Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Sclipirea minții” – un concurs fulger cu 69 de premianți!

Sâmbătă, concursul, dar și premierea

„Sclipirea minții” – un concurs fulger cu 69 de premianți!

În secolul vitezei și al revoluției informatice, MATEMATICA rămâne regină, iar dascălii orădeni i-au dat sclipirea minții pentru a doua oară, în cadrul unui concurs fulger, cu premii finanțate de Primăria Oradea.

Sâmbătă (5 mai 2012), câțiva matematicieni orădeni s-au trezit „milionari” prin sclipirea minții lor, în cadrul concursului „Sclipirea minții”, ediția a II-a, competiție locală coordonată de dl prof. Florin Nicoară, de la Școala „Dacia” și sponsorizată „la greu” cu multe milioane de Primăria Oradea și Consiliul local.
„Cea de-a doua ediție a concursului de matematică „Sclipirea minții”, organizat de Asociația „EX NOBILI OFFICIO” și finanțat de Primăria Oradea, a fost găzduită de Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea. S-au înscris 340 de elevi de la clasa a III-a până la clasa a IX-a, din 18 școli orădene. La fiecare clasă s-au  premiat, de regulă, primii 9 clasați în ordine descrescătoare a punctajului. Primii 6 clasați dintre aceștia au primit și premii în bani, iar următorii trei doar diplome. Concursul a început la ora 9 și a durat două ore și 30 de minute, ne-a declarat coordonatorul de proiect, dl prof. Florin Nicoară.
Concursul este fără taxă de participare, tocmai din acest motiv l-am inițiat. Au fost implicate în activitate aproximativ 70 de cadre didactice din municipiu.
La fiecare clasă subiectul a fost compus din 4 probleme, la care s-au cerut rezolvări complete. Fiecare problemă s-a notat de la 0 la 7, ca la olimpiadă. Pentru redactarea subiectelor am invitat colegi de matematică de la Universitatea Oradea, în ideea de a nu fi profesori propunători de probleme care au elevi în concurs. Colegii de matematică universitari au fost: Borșa Emilia, Drăgan Simona, Cicortaș Grațiela, Mureșan Sorin și Fechete Ioan”.
La premierea care s-a desfășurat, tot sâmbătă, de la ora 18.30, în sala Traian Moșoiu a Primăriei Oradea au onorat dl primar, ing. Ilie Bolojan și dl consilier Daniel Negrean – din partea Consiliului local. Alături, în prezidiu au luat loc, coordonatorul manifestării, dl prof. Florin Nicoară, dl prof. Radu Pîrja – din partea Asociației „Ex Nobili Officio”, gazda bună a concursului, doamna director, prof. Simona Martin (de la C.N. „Iosif Vulcan”) și profesorii universitari Simona Drăgan și Sorin Mureșan.
În continuare, se cuvine să le „dăm cuvântul” premianților...
În revista „OviDan” nr. 71 de marți, le veți cunoaște pe toate cele 69 de minți sclipitoare. Acum vi-i prezentăm pe „milionari”, dar nu numai. (Ovidiu DAN)
Clasa a III-a
Nr. crt.   Elev  Șc.   Premiu  Suma
1.Hora Carla CN I. Vulcan I  225 lei
2.Cuc Tudor  Șc. „Dacia” II 200 lei
3.Sur Donatella Șc. „Dacia” III 175 lei
4.Vaida Filip Șc. „O. Doamna” M1 125 lei
5.Pali Alex Șc. nr. 11 M2 100 lei
6.Saguna Andrei Șc. „Dacia” M3 75 lei
Clasa a IV-a
13.Dobai Horea Șc. „O. Doamna” I 225
14.Costache Rares Șc. „Dacia” II 200
15.Hepes Bogdan Lic.T L. Blaga III 175
16.Petre Albert Șc. „Dacia” M1 125
17.Vaida Oana Lic.T O. Ghibu M2 100
18.Bubui Marius Șc. „Dacia” M3 75
Clasa a V-a
26.Palaghianu Radu C.N. ”E. Gojdu” I 225
27.Kokovics Razvan Șc. „Dacia” II 200
28.Tiutin Andrada Lic.T.B. „Emanuel” III 175
29.Þura Adrian C.N. „E. Gojdu” M1 125
30.Dragnea Darius Șc. nr. 16 M2 100
31.Blaga Serena Lic. T. Pent. Betel M3 75
Clasa a VI-a
35.Popa Mihnea CN „E. Gojdu” I 225
36.Pantis Alexandra CN M. Eminescu II 200
37.Tiutiu Natan Lic.T.B. „Emanuel” III 175
38.Constantinov Mihai CN „E. Gojdu” M1 125
39.Ungur Anda Șc. N. Balcescu M2 100
40.Farcau Emanuel Lic T.Pent. Betel M3 75
Clasa a VII-a
46.Dzițac Ioana Șc. N Balcescu I 225
47.Smausz Rebeca-Denisse Șc. „O. Doamna” II 200
48.Cosma Tudor Șc. „Dacia” III 175
49.Butuc-Mayer Filip L.T.B. „Emanuel” M1 125
50.Tiutin Cristina L.T.B. „Emanuel” M2 100
51.Lucaciu Alexandru CN I. Vulcan M3 75
Clasa a VIII-a
54.Cicortas Serban CN „E. Gojdu” I 225
55.Almășan David CN „E. Gojdu” II 200
56.Frantiu Andrei Șc. „Dacia” III 175
57.Fainarea Diana Lic.T O. Ghibu M1 125
58.Buciuman Madalina Șc. „O. Doamna” M2 100
59.Pința Titus CN „E.Gojdu” Oradea M3 75
Clasa a IX-a
65.Cora Radu CN „E.Gojdu” I 225
66.Zsisku Mihai CN „E. Gojdu” I 225
67.Cicortaș Beatrice CN „E.Gojdu” II 200
68.Bulzan George CN „E.Gojdu” M1 125
69.Farcaș Andrada CN „E.Gojdu” M2 100.
P.S. Pentru mai multe poze (64 de poze), accesați Galeria foto: „Sclipirea minții” – un concurs fulger cu 69 de premianți!

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 10:47:23 Ora standard a Europei de Est