Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

„Pentru un management integrat al întregii echipe”

Ieri, noul rector și-a prezentat echipa de prorectori

„Pentru un management integrat al întregii echipe”

Noua echipă de prorectori ai Universității din Oradea are următoarea componență: prof. univ. dr. Marcel Roșca, prof. univ. dr. Sorin Sipoș, conf. univ. dr. Marcela Prada, prof. univ. dr. Ioan Gheorghe Þară și conf. univ. dr. Simona Trip.

Miercuri, 9 mai 2012, în Aula Facultății de Medicină și Farmacie s-a desfășurat ședința extraordinară a Senatului Universității din Oradea, în care dl rector, prof. univ. dr. Constantin Bungău, a prezentat echipa de prorectori ai UO.
Potrivit Legii Educației Naționale, rectorul numește prorectorii în funcție după consultarea Senatului universitar.
Senatul universitar a fost informat cu privire la activitatea profesională a prorectorilor și atribuțiile ce le revin, după care senatorii au avut posibilitatea să adreseze întrebări candidaților propuși pentru funcția de prorector.
Dl rector a ținut să sublinieze faptul că și-a ales o echipă de tineri, apropiați de vârsta domniei sale, dar cu experiență, cu care dorește să înfăptuiască un management integrat, care să ducă la perfecționarea domeniului pe care îl gestionează fiecare în parte. Și pentru că „a dispărut” prorectorul cu calitatea, dl rector a ținut să precizeze că el va fi suplinit de fiecare prorector, care va trebui să se preocupe de managementul calității în domeniul său.
Concluzionând, dl rector speră într-o „colaborare de excepție” cu noii prorectori!
În intervențiile pe care le-au avut cei cinci prorectori, fiecare, pe felia sa, a încercat să convingă auditoriul că știe ce are de făcut și că va lupta pentru a se achita cu cinste de atribuțiile ce îi revin. Dl Sorin Șipoș referindu-se la revistele de specialitate existente la nivelul universității, consideră că există potențial extraordinar în acest sens, dar va trebui să se acționeze pentru cotarea lor externă corespunzătoare și pentru clasificarea Editurii Universității din Oradea. Dl Ioan Gheorghe Þară ține să ne asigure că se va preocupa să găsească de unde se pot aduce banii necesari pentru plata salariilor... printr-o exploatare mai bună a patrimoniului, dar și de la proiectele în derulare. Domnia sa își propune să stimuleze persoanele care cercetează pentru că acestea pot aduce bani din cercetare...   
Dna Simona Trip, referindu-se la relațiile cu studenții, a subliniat faptul că a început deja restructurarea asociațiilor studențești, declarând că se va preocupa în continuare să ajute studenții cu probleme sociale deoarece „comunitatea noastră nu se implică în ajutorarea lor. Voi rămâne pe mai departe un aliat al lor, investind emoțional în relația cu ei”.
Cei cinci prorectori
1.Dl prof. univ. dr. Marcel Roșca, actualmente decan al Facultății de Inginerie Energetică și Management Industrial, a fost numit prorector pentru managementul academic
2.Dl prof. univ. dr. Sorin Sipoș, actualmente director al Departamentul de Istorie, din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, a fost numit prorector pentru managementul cercetării și relații internaționale
3.Dna conf. univ. dr. Marcela Prada, actualmente director al Departamentului de Construcții din cadrul Facultății de Construcții și Arhitectură, a fost numită prorector pentru managementul resurselor materiale și patrimoniu
4.Dl prof. univ. dr. Ioan Gheorghe Þară, cadru didactic la Facultatea de Științe Economice, a fost numit prorector pentru managementul resurselor financiare
5.Dna conf. univ. dr. Simona Trip, actualmente prorector pe domeniu, a rămas prorector pentru managementul seviciilor studențești și sociale.
Întrucât dl rector a semnat ieri, în cadrul ședinței extraordinare de Senat, deciziile de numire în funcție, începând de astăzi, joi, 10 mai, cei cinci prorectori și-au preluat atribuțiile în noua funcție. (Olimpia Popoviciu & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Pentru un management integrat al întregii echipe”.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:18 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).