Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

„Pentru un management integrat al întregii echipe”

Ieri, noul rector și-a prezentat echipa de prorectori

„Pentru un management integrat al întregii echipe”

Noua echipă de prorectori ai Universității din Oradea are următoarea componență: prof. univ. dr. Marcel Roșca, prof. univ. dr. Sorin Sipoș, conf. univ. dr. Marcela Prada, prof. univ. dr. Ioan Gheorghe Þară și conf. univ. dr. Simona Trip.

Miercuri, 9 mai 2012, în Aula Facultății de Medicină și Farmacie s-a desfășurat ședința extraordinară a Senatului Universității din Oradea, în care dl rector, prof. univ. dr. Constantin Bungău, a prezentat echipa de prorectori ai UO.
Potrivit Legii Educației Naționale, rectorul numește prorectorii în funcție după consultarea Senatului universitar.
Senatul universitar a fost informat cu privire la activitatea profesională a prorectorilor și atribuțiile ce le revin, după care senatorii au avut posibilitatea să adreseze întrebări candidaților propuși pentru funcția de prorector.
Dl rector a ținut să sublinieze faptul că și-a ales o echipă de tineri, apropiați de vârsta domniei sale, dar cu experiență, cu care dorește să înfăptuiască un management integrat, care să ducă la perfecționarea domeniului pe care îl gestionează fiecare în parte. Și pentru că „a dispărut” prorectorul cu calitatea, dl rector a ținut să precizeze că el va fi suplinit de fiecare prorector, care va trebui să se preocupe de managementul calității în domeniul său.
Concluzionând, dl rector speră într-o „colaborare de excepție” cu noii prorectori!
În intervențiile pe care le-au avut cei cinci prorectori, fiecare, pe felia sa, a încercat să convingă auditoriul că știe ce are de făcut și că va lupta pentru a se achita cu cinste de atribuțiile ce îi revin. Dl Sorin Șipoș referindu-se la revistele de specialitate existente la nivelul universității, consideră că există potențial extraordinar în acest sens, dar va trebui să se acționeze pentru cotarea lor externă corespunzătoare și pentru clasificarea Editurii Universității din Oradea. Dl Ioan Gheorghe Þară ține să ne asigure că se va preocupa să găsească de unde se pot aduce banii necesari pentru plata salariilor... printr-o exploatare mai bună a patrimoniului, dar și de la proiectele în derulare. Domnia sa își propune să stimuleze persoanele care cercetează pentru că acestea pot aduce bani din cercetare...   
Dna Simona Trip, referindu-se la relațiile cu studenții, a subliniat faptul că a început deja restructurarea asociațiilor studențești, declarând că se va preocupa în continuare să ajute studenții cu probleme sociale deoarece „comunitatea noastră nu se implică în ajutorarea lor. Voi rămâne pe mai departe un aliat al lor, investind emoțional în relația cu ei”.
Cei cinci prorectori
1.Dl prof. univ. dr. Marcel Roșca, actualmente decan al Facultății de Inginerie Energetică și Management Industrial, a fost numit prorector pentru managementul academic
2.Dl prof. univ. dr. Sorin Sipoș, actualmente director al Departamentul de Istorie, din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, a fost numit prorector pentru managementul cercetării și relații internaționale
3.Dna conf. univ. dr. Marcela Prada, actualmente director al Departamentului de Construcții din cadrul Facultății de Construcții și Arhitectură, a fost numită prorector pentru managementul resurselor materiale și patrimoniu
4.Dl prof. univ. dr. Ioan Gheorghe Þară, cadru didactic la Facultatea de Științe Economice, a fost numit prorector pentru managementul resurselor financiare
5.Dna conf. univ. dr. Simona Trip, actualmente prorector pe domeniu, a rămas prorector pentru managementul seviciilor studențești și sociale.
Întrucât dl rector a semnat ieri, în cadrul ședinței extraordinare de Senat, deciziile de numire în funcție, începând de astăzi, joi, 10 mai, cei cinci prorectori și-au preluat atribuțiile în noua funcție. (Olimpia Popoviciu & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Pentru un management integrat al întregii echipe”.

Trimite email
joi, 1 mai 2025, 17:00:28 Ora de vară a Europei de Est