Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Concursul național de dans „Împreună pentru viitor”

Joi, la Era Park

Concursul național de dans „Împreună pentru viitor”

Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor și Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, împreună cu partenerul și sponsorul oficial, Era Shopping Park Oradea, au organizat joi (3 mai 2012) etapa județeană a Concursului național de dans ,,Împreună pentru viitor”.

Competiția s-a desfășurat din cadrul Strategiei Naționale pentru Acțiune Comunitară, iar concurenții au fost echipe mixte alcătuite din copii/elevi voluntari și copii/elevi beneficiari (cu certificat de încadrare în grad de handicap) din case de tip familial, centre de educație incluzivă, școli speciale, centre de plasament, cu vârsta cuprinsă între 6 și 19 ani. Concursul s-a desfășurat pe două secțiuni: dans tradițional și dans modern, iar echipele câștigătoare vor concura la etapa regională, împreună cu echipele câștigătoare din județele Arad, Timiș, Caraș-Severin și Satu Mare. Etapa regională va avea loc în 10 mai 2012, la Deva în sala Casei de Cultură ,,Drăgan Muntean”.
La secțiunea dans tradițional au concurat patru echipe mixte.
Prima echipă a fost formată din voluntari de la C.N. „Emanuil Gojdu” (coordonați de prof. Duluș Gaboraș Nicolae) având drept beneficiari elevi de la Grădinița nr. 54 (prof. coord. Ioana Cuc, Gabriela Tomozei, Durne Etelka și Elisabeta Rada); cea de-a doua echipă a fost reprezentată de voluntari de la C.N. „Mihai Eminescu” (coordonați de dna prof.
Adina Pugna) și beneficiari de la CSEI nr. 1 (coordonați de Mirela Herlaș și Poszet Camelia); a treia echipă: voluntari de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca (prof. coord. Alina Teodora Ene) și beneficiari de la același liceu (coordonați de prof. Simon Dumitru Ene și Elek Mirabela); cea de-a patra echipă a fost alcătuită din voluntari de la Școala cu clasele I-VIII din Tileagd (coordonați de prof. Aurelia Burbura și Otilia Urs) și beneficiari de la CSEI Tileagd (coordonați de prof. Silvia Ficuț și Maria Dorina Tocuț).
La secțiunea dans modern s-au înscris șase echipe mixte, totalizând 118 copii și elevi.
1.C.E. „Partenie Cosma” (coord. prof. Aurica Cifor) și Grădinița nr. 52 (coord. Valeria Dărăban, Ramona Fele și Boros Gyorgyi)
2.Lic. Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu” (coord. Monica Blaga și Mihaela Popovici) și CSEI „Orizont” (coord. Ana-Maria Þicărat și prof. dr. Angela Marușca)
3.Liceul de Artă (coord. prof. Mihaela Costea și Nadia Panait) și CSEIS (coord. prof. Maria Ivănescu, Aurelia Opriș și Ramona Vesa)
4.Școala cu clasele I-VIII din Sîntandrei (coord. prof. Andrada Mezea și Veronica Clonda) și CSEI „Orizont” (coord. Crina Ban și Adelina Pup)
5.Lic. Teoretic „Ady Endre” (coord. Cseke Sandor) și Casa de tip familial „Pasărea măiastră” (coord. Delia Bara)
6.Grup Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” (coord. prof. Daniela Lascău – dir. adj. și Carmen Corina Filip) și Grup Școlar „G. Barițiu” (coordonator, prof. Dana Bănică).
Moderatorii concursului au fost simpaticii liceeni eminescieni Andrei Novac (președinte al Consiliului Județean al Elevilor Bihor) și Domokos Carla Cinthia (secretar al C.J.E. Bihor).
Concursul a fost deschis de directorul C.J.R.A.E. Bihor, dna profesor - psiholog Simina Hinț care a salutat echipele și coordonatorii lor, a prezentat programul și juriul concursului.
Competiția s-a desfășurat în cele mai bune condiții, echipele au evoluat foarte bine, simțindu-se o bună conlucrare și multă muncă, iar la vestimentație, nota maximă pentru toți dansatorii.
Din păcate, noi am tot așteptat până astăzi (duminică) rezultatele jurizării, dar doamna director, profesor-psiholog Simina Hinț, nu s-a ținut de promisiune. Prin urmare, nu avem cum să vă spunem cine ne va reprezenta în 10 mai la Deva, la regională. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul național de dans „Împreună pentru viitor”.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 18:24:47 Ora standard a Europei de Est