună cu echipele câștigătoare din județele Arad, Timiș, Caraș-Severin și Satu Mare. Etapa regională va avea loc în 10 mai 2012, la Deva în sala Casei de Cultură ,,Drăgan Muntean”.
La secțiunea dans tradițional au concurat patru echipe mixte.
Prima echipă a fost formată din voluntari de la C.N. „Emanuil Gojdu” (coordonați de prof. Duluș Gaboraș Nicolae) având drept beneficiari elevi de la Grădinița nr. 54 (prof. coord. Ioana Cuc, Gabriela Tomozei, Durne Etelka și Elisabeta Rada); cea de-a doua echipă a fost reprezentată de voluntari de la C.N. „Mihai Eminescu” (coordonați de dna prof.
Adina Pugna) și beneficiari de la CSEI nr. 1 (coordonați de Mirela Herlaș și Poszet Camelia); a treia echipă: voluntari de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca (prof. coord. Alina Teodora Ene) și beneficiari de la același liceu (coordonați de prof. Simon Dumitru Ene și Elek Mirabela); cea de-a patra echipă a fost alcătuită din voluntari de la Școala cu clasele I-VIII din Tileagd (coordonați de prof. Aurelia Burbura și Otilia Urs) și beneficiari de la CSEI Tileagd (coordonați de prof. Silvia Ficuț și Maria Dorina Tocuț).
La secțiunea dans modern s-au înscris șase echipe mixte, totalizând 118 copii și elevi.
1.C.E. „Partenie Cosma” (coord. prof. Aurica Cifor) și Grădinița nr. 52 (coord. Valeria Dărăban, Ramona Fele și Boros Gyorgyi)
2.Lic. Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu” (coord. Monica Blaga și Mihaela Popovici) și CSEI „Orizont” (coord. Ana-Maria Þicărat și prof. dr. Angela Marușca)
3.Liceul de Artă (coord. prof. Mihaela Costea și Nadia Panait) și CSEIS (coord. prof. Maria Ivănescu, Aurelia Opriș și Ramona Vesa)
4.Școala cu clasele I-VIII din Sîntandrei (coord. prof. Andrada Mezea și Veronica Clonda) și CSEI „Orizont” (coord. Crina Ban și Adelina Pup)
5.Lic. Teoretic „Ady Endre” (coord. Cseke Sandor) și Casa de tip familial „Pasărea măiastră” (coord. Delia Bara)
6.Grup Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” (coord. prof. Daniela Lascău – dir. adj. și Carmen Corina Filip) și Grup Școlar „G. Barițiu” (coordonator, prof. Dana Bănică).
Moderatorii concursului au fost simpaticii liceeni eminescieni Andrei Novac (președinte al Consiliului Județean al Elevilor Bihor) și Domokos Carla Cinthia (secretar al C.J.E. Bihor).
Concursul a fost deschis de directorul C.J.R.A.E. Bihor, dna profesor - psiholog Simina Hinț care a salutat echipele și coordonatorii lor, a prezentat programul și juriul concursului.
Competiția s-a desfășurat în cele mai bune condiții, echipele au evoluat foarte bine, simțindu-se o bună conlucrare și multă muncă, iar la vestimentație, nota maximă pentru toți dansatorii.
Din păcate, noi am tot așteptat până astăzi (duminică) rezultatele jurizării, dar doamna director, profesor-psiholog Simina Hinț, nu s-a ținut de promisiune. Prin urmare, nu avem cum să vă spunem cine ne va reprezenta în 10 mai la Deva, la regională. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul național de dans „Împreună pentru viitor”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 18:09:00 Ora de vară a Europei de Est