Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A apărut nr. 71 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 71 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.
Numărul se deschide cu Declarația de protest a Departamentului de Ingineria Mediului din cadrul Facultății de Protecția Mediului de la Universitatea din Oradea.

„Protestăm public împotriva exploatării Roșia Montană Gold Corporation de la Roșia Montană...” Declarația și Manifestul sunt semnate de directorul de departament, prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța.   
În pagina 2, un nou proiect al liceenilor de la „Emanuel”, finanțat de Primăria Oradea. În pagina Alma Mater, două articole: despre ordinul ministrului Educației de confirmare a alegerii dlui prof. univ. dr. Constantin Bungău în funcția de rector al Universității din Oradea și despre ASUOFest la Oradea, articol semnat de Biro-Marc Tiberiu. Noutățile vin de la București: Declarațiile fostului ministru al Educației, Cătălin Baba, făcute la ultima sa conferință de presă ținută vineri, 4 mai 2012. Pagina a 6-a aparține liceenilor de la Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita, și cuprinde două articole, primul semnat de prof. Simona Stoianovici, despre medalia de bronz obținută de fotbaliștii gimnaziști ai colegiului, la etapa națională, iar cel de-al doilea articol ne informează despre Job Shandow la care au participat peste 90 de liceeni din Marghita. Vineri, la Școala din Biharia, Concursul de recitări în memoria poetului Aprily Lajos; un interviu cu olimpica de aur a Colegiului Tehnic „Unirea” din Ștei, Andreea Mate, realizat de colega sa de bancă, Sorina Andreea Pirtea. Miercuri, 16 mai, la Casa Tineretului din Oradea, un spectacol caritabil, organizat de Fundația Română pentru Tineret Bihor și Ansamblul folcloric „Lioara” pentru Maria Amelia Popa (de 2 anișori). La mijlocul revistei, un fotoreportaj de la Concursul de matematică „Sclipirea minții”, ediția a II-a de sâmbătă, 5 mai 2012, finanțată de Primăria Oradea. În cele două pagini am publicat toți cei 69 de premianți, împreună cu nouă poze (și încă trei color, pe cele două coperți). În următoarele două pagini vom „călători” în Franța, Germania și Polonia, alături de elevii Liceului Teologic Baptist „Emanuel” și Colegiului Național „Iosif Vulcan”, lecturând articolele semnate de eleva Petra Șaitoș și respectiv prof. Maria Duma & Angela Clonda; cele două fotoreportaje conțin 11 poze (și încă două color pe copertă). În pagina 12, două știri de la Primăria Oradea (despre campania de voluntariat „Împreună pentru comunitate” (lansată de Holcim România) și despre cei 100 de arbori plantați pe domeniul public de firma Inter Terra. La rubrica „Cu noi este Dumnezeu”, aveți versurile cântecului „Iată, stau la ușă și bat!” În pagina „Grădinița altfel” despre acțiunile speciale întreprinse de preșcolarii Grădiniței nr. 27 – „Voinicel” din Oradea, grupa doamnelor prof. Natalia Coroiu și Ioana Livia Mihuț. În umătoarea pagină vă prezentăm un fotoreportaj (cu șase poze) de la derularea proiectului educativ „De la grădiniță la școală”: partenerii fiind elevi ai claselor a III-a de la Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea și preșcolari de la grădinițele nr. 52, 53 și 20. În pagina „Promovarea imaginii” despre oferta deosebită a Casei Tineretului din Oradea – închirierea sălii de spectacole pentru: party, majorate, onomastici, banchete școlare și alte evenimente; cea de-a doua ofertă vine de la dna psiholog principal Corina LUPĂU: Tabără de dezvoltare a abilităților sociale și emoționale, pentru grupa de vârstă 7-11 ani, în perioada 22-27 iulie, la Stâna de Vale.
Acestea sunt subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale numărului 71 al revistei „OviDan”, apărut astăzi, marți, 8 mai 2012.; în numărul de față am publicat 63 de poze. (Moise-Ovidiu DAN)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 01:31:43 Ora de vară a Europei de Est